Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Stort grattis till både Afrodite och Cissi!!!

• MrsFreckles

Assar - usch vad surt att vara magsjuk OCH gravid extra jobbigt, hoppas det gar over snabbt snabbt!

johlinn - ahh, fick en liten tar i ogat dar!

Ela - men gu' sa gulliga de ar tjejerna!

Har haft en mysdag idag med M; bakade scones till frulle, sedan var vi ivag och utrattade lite arenden samt gick till biblioteket, laste lite bocker och lanade nagra och sa DVDn Pinocchio som de tydligen sett pa dagis och som hon pratat om i veckor *lycka*. Hem, fixade en riktig engelsk lunch med tonfisk/majs-rora och mackor, bakade cookies, laste bocker. Sedan kom en god van pa besok. Akte sedan vidare till en annan god van allihopa och sammanstralade med ytterligare en van (vi bor nara varandra, guld vart, att bo inom gangavstand med 2 av mina basta vanner har)  - de har precis kommit tillbaka fran Australien (mannens mamma ar jattesjuk i cancer sa de fick aka lite akut ), sa kul att traffa deras bebbe som blivit sa stor pa den korta tiden, ar 4 manader nu! M tyckte det var jattekul att leka med honom, och aven alla bebisleksakerna

Ett gott glas vin och snart vankas The Tudors!

Pa mandag aker jag till Belfast pa jobb, och stannar 2 dagar, ser fram emot en hotellnatt med ostord somn! Och hoppas jag hinner med ett par timmar pa stan med.

• MrsFreckles

juni - stammer nog in valdigt bra pa var generation. mina foraldrar sager ofta att de inte alls hade samma krav pa sig sjalva, utifran heller,  vare sig vad det gallde karriar, som foraldrar eller pa hur hemmet/inredning sag ut mm mm som jag och mina vanner verkar ha.

Naha, maste ga och lagga mig snart, ska upp 4.30 for att aka till flygplatsen, blir en lang dag, vi ska intervjua 7 kandidater imorgon och 5 pa tisdag for en chefsposition

• MrsFreckles

Sara - ja det är vääääldigt många på en dag men fick så bra kandidater som sökte så vi kör kortare intervjuer idag och de som går vidare ska genom en omgång till med en annan panel och tester i slutet på veckan!

Nu sitter jag och gäspar på Heathrow, i god tid som vanligt...checkade in online och allt, boarding pass på mobilen mm. Kaffe it is!

• MrsFreckles

Och den där härliga långa ostörda Sömnen fick ge lite vika åt några glas rödvin... Vad är oddsen att jag träffar på en ex- kollega på flyget samt ytterligare en på väg till en restaurang, i Belfast? Weird!

• MrsFreckles

Har ocksa skrattat gott at kommentarerna har!

Och Sara - vad skont att det vant och att smakillarna trivs!

Fiji - trist med jobbet, men som sagt, passa pa att sok annat. Nu har du ju erfarenhet av en ny bransch med!

Borta bra men hemma bast! Hade tva intensiva men jattebra dagar i Belfast - nar man intervjuar for chefsjobb sa far man traffa manga inspirerande och intressanta personer och da gor det inte sa mycket att det var en hel del

Extra roligt var det att en ex-kollega var med pa samma flyg sa det blev lite vin (eller ja inte sa lite...) pa kvallen efter jobb, med nagra av mina kollegor,  och sa var vi pa samma flyg tillbaka med. Kul! Och, som jag skrev om tidigare, sa stotte jag pa en annan ex-kollega som flyttade till Belfast for ett ar sedan, pa vag till restaurangen! Komiskt nog dromde jag sedan om att jag stotte pa den en och den andra fran min skoltid

Det var underbart att komma hem till en kramgo M - och i morse var hon sa glad att se mig igen och ville kramas hela morgonen, gullunge! Vi tog det lugnt i morse (trodde hon skulle vara ledsen vi lamning idag men icke - fick en kram av sin kompis och sa var ju idolen Carlos dar forstas!). Kom inte hem forran halv elva igar kvall, och chefen skickade hem mig tidigare sa M hann leka lite pa lekplatsen idag efter dagis, och kopa en glass innan hemgang. Varje dag nar hon ar pa dagis forbereder hon en present till mig dvs en eller flera "konstverk", man blir ju lite rord

Hade ett trevligt mejl som vantade pa mig fran chefen som tyckte att det gick sa bra mm - detta infor ett formellt mote om huruvida min anstallning blir fast eller ej - lite olika, pa forra jobbet var det 6 manaders "prov", pa detta bara 3, kanns skont! Ja, det kanns riktigt kul pa jobbet, och jag far en hel del frihet och en chef som liksom tror pa en. Kanns ocksa som en liten "revenge" da jag ju inte fick en ny roll jag sokte pa mitt gamla stalle vid omorganisationen, men har nu ett liknande, och mer betalt jobb! Men har ju blivit lite cynisk med aren sa man ska kanske aldrig ropa hej

Och da jag inte har sa mycket att gora sa anmalde jag mig visst till att bli ordforande i en organisation har jag skulle vilja engagera mig i Saknar det faktiskt, jag har alltid varit engagerad i nagot, nar jag var yngre, ar nog dags igen! Men vi far se - jobbar ju heltid redan sa M far inte bli lidande.  

