Johlinn, så skönt att höra om E!
Liten grävde fram våra spel för nån vecka sen, så nu kör vi schack på kvällarna. Lite jobbigt är det för pappan som inte klarar av när hästen inte hoppar som den ska eller när lillen pangar ut sina egna spelare osv. Men sonen älskar det. Men TP väntar vi med nåt år
Jag funderar på att gå ner till 75%, är så less på mitt jobb och inser att tiden bara rusar iväg, snart är ju liten stor medans jag tillbringar dagarna på annat håll.
Men om vi skulle få ett barn till nån gång så är kanske inte det så smart att gå ner till 75% ur SGI synpunkt. Är det nån som vet hur stor skillnad det borde bli? Alltså jag kan procenträkning men hur mycket är maxtaket för föräldrapenning?
Och om jag går ner i tid nu, hur länge innan bf bör jag jobba heltid igen för att få upp min SGI igen? Och räknas havandeskapspenning in som månader man jobbat om man måste skrapa ihop dagar för att höjja SGI´n?
Om någon orkar svara är jag tacksam. Eller, ringer man bara till FK och så räknar de på allt åt mig? Eller finns det nån stans man faktiskt kan läsa om sånt här på ett begripligt sätt?