Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Juni - stackars N :-/ Och dig oxå såklart!

*ser framför mig hur Ela och Anna slåss om en leksak*

• johlinn

hoppas ni får sova lite idag då juni!
    Liten kom visst på ett bra sätt att rensa näsan

• johlinn

Det är helt ok för mig, tröstade mig med just det

Ela skrev 2011-02-07 11:59:45 följande:

Ja, men då "leder" ju torsdag med fyra deltagare mot tre (johlinn men du får trösta dig med att ett av "dina" datum leder beträffande AW). Ska vi boka tors em då?

Jag är så nöjd - jag har kommit på varför jag fått sån halsbränna på morgonen! Det var tandkrämen som utlöste attackerna, nu har jag använt E:s tandkräm i morse och klarat mig helt utan besvär! Hoppas det håller i sig! Sen att resten av magen  fortfarande är kass är en annan sak, jag har iaf inte ont längre!
  • johlinn

kate - äta ordentligt och komma ihåg att andas under diskussionerna är två bra grundregler!

Hade krig med E. igår över att han inte fick fortsätta leka utan skulle gå och lägga sig. Han sparkade och slog omkring sig, och tro mig - att bli sparkad av en stark kille med hårdplastskenor är INTE skönt. Jag var sååå nära att skrikande gå ut ur rummet, men jag bet ihop, satte på pyamasen och bestämde mig för att ändå läsa saga för o få ett bra avslut på dagen. GLAD att jag gjorde det, han satt så fint i mitt knä och pekade ut "babbas saker" för mig! Sen somnade han på 5 minuter utan knyst

• johlinn

kate - anna - jag lyckas inte heller alltid, därför var det så skönt att lyckas att jag ville dela glädjen

• johlinn
    Piggley Wink skrev 2011-02-09 10:26:54 följande:
    H började dagen som en gräslig trots-H. När hon skulle hämta nån så frågade jag om hon kunde hämta den lugna och mysiga H som inte slår sin lillebror också. Efter en stund sa hon "Men det finns ju bara jag". När hon kom tillbaka hade hon iaf lugnat ner sig så vi kunde mysa lite ihop alla tre. Hon älskar ju att krama och pussa lillebror men när hon är för vild så blir det ju så hårdhänt... Tänkte på johlinn i morse och höll mig lugn, tack för det!
    Härligt o höra att ni fick en mysig stund sen!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13