• MrsFreckles

Tack! Ja det var roligt med ett sadant mejl efter ett ar av jobb-turbulens!

Ang engagemang i foreningar mm sa ar det ju bra om man kan forena det med sina intressen, annars blir det nog svart med att fa ihop allt, och kanske kanns mer som ett maste. Och kanske i nagot dar man utvecklas, far nya erfarenheter och meriter.

80 miljoner skulle man ju inte tacka nej till heller Da blir det nog bara ideellt jobb pa deltid for min del, och sa da en hejare pa att stryka samt en kock...resten av tiden far ga till familj, vanner och resor...ja dromma kan man ju alltid!

• MrsFreckles

Äääntligen fredag! Nästa vecka ska jag till Edinburgh men bara över en dag. Det blir en slapparhelg och kanske ett glas vin...

Ela - har också funderat på det där med stöd/fosterfamilj om det nu inte blir syskom här. Det som skulle vara så jobbigt är dock att man kommer ju fästa sig vid barnen, och man skulle ju alltid undra hur det går sedan sas. Här i UK kan man dock också adoptera barn som är födda här. Min kompis syster gjorde det, två systrar när de var 9 mån resp 2.5 år - föräldrarna var barn själva typ...Tror inte det går i Sverige? Så det är också ett alternativ. Det finns så många barn som far illa så det skulle kännas meningsfullt att göra något!

• MrsFreckles

Johlinn - usch och fy for kraksjuka hoppas pa snabb tillfriskning!

juni - harligt att H gillar gronsaker. pommes med myyyyycket ketchup gar hem har annars MEN M alskar ocksa gronsaker, kan ata en halv kastrull med harcot verts, och sallad med pappas special vinagrette ar favorit, hon fragar mer efter sallad an annat Och sa maste det vara "sas" pa ocksa

Barbra - du verkar ha en liten "Lotta" darhemma Mysigt med bio - vi tankte ga nasta helg pa "Trassel", det blir forsta gangen for M da.

Assar - vilken mysig sondag ni haft hoppas veckan fortsatter i samma anda!

Pyttis - alltid trevligt att fa ga ut och ata gott, extra bra nar man inte behover betala for det!

Pysslig - Tenerifa later inte alls trevligt Ha en harligt semester, vad skont att slippa vintern!

Vi har ocksa haft en mysig sondag, trots regn. M och jag bakade semlebullar, sedan akte vi til ett lokalt konstgalleri,  bara for att komma ut lite. Vi bor ganska nara men har inte blivit av att vi akt dit, jattefint var det. De har aktiviteter for barn med men vi tar det en annan gang. Berattat pa FB men vi skrattade gott at M idag (sadan mor sadan dotter som min man sa...). Hon sa att hon var hungrig, maken sa att vi ska snart aka hem sa kan vi fika da, M svarade med att nej, hon ville ga pa cafe....Det ska borjas i tid! Och sa var museishoppen jattekul och hon "behovde" verkligen ett fargglatt suddgummi...men det avstyrde vi.

Det borjar faktiskt bli lite smajobbigt att ga i affarer nufortiden, det ar mycket vill ha, behover det osv "But mum, I neeeed it!" Forsoker handla online sa mycket som mojligt, med hemleverans, da slipper man tjatet Man undrar vart man gjorde fel...Men hon visste vad godis var i affaren redan innan hon fatt smaka nagot, det ar nog nagot inbyggt

Hektisk vecka, imorgon Valentin men det firar vi inte direkt, blir fajitas (inte fajtas hoppas jag  ) hemma. Pa tisdag ska vi skriva nya livforsakringar sa forsakringskillen kommer hem till oss pa kvallen. Pa onsdag flyger jag till Edinburgh och ar dar over dagen. Pa torsdag ar det tankt att det ska zumbas. Och pa fredag ar det makens 35-arsdag - blir en lugn middag hemma pa kvallen men pa lordagen ska vi da ga pa familjebio och sedan ska svarisarna passa M pa kvallen sa vi kan ga ut och ata pa en av vara favoritrestauranger nara dar vi bor. Pa sondagen ska vi ut och ata allihopa dvs med svarisarna.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13