• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Pisspotta är ett bra ord att kunna!

Kate, hoppas du snart får ett tipp-topp jobb!
    Angående din fråga om nödlögner har jag inga bra svar, mitt jobb kan man inte gå ifrån nån timme bara så jag har fått byta pass eller i värsta fall sjukskriva mig. Nu vet chefen vad jag sysslar med och hjälper mig med ledighet, så skönt. Lycka, lycka, lycka till! Och kram till frun som får kämpa med alla mediciner.

Marge och Somna, dagis är ok bara personalen är bra. Min plutt gillar sitt dagis och tycker om att gå dit. MEN det var skitjobbigt att skola in och börja lämna bort honom tyckte jag. Kram till er!

FÅr inte alla barn blöjor på dagis?

• Älgen

Ojdå, trodde alla fick blöjor. En anledning att inte flytta till hus 

• Älgen
    Billabong skrev 2011-01-26 11:53:23 följande:
    Hus? Vi fick betala även när vi bodde i lägenheten...
    Försöker övertala maken att inte flytta från innerstan, han vill ha hus, blöjkostnaden är väl en avgörande faktor?
  • Älgen
    Kate Lynn skrev 2011-01-26 12:14:52 följande:
    Persfone - stort tack! Det är ju lite av en provomgång första rundan med hormoner vad jag förstår, så vi får väl se var vi hamnar. Vi kör den korta metoden, och än så länge känner hon inte ett smack. Fast det är ju en vecka kvar Men hon är tuff hon, har inga problem med sprutorna och tar de glatt både hemma och på offentliga toaletter om så behövs. Själv skulle jag vara skapligt nervös varje gång och behöva tända ljus och sätta på lugnande musik... En skitig toalett på Ica Maxi i lysrörsljus skulle inte kunna vara ett alternativ!
    Man blir härdad... Korta metoden är ju bra, lättare att köra både fysiskt och psykiskt. Och första omgången kan gå alldeles utmärkt, fråga Fiji!
  • Älgen

Oj, inser hur bra förskola vi har med blöjor, tvättlappar och lagad mat på förskolan. Det man har med är bara kräm om man vill att de smörjer barnet.

• Älgen

Mysigt att vara med en dag på dagis!

Oj bara jag som är vaken här?

• Älgen
    johlinn skrev 2011-01-29 12:41:13 följande:

Jag är så stolt över min unge

Nu bajsar han på toastolen, vi ger klyxet på skötbordet, sen sitter han på sin toastol och det går såååå bra! Vi kommer ställa undan pottan.

Sen fick han nya långskenor som han ska ha till natten och det tog honom en enda natt o vänja sig vid att ha hårda plastskenor upp till höfterna på båda benen, nu sover han hela nätterna med dem.

Sen har han börjat gå lite med gåvagn. Som vi har kämpat med vagnen, men nu äntligen är den inte farlig längre

Dessutom börjar han prata mer och mer, det kommer ord och ordliknande ljud ur honom hela tiden. Härmar, men använder också ord adekvat, ex har han ett jamande ljud när han ser en katt på bild i bok, när det är en mamma på bild i boken säger han mamma osv.

Varför kan man inte trycka GILLAR?
    Så underbart att höra Johlinn!
  • Älgen

MARGE behåll namnen på hantverkarna, bra sådana i Stockholm är guld värt. JUNI. Ingen aning, jag har trott att det betyder förvånad men vad vet jag som snart tillhör en annan + tråd...

• Älgen

Och grattis till inskolningarna underbart när de trivs. N började smågråta nångång vid lämnning precis som H men nu springer han in.

• Älgen
    Kate Lynn skrev 2011-01-31 12:07:52 följande:
    Jag har precis gjort vad man absolut inte ska göra när man gör syskonförsök, och har haft den mentala statusen ett tag. Jag sökte på gamla bekanta på FB. Från exempelvis föräldragruppen. Jag tror ni förstår vartåt det barkar. Och ja. ALLA har fått syskon, eller har ett syskon i ugnen. Varenda en. Statistiskt sett så borde ju någon bestämt sig för att ett barn är enough, eller ha det lite knepigt med tillverkningen. Eller var det vi (knepigt inom situationstecken sas) kanske? Man ska INTE göra så här. Man ska inte googla sjukdomssymtom och man ska inte snoka upp föräldragruppen inför husets första ivf. Det borde finnas en fb/google-spärr. Finns det ingen flink programmerare i tråden som kan fixa en? Jag skulle även uppskatta den som app
    Jag VILL också ha den appen! I min bekantskapskrets finns det dem som är inne på väntar tredjebarnet...
    Men vem är jag att räkna Drömmer.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13