• Elsis

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Marge, du får träna in några hysteriska repliker som du kan använda nästa gång du åker in med S, vilket jag förstås hoppas du ska slippa göra igen. Gärna några nervösa gester också utifall att. Hoppas han kryar på sig snabbt, och herr M också.

• Elsis

Marge, nej solfjäder är inte att gå för långt, der ju oumbärlig i varje dams hndväska, i synnerhet denna tid på året. Ropa gärna att du behöver lultsalt också och leta frenetiskt efter det i din väska, samtidigt som du hotar med att dåna.

• Elsis

Juni, ja asfalt är ju inte något so. Vi heller har till hands här hemma. Funkar nog inte så bra att rita på grus;) A tvi gade mormor att rita på en hårdtrampad skogsstig med en pinne, det gick sådär. Somna, spännande skypesamtal:) När A och jag pratar om mormor säger hon genast gung gung, det var juvad hon och mormor gjorde tillsammans när vi var där, gick och gungade. Till mormor i telefon säger on inget, och inte till andra heller, inte ens till pappa när han är borta och jobbar. Men som kompensation började hon säga pappa om honom i helgen.

• Elsis

Fiolina, tur att det inte bara är A som har dåligt telefonvett. Hon vill dock gärna lyssna ibland, och håller luren hårt tryckt mot örat.

• Elsis

Barba, usch för både magsjuka och löss, hoppas att ni slipper båda delar. Fio, skönt att O somnade aom vanligt idag. ego A har tältat i vardagsrummet idag. Hon fick tältet när hon fyllde ett, men då var hon inte intresserad. Idag när jag tog fram det skyndade hon sig att flytta in sina böcker och servisen, sedan hämtades dockor och gosedjur och så flyttade hon in. Tydligen är tältet en bra ide för att slippa ha leksaker spridda i hela vardagsrummet. Detenda problemet var att katten var en ytterst bångstyrig hyresgäst som missuppfattade vad leken gick ut på och trodde att de skulle leka jaga varandra hela tiden.

• Elsis

Fio, vi har också täbkt skaffa en spis till A, speciellt eftersom hon lekte så bra med den som finns hos morföräldrarna. Kökssaker över hela golvet har vi redan, men hoppas att hon ska börja leka mer med sina egna köksprylar än med riktiga.

• Elsis

Fiolina, vad roligt att O lär sig nya ord, det gör A också, kommer nytt varje dag här också. Väldigt praktiskt att kunna berätta vad man ska göra eller vad man vill ha, tycker hon. Igår förklarade hon t.ex att pappa skulle micra vällingen genom att säga pappa och sedan ge ifrån sig ett brummande burr, som betyder micra, för den låter ju så, på ett ungefär. Är det en tvåordsmening?

• Elsis

Hanya, skönt att I börjar bli bättre. A har också varit sjuk, och efter två doser vägrade hon mer flytande alvedon eller hostmedicin (vilket annars brukar vara nam och tas emot glatt). hon vägrade även äta och dricka. Eftersom hon hade närmare 40 grader prövade vi suppar, vilket funkade fint, så var hon feberfri tre dagar, men sedan feber igen. Som tur var försvann den dock snabbt, men hon är fortfarande hostig, snuvig och hängig. Idag åt hon äntligen någorlunda, så jag hoppas att hon börjar hämta sig. Fio, vadå fickor, en dam ska ju ha handväska;) Marge, krya på er! Lime, jobbigt med nattstrul nu igen tur ni fick sova lite i söndags.

• Elsis

Hanya, A vägrade även glass i torsdags, knep ihopmunnen och såg ut som om hon trodde att vi skulle förgifta henne. A äter dock russin, i soffan framför lilla spöket labanfilm, och nu tror hon att man kan göra det varje dag.

• Elsis

lime, snällt av A att krama dig, min A pratar mest om att krama pappa, och pussa, klappa och gosa med pappa, i veckorna när han är borta. Mamma kan minsann inte få någon kram eller minsta lilla klapp, påstår hon. Inte när jag ber om det alltså;)

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13