30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Ela - Kram! Till er alla.
Ela - Kram! Till er alla.
Marge - Jag tror att vi konstaterat tidigare att vi båda har stora barn, men nu minns jag inte hur gammal din lillpojk är? Gustav som fyller 3 i augusti har också 104 nu och vinterskorna som han haft hela vintern (visserligen med raggisar i) är i storlek 25. Ida som fyller 5 i september har vi just börjat köpa 116 till och hennes vinterskor är 27:or.
Ela - Ingen hejd på eländet. Hoppas innerligt det räcker nu då och att ni har börjat krya på er. Skönt att slippa det där huset också, vem vill bo i ett som är både perfekt och billigt.
Om det är någon som är intresserad så är det ett hus ledigt på min gata nu. Det vore väl jättekul med en 30+ar-granne? Och paret som bor mellan mig och det här lediga huset är jättesnälla, man får massor med tomater från deras växthus när det är säsong.
Marge - Så var det ja, skiljer ju nästan ett år mellan våra killar. Gustav får alltid beröm av min farmor, hon tycker han är så "stilig" med sina breda axlar och ståtliga hållning. Det är snyggt att vara lång!
Ciss - Du kanske mer upplever det som att ha tre barn just nu än att få avlastning av maken, men snart kan han ju börja roa barnen ibland - läsa böcker och så måste han väl orka där han ligger. Så länge de inte är tyngre än mjölkpaket, men jag antar att A inte har börjat med sådana böcker än.
Sara - Hade helt glömt jord-timmen! Nä, allt ska väl stängas av för att det ska vara godkänt?
Vi fuskade lite med Earth hour igår. Diskmaskinen var redan igång så den fick gå vidare, och så hade maken sin dator igång också. Och en ficklampa vid behov. Men å andra sidan konstaterade vi att vi har earth hour var och varannan kväll här, vi är ofta riktigt tidigt i säng och hela huset släckt och mörkt innan nån vet ordet av.
juni - Jo, men det skiljer ju en hel del i storlekar mellan olika skomärken också. Vi kanske har stora 27or här.
juni - Kan man inte få förmiskning bekostad pga just ryggproblem? Eller är det en op. man alltid måste stå för själv? Konstigt i så fall. Säger ju sig självt att H-kupa pluss diskbrott inte är bästa kombon.
somna - Mensvärk är blä. Vissa av oss undviker den genom att vara gravid/ammande rätt ofta, men det känns inte som en hållbar lösning i längden. Det blir till att värma vetekuddar och knapra värktabletter istället, brukar hjälpa rätt bra för mig.
Man vad 17! Sitter ni och vinar!?
Fiolina - Ja, jag tycker det är rätt bra med LinkedIn. Det blir ju vad man gör det till, och nu när jag inte söker jobb lägger jag ingen tid alls på LinkedIn, men när jag sökte som mest aktivt jobbade jag en hel del med det. Jag gick med i grupper jag hade anknytning till och som verkade intressanta, och tog därigenom kontakt med en del människor som hade liknande jobb som de jag var intresserad av och frågade hur de hade gjort och vilken bakgrund de hade osv. Jag fick en del bra tips och råd där, även om det inte direkt gav nytt jobb. Men jag tror på att vara aktiv och synas, sprida sitt CV och låta folk veta att man letar nytt jobb. Ju fler trådar ute, desto större chans att få napp. Att bara söka på annonser kan vara rätt dödfött, de flesta jobb annonseras ju aldrig ut.