Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

systernorr: Tips: Köp en pall till toaletten också. Då känner de sig säkrare, plus att det kan vara sporrande om de känner sig stora och nästan kan själva .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    cilla67 skrev 2012-01-20 10:00:29 följande:
    Nässpray är toppen! A har aldrig velat ha varken snorsug, näsdroppar eller spray, han blir vansinnig om man försöker. Lillebror däremot fnittrar när man kommer med såna saker. Tur det, eftersom det är ckhan som är snuvig här.

Ha, ha! Påminner om situationen här hemma. Gabriel var heltäppt igår, och Lucas år som vanligt snuvig. Jag gick och hämtade nässprayen. Lucas hostade till lite när jag sprayade - Gabriel gömde sig under en filt och en kudde .
  • Milla C
    cilla67 skrev 2012-01-20 10:00:29 följande:
    Nässpray är toppen! A har aldrig velat ha varken snorsug, näsdroppar eller spray, han blir vansinnig om man försöker. Lillebror däremot fnittrar när man kommer med såna saker. Tur det, eftersom det är ckhan som är snuvig här.

Ha, ha! Påminner om situationen här hemma. Gabriel var heltäppt igår, och Lucas år som vanligt snuvig. Jag gick och hämtade nässprayen. Lucas hostade till lite när jag sprayade - Gabriel gömde sig under en filt och en kudde .
  • Milla C

Välkommen Ellan! Här kan du hänga oavsett om du planerar ett syskon eller inte. Själv har jag en son på 5 år och en som snart fyller 3, men jag hänger här ändå . Som du snart kommer se är det ett helt nätverk med "30+-trådar där vi alla hänger i olika mån .

• Milla C

Pysslig: Skulle det vara något fel att vara på väg till Skarpnäck menar du? (Frågar den föredetta Skarpnäcksbon )

Somna: Barcelona låter inte fel .

• Milla C
    johlinn skrev 2012-01-25 22:06:02 följande:
    Skarpnäck är fint så här års... (oxå bott där)

Skarpnäck är ALLTID fint - iaf den delen vi bodde i (och på flygfoto ifrån den tiden det var bl a segelflygfält ).
  • Milla C
    johlinn skrev 2012-01-25 22:36:32 följande:
    Milla- kanske inte riiiiktigt lika fint som Barcelona

Nej, det har du rätt i !
  • Milla C
    Ellan 73 skrev 2012-01-26 17:10:02 följande:
    Skarpnäck..är det inte en massa bråk där? Eller var.. Min farmor bodde där för många år sedan då var det lugnt vad jag vet. Men en tidigare bekant bodde där tills för 1-2 år sedan och hon sa att det var hemskt där..stämmer det?
    Det är ju så fint där annars..ser liksom ut som ett bra område.
    Beror helt och hållet på i vilken del av Skarpnäck man bor. VId hyreshusen "i mitten" kan det vara en del bråk, men i bostadsrättsområdena på båda sidor är det lugnt och mysigt (och nära till naturen dessutom). Vi flyttade därifrån i samband med Gabriels födelse, men vi har kompisar som bor kvar.
  • Milla C

Jag använder galltvål både på tomat- och blåbärsfläckar, och de brukar gå bort (utom när maken tvättar, för han använder ingenting ). Jag brukar blöta de delar av plagget som är fläckiga och gnugga med tvålen - och sedan gnuggar jag lite extra med fingrar/naglar på fläcken. Sedan skjuts in i tvättmaskinen . Använder VIA, eftersom Ariel inte i den här familjen står för "Ska det vara rent, ska det vara Ariel" utan för "Ska det vara prickar (Kliiga, över hela mig), ska det vara Ariel".

• Milla C

Sällar mig också till "Vaken före 06"-klubben. BÅDA barnen alltså. Och maken har sovmorgon idag. Just nu sitter vi och tittar på "Toy Story 3" som maken hyrt. Lite läskigt, så jag har ett gosbarn på vardera sidan .

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13