-
Risken finns, men det finns även HIV-positiva kvinnor som föder fullt friska barn..Anonym skrev 2010-11-15 21:31:24 följande:Åh fy satan du måste vara förstörd! och dina nära och kära lär inte heller må bra ;( känns extra jobbigt med tanke på att du är i ungefär samma ålder som jag... önskar jag kunde ge dig en bamsekram, lilla vän.Finns det ingen risk att det överförs till barnet? vet ej hur HIV fungerar riktigt.. alltså om kvinnan har HIV? då i ditt fall skulle ni ju ta spermadonator vilket inte är samma situation som TS.
-
Lycka till med allt! bamskram!
-
STOR KRAM från mig också!
-
Du hade en jävla otur. HIV är obehagligt men du kan leva rätt okey med det vad jag försått. Medicinering resten av livet typ men det finns det många andra som behöver också. Hitta någon som du kan prata med det om och boka en tid med din läkare så du kan få ställa alla dina frågor.
Du är modig som vågar prata om det, hoppas allt blir bra mellan dig och killen och jag tror att dina närmaste kommer accptera dig för den du är. Det finns bara en som du och du är mycket värdefull så ta vara på dig nu och gör allt du mår bra av, för du är värd att få må bra. -
Nja, man kan säga att TS haft otur. Cyklar du någon gång utan hjälm? Har du någon gång glömt titta ordenligt i backspegeln när du ska byta fil? Lyssnat på musik när du varit ute på promenad? Det kan uppstå massor av tragiska situationer p.g.a. "ansvarigt" handlande i vardagen när vi minst anar det. Har vi otur så händer det, sedan kan man ofta titta tillbaka och ångra sitt handlande men då är det försent. Det är många som har oskyddat sex och HIV kan man smittas av även i Sverige.Anonym (Linda) skrev 2010-11-16 12:43:53 följande:har hon säkert & jag tycker hemskt synd om henne men samtidigt har man bara sig själv att skylla i såna situationer.
Sedan borde ju mannen ha testat sig och informerat TS om att han var HIV-positiv...
Men du kommer klara det här TS! -
"oansvarigt" handlande i vardagen skulle det naturligtvis vara... usch, nu har jag deriverat sönder min hjärna..
-
Har inte läst hela tråden men vill bara säga till TS att jag beklagar verkligen detta som har drabbat dig! Jag hoppas du har kontakt med kurator eller liknande.
Detta är något som skulle kunna drabba i princip vem som helst, du har bara haft en fruktansvärd otur!
Massa kramar!! -
Kanske Alanyakillen inte alls hade HIV??Utan att du redan hade det från din pojkvän (om han nu visar sig vara HIV positiv)?? kan man verkligen vara säker på någon? Man kan spekulera länge fram och tillbaks utan att veta vem det kom ifrån
-
Så du frågar killen du träffar och kräver att få se hans provsvar innan du har sex med någon? Även om han visar dig "provsvar" så kan han ha haft sex efter att fått provsvaret och då har provsvaret inget värde. Vad jag vet så lämnas för övrigt inte provsvar av just det anledning jag skrev...Anonym (Linda) skrev 2010-11-16 12:46:42 följande:jag har för det första inte sex utan att vara i ett förhållande, och jag har aldrig oskyddat sex utan att veta att killen har testat sig & jag sett provsvaren. Så enkelt kan det vara faktiskt.
-
Du har inte så stor erfarenhet av sex va?Anonym (Linda) skrev 2010-11-16 12:46:42 följande:jag har för det första inte sex utan att vara i ett förhållande, och jag har aldrig oskyddat sex utan att veta att killen har testat sig & jag sett provsvaren. Så enkelt kan det vara faktiskt.