Inlägg från: Limefrukt |Visa alla inlägg
  • Limefrukt

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Cissi: Oj vilken tid på BB. Vad skönt att det finns piller som hjälper!
    Fio och Persefone: Jag hade också bestämda åsikter om TV. A skulle inte få titta på tv förrän hon var 2 år. Nu är hon 20 månader och tittar på datorn i stället! Skrattande
    Sarahkka: Jag bjöd alla barn A kände typ... Vi hyrde lokal för att få rum med alla. Visst, man ska inte bjuda så många står det i alla varningstexter, men A är så van vid att ha mycket folk omkring sig att hon tyckte bara att det var roligt. Och hon sprang fram till dörren och hälsade på alla! Jag gjorde en tårta med A:s favoritgosedjur i sockerpasta ovanpå. Den var fylld med jordgubbsmousse. Vi hade ballonger som dekorationer, jag hade genomskinliga ballonger med löst glitter i som de större barnen var helt galna i. Sen fick alla med sig en påse hem med majskrokar , ballonger och ett ikea-gosedjur (sånt där 5-kronors)

*~*~* har världens sötaste dotter *~*~*
  • Limefrukt

Jag tror att jag hoppar över AW i veckan (om det blir något). Jag ska åka till Stockholm med familjen under fredagen. Det blir lite väl länge att stanna på kvällen också...

• Limefrukt

Tar bort mig från fredagslistan... Vi får träffas en annan gång

AW kvällstid -utan barn (förutom späääädisar, dårå!)

Fredag 25/2: Tjet, johlinn, Annaloo, Kate
    Tisdag 1/3: Tjet, johlinn, Kate, Gullet

• Limefrukt
    Fiolina: A vägrade ju också sova efter dagisstarten. Hoppas att det går över fortare för O än det gjorde för A Hjärta

Här har vi sovit krassligt hela familjen senaste 2 veckorna. Först hade A hög feber i 4 dagar, sen förkylning med hosta och nästäppa som smittade oss. Nu har jag varit hemma från jobbet i två dagar med rejäl hosta och halsont. Men i natt sov i alla fall A ända till kl 4 då hon lyckats slita av sig blöjan och kissa i sängen... Men efter ett bad (med alla leksakerna, hon var väldigt bestämd med det) så somnade hon om ganska snabbt. Och sen ville hon inte gå upp kl 8 utan ville hellre ligga och gosa Då gör det inget att man är hemma från jobbet!
  • Limefrukt
    Johanna: Hur många varv silvertejp tror du behövs?

*antecknar* up-and-go-blöjor på natten. Check!

barba: Kul att lämna på dagis när det går både löss och magsjuka.... eller inte!

fio: Vad skönt med sömn! Håller tummarna att det bara var en engångshändelse att han vägrar sova!
  • Limefrukt
    Elsis skrev 2011-02-23 20:30:02 följande:
    Idag när jag tog fram det skyndade hon sig att flytta in sina böcker och servisen, sedan hämtades dockor och gosedjur och så flyttade hon in. Tydligen är tältet en bra ide för att slippa ha leksaker spridda i hela vardagsrummet. Detenda problemet var att katten var en ytterst bångstyrig hyresgäst som missuppfattade vad leken gick ut på och trodde att de skulle leka jaga varandra hela tiden.
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Limefrukt
    Barba: Det låter som en bra beskrivning av A just nu....

Lycklig: Nalle puh på blöjorna är förstås ett stort + Solig

Vi använder bara icas blöjor. Det är exakt samma som libero och funkade bättre än pampers i början och sen har vi fortsatt eftersom vi inte har några problem. (förutom att A pillar på tejpen då...)

Igår var jag på middag med jobbet. A vägrade visst att sova, ville inte ha vare sig nappen eller "Pricken" och vägrade se på babblarna. Och så skrek hon "mamma" hela tiden... När jag kom hem strax efter kl 1 så var hon fortfarande vaken Förvånad Skönt att veta att man är saknad, men det skulle vara bättre om hon sov...

Idag åkte hela familjen till Stockholm och hade en mysig och avslappnad dag tillsammans.
    A var på soligt humör och sjöng "umpa umpa lalalala" hela tågresan hem Glad
    När vi kom hem så hade babblarna-figurerna kommit som jag beställt. Jag la dem bara på vardagsrumsbordet utan att säga något till A. När hon gick förbi och fick se dem så TJÖÖÖÖT hon. Jag hade också beställt CD-skivan så hon dansade till den om och om igen. När låten tog slut så drog hon mig till stereon och lyfte upp mitt finger mot knappsatsen. Jag är liiite trött på den nu Drömmer
  • Limefrukt
    Marge75 skrev 2011-02-25 21:22:50 följande:
    Ah, skönt, det händer oss också! Då är vi normala!

Apropå avslitna blöjor - mina systrar började använda bodies igen på sina barn som hamnade i "slita av sig blöjan"-fasen alternativt "gräva i blöjan"-fasen. Det finns i rätt stora storlekar i en del märken, åtminstone upp till stl 86.
    Vi klär A i body ganska ofta. Hon har ofta en kortärmad body under tröjan. Om hon inte hade body skulle hon aldrig sluta visa magen för folk Skrattande
  • Limefrukt
    Fiolina: Jag väntar med spänning på andra låten... Den första går i alla fall på repeat här.
    Däremot har det kommit en till bok och andra prylar, fast med andra figurer än de ursprungliga babblarna.

Det verkar som om det gick vilt till på AW:n igår! Skål
  • Limefrukt
    Kaffe Uppsalafika Kaffe
    Lördag 19 mars ca 13-tiden?

Limegrön
    Fiolina
    Annaloo
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13