• Elsis

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Poker, exkt så har À också betett sig sen ungefär samm ålder, trots att hon åt vällingen i sovrummet. Nu har vi tagit bort det en sovpasset på dagen, och vid läggningeen har vi bara nattlampan tänd = tråkigt mörkt. À ät vällingen och somnar nu oftast genast.

• Elsis

Hanya, det är nog åldern, för jag är också trött idag, trots att À sov gott och våra väser inte stannade till halvfem. Har dessutom haft ont i huvudet, misstänker dcok att det snarare beror på en stel nacke än på bubblat;)

• Elsis

Hanya, ja men det var på den tiden folk inte hade småbarn;) Åtminstone en vecka innan något småbarn anlänt. Jag låg också och läste tag, annars kan man väl inte somna?

• Elsis

Juni, då borde jumaken ocksåläsa. Häst somnar mannen oavsett om jag läser eller om jag så skulle dammsuga under sängen;)

• Elsis

Cacc, skönt att höra att du inte haft ångest den senaste veckan. Det verkar ju gå åt rätt håll då.

• Elsis

Juni, stackars dem som inte gillar att läsa, min sambo är likadan. Dock läser han numera skönlitteratur med À:) och hon gillar att läsa. När vi åker bil längre turer brukar han dock snällt lyssna på ljudböcker.

• Elsis

Pyttis, har vi samma pappa?

Hm, nog för att vi har mycket saker, men ska anstränga oss för att sålla bort snart, så att A slipper ärva gammalt skräp. Min pappa och svärmor samlar på alldeles för mycket saker.

• Elsis

Mulle, här snöar det inte så mycket idag, men kom över en dm igår. Det var jobbigt att pulsa i snön, upp och ner för backen här, och dessutom att dra pulkan med A. Tur att hon inte har krav på någon större fart nedför;)

Cissi, min A försöker också klä på sig, och mig, när hon vill gå ut. Blev överlycklig när jag frågade om hon ville ut och åka pulka igår, men idag blåser det så att snön yr.

• Elsis

Cissi, visst är det kul när de börjar prata ordentligt. A håller sig än så länge till enstaka ord, oftast kattn (utan e) och brumbrum (bil), men ibland slår hon till och säger två ord, som kattn dä eller kiss dä och pekar i på katten eller i pottan.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13