30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Tack för er medglädje över beskedet om att sambon får vara kvar på nuvarande arbetsplatsen udner vårterminen!
Ja, chefen är verkligen... inkompetent. Det som är BRA i sammanhanget är ju att skolchefen uppmärksammats ordentligt om att allt inte är som det ska med denna chef. Finns många fler saker som inte sker enligt regelverken - helt enkelt för att hon inte bryr sig om att ta reda på vad som gäller utan fattar beslut enligt quick fix-modellen...
Somna: Trist att ni också har att göra med en inkompetent rektor! Man kan tycka att de borde lära sig av sina misstag iaf, men det verkar tyvärr inte så...
Jo, visst är det tröttande på ett annat sätt att vara hemma med barn än att jobba. Det har jag känt hela hösten när jag fått gå till jobbet och ha det bra om dagarna.
Kate: Ja du 12 ungar som härjar runt helt sockertoppade, DET hade väl ändå varit spännande!?
När J fyllde år hade hon bjudit 5 vänner (4 från föräldragruppen och en nära väns son) och alla kunde komma. Ingen från fsk bjöds eftersom hon hade börjat på sin nya fsk 1,5 vecka innan hon fyllde år och inte hunnit lära känna ngn där än. Här är de också noggranna med att man inte får lämna kalasinbjudningar på fsk. Mkt bra tycker jag. Sedan att det pratas om kalas ändå, det går knappast att styra över.
Vi hade ingen organiserad lek alls. Ingen traditionell fiskdam heller. Men eftersom det var Bamse-kalas (ribban med tema sattes lite av de barn i föräldragruppen som redan hunnit ha sina kalas + att jag gillar att fixa med detaljer ) så var det "Dundergodis-burkar" till barnen på slutet. Då det var strålande sol när J fyllde år var det lite utomhuslek efter fikat med tårtan (som barnen åt ytterst lite av, de föredrog kexen) där de hoppade på studsmattan. Vi hade även korv på början av kvällen eftersom vi gärna ville umgås lite med familjerna (nästan alla mammor, pappor och syskon kom) som vi förr träffat flera ggr i veckan men nu inte hade alls samma täta kontakt med.
(Överdrivet detaljerat men det får stå kvar.)
Gillar junis systersons kalasupplägg med filmkväll! Men det får nog vänta några år...
Lite nyfiken på hur trådträffen var igår? Var ni många? Uppenbarligen var ni iaf hemma hos ngn - som inte är Ela.
Ela: Jag känner som du, det är lätt att bli av med ngt barn när man råkar prata m ngn vuxen eller ägna sig en längre stund åt ngt av barnen, när man är iväg hemifrån med dem alla.
Olimpia: TJUGO PAPP - i månaden! Shit det är ju knappt några pengar kvar då att handla mat och betala räkningarna för! Och bolånen... Hm... inser att jag nog glömmer detaljen med att lönerna är högre där du bor än i min "håla".
Men ändå!
Skönt att ni fått lägre fsk-avgift nu efter årsskiftet iaf. Vi fick detsamma i höstas då J fick gå 15 timmari veckan gratis. Men nu, nu blir det DYRT igen. Tror det hamnar på 2500 i månaden (maxtaxa) för våra tre barn fr o m februari när de är inskolade (den är gratis). Förhoppningsvis blir det billigare.
Ja, jag hoppas du kan känna att du hittar en bra balans mellan jobb och familjelivet. Hur är det på nya jobbet? Iofs har du knappt hunnit vara där mer än senast jag frågade före jul...