Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ela - det är inte lätt att veta vad man vill ibland. Stackars T och er, hoppas att ni har en bättre dag idag!

Jag har nixat adresserad reklam och det var en av de bästa sakerna jag gjort! Tonvis med mindre skräp i brevlådan

lime - fy för magsjuka, men din väns situation är ju en riktig mardröm!

• johlinn

Jag är så stolt över min unge

Nu bajsar han på toastolen, vi ger klyxet på skötbordet, sen sitter han på sin toastol och det går såååå bra! Vi kommer ställa undan pottan.

Sen fick han nya långskenor som han ska ha till natten och det tog honom en enda natt o vänja sig vid att ha hårda plastskenor upp till höfterna på båda benen, nu sover han hela nätterna med dem.

Sen har han börjat gå lite med gåvagn. Som vi har kämpat med vagnen, men nu äntligen är den inte farlig längre

Dessutom börjar han prata mer och mer, det kommer ord och ordliknande ljud ur honom hela tiden. Härmar, men använder också ord adekvat, ex har han ett jamande ljud när han ser en katt på bild i bok, när det är en mamma på bild i boken säger han mamma osv.

• johlinn

tack alla för delad glädje över alla framstegen. Att se honom gå med gåvagnen gör mig nästan gråtfärdig av glädje!!

Om ålder - bättre och bättre låter bra! Så tycker jag att vi säger!

Nu ska vi packa ihop familjen och åka på dygnskryssning. Miljövänligheten i det vill jag inte tänka på idag riktigt, men trevligt ska det bli!

• johlinn

Hanya - sorgligt, jobbigt, tråkigt! Hoppas hoppas att allt går superfort ändå!

Skönt att du mår bättre Barb!

Kate och andra - att vara i syskonplanerarläge för länge är inte kul. Full sympati för alla känslor, jag köper gärna det där googleförbudet. Det är samma som när jag fått höra nåt om E. och googlar, det slutar aldrig bra. Aldrig!

Vi har haft ett bra kryssningsdygn, skönt o komma bort lite. E. älskade bollhavet, inte så konstigt kanske

• johlinn

Olimpia - jag tycker inte ni ska försöka få syskon bara för att alla andra gör det. Om ni ska försöka få syskon ska det vara för att ni två föräldrar verkligen vill det! Tror alls inte att syskon är automatiskt bra och roliga för barn, det finns många berättelser i min närhet om syskon som inte alls har någon bra kontakt med varandra.

• johlinn

Instämmer också, sååå fina ni är

Här har vi haft en trött kille hela dan. han somnade på väg till dagis, på samlingen på dagis och efter att han kom hem en stund. När han inte sov och var hemma så grät han... Visade sig att han hade feber, och jag som trodde att han bara var trött eller hade ont i magen (bajstrubbel). Efter lite flytande alvedon somnade han till slut!

• johlinn

tjet - så glad att "se" dig härinne! har undrat hur du haft det! Sorgen är en naturlig del tror jag i hela processen. Såklart att det inte var det här ni planerade för, och det måste du få sörja ett tag. Du behöver bli lite snällare mot dig själv - du är en fantastisk person, såklart du känner dig trött om du varit sjuk hela januari, men ful - nä, då är det inte samma Tjet som jag träffat! *kram* Härligt att höra att E. tar det hela så bra också!

Assar - bästa kommentaren! Såklart de har världens bästa mamma!

Alla kommenterar. Allt som gäller barn, syskon, magar, inte magar osv. Det är irriterande. Inget annat i privatlivet anses vara lika tillåtet att fråga om. Tom när folk frågar om vad lägenheten man köpte kostade så ber de nästan om ursäkt för att de är nyfikna, men inte i barnfrågan.

E. är hemma med mig idag och mår rätt ok. Äter nästan inget, men dricker en del. När man inte vill ha russin, choklad, kaka, ris, smoothie - då är man inte frisk!

• johlinn

söder - nä, oklart vad febern beror på. Men han är iaf inte trött nog för o vilja sova middag idag. Surt eftersom han höll mig vaken till långt efter ett...

• johlinn

Marge - ingen aning...

Det ÄR jobbigt med barn som inte kan berätta hur de haft det under dan Unge herrn här verkar iaf ha det bra där, han är ungefär som vanligt hemma. Och pedagogerna berättar för oss. Men jag längtar efter E:s ord om hur han haft det!

• johlinn

Assar vännen, har du vätskeersättning hemma? Ta isf teskedsvis av den var femte minut, även om du kräks tar du upp vätska då. Grodan brukar må bättre än mamman, så honom/henne behöver du nog inte oroa dig för.

Eller hur, vi åkte till fjällen en sommar med hela vår familj (2 vuxna 2 barn) och en kompis med hennes pappa. Så vi var 6 personer i en volvo kombi. men eftersom ingen där bak hade säkerhetsbälten ens på oss så kunde vi ju formera om oss hur vi ville, så det gick riktigt bra

E. är feberfri och har ätit korv och makaroner till frukost, så det lutar åt dagis i morgon för honom. SKÖNT!

juni - E. uppskattade säkert solsemestern 09 *nickar övertygande* eftersom hans föräldrar gjorde det Fördelen är ju också att han åkte gratis då, iår får vi betala nånstans runt 5 papp för honom.

Springer och hämtar kalendern:

Fika dagtid med eller utan barn

Tisdag 8/2: Tjet
    Onsdag 9/2:
    Tjet, johlinn
    Torsdag 10/2:
    Tjet
    Torsdag 17/2:
    Tjet

AW kvällstid -utan barn (förutom späääädisar, dårå!)

Onsdag 9/2: Tjet
    Onsdag 16/2: Tjet
    Fredag 25/2: Tjet, Lime, johlinn
    Tisdag 1/3: Tjet, johlinn

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13