Inlägg från: MrsFreckles |Visa alla inlägg
  • MrsFreckles

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Näää dumma ifånen... Halva inägget försvann... Skulle säga att jag hittat en del vårkläder på Hennes, finns en del eko-cotton där med. Blir alltid misstänksam när det är väldigt billigt dock och hoppas att det inte är barn som gör kläder åt barn... Men kan ändå inte låta bli att köpa Nya klänningen fladdrade fint till Classic FM då vi dansade järnet i vardagsrummet igår

Idag var det helt underbart vårväder så det blev ett parkbesök, kinderna hettar lite Hoppas nu vädret håller i sig för till helgen ska vi iväg till Dorset. Vi blir 6 par, 2 gravida och så 5 barn som har hyrt ett hus vid stranden, ska bli så kul! 3 nätter blir vi borta. Sitter nu och kollar upp gummistövlar på nätet för man vet ju aldrig med det engelska aprilvädret

• MrsFreckles

juni - ja denna var en rosa skapelse i bomull,  med rosor pa, faktiskt riktigt fin och for det facila priset £14! M hittade den och nar jag sag hennes ogon sa da fick mamma sla till Legoland maste det bli har nagongang med, kanske nasta sommar nar vi aker till Sverige. Astrid Lindgrens varld star ocksa pa listan! M har inget Lego an Hon har Megablocks sedan lange men ar mattligt intresserad...

• MrsFreckles

Ela - jag har en kopparspiral sedan 3 ar och de forsta 3 manaderna blodde jag mycket och ofta men sedan stabiliserade det sig. Bloder en del 2 dagar men sedan ar det OK. Tycker dock jag smabloder en vecka innan det satter igang pa riktigt - ska ta sk smear test nasta vecka sa ska passa pa att fraga da. Men som sagt, det ar skont att slippa hormoner, la av med dem redan 2004, efter flera uppehall, p-piller paverkade mig alltfor negativt. Hoppas det kommer funka bra pa dig!

Ang somn sa vaknar M fortfarande varje natt och vill komma in till oss, och det far hon forstas men det ar ju lite trangt...Vi ska snart kopa en storre sang till henne sa da kan ju en av oss ga over dit om det blir trangt. Har inte hjarta (eller ork) att neka henne att komma in till oss, det ar ju lite mysigt med Men visst, min somn blir lidande.

Langhelg vankas, jobbar halvdag hemifran imorgon, och imorgon kvall aker vi till kusten

• MrsFreckles

Ela -  satte in den 3 manader efter forlossningen (inte sa behagligt men det gick ) men tror inte jag hade fatt tillbaka mensen da, smablodde lite veckan efter om jag minns ratt!

• MrsFreckles

Cheers my dears!

Vi är på väg men har några timmar kvar...kom iväg lite senare än beräknat. Tur man har ifånen att roa sig med!

• MrsFreckles

Kikar in men har inte last tillbaka pa nagra dagar...

Lime - hoppas pa en snabb tillfriskning och att portot till Lycksele blir for dyrt

Mrs Fisk - vilka fina nyheter!

Somna - Toscana ar underbart, ska vi byta Toscana mot Cardiff?

Vi kom tillbaka igar efter 3 natter i Dorset (Englands sydvastkust) -  delade en "cottage" med 10 av vara goda vanner (hallt ihop med dem sedan mitt utbytesar pa universitetet i England, och sa har da man och barn tillkommit med aren) och samt 5 barn (och tre sma ofodda ) Vadret var riktigt bra pa lordagen och vi kunde sitta ute och ata fish n'chips. M hade sa roligt med de andra barnen, rullade runt pa stranden och vagade tom ta av sig stovlarna for att kanna pa det (is)kalla vattnet. En sadan dar harlig helg, underbart kaos, i gott sallskap, gott vin, och braskamin Slapade tom med mitt svenska vaffeljarn och graddade vafflor till alla. Livet ar extra gott efter en sadan helg. Lagger in en bild eller tva pa var "30+ sida" for er som inte finns pa FB...

Tog ledigt pa fm idag for had fatt en tid till att kolla upp Ms eksem, har bojveckseksem(?) som vi tycker blivit an varre, kliar sa vi alla vaknar pa natterna Nu fick hon en starkare salva och en lotion. Men ska ocksa kolla upp med en homeopat. Nagon som har barn med (liknande) eksem? Lakaren sa att det ar ju ganska vanligt och att vattnet i London ar sa hart sa en del kan bla bero pa det.

• MrsFreckles

Lime - tack för info ang eksem! Får hoppas hon växer ifrån det.

Johlinn - samma här, de dagar vi ska till dagis så är det segt att väcka henne trots att hon somnar tidigare....och så de dagar hon kan få sova ut när farmor är här, ja då vaknas det tidigt....

Hanya - vad trist, kan ni åka nästa år istället tror du?

• MrsFreckles

AssarP, Annaloo mfl - tack for svar ang eksemen. Nu har vi fatt en salva som med "clobetasone"...och ska smorja under en vecka, sedan sa lakaren att det borde kunna underhallas med endast en lotion/kram, Diprobase - sa vi far se. Maste erkanna att vi ar lite daliga med sjalva underhallandet sas. Hoppas det blir battre  och med att det blir varmare i luften med, har har vi rena rama sommarvadret nu!

• MrsFreckles

Eller 21+ ? Jo har ar en som har en 3.5-aring sa tycker ocksa att ett namnbyte kanske vore en bra ide!

Hanya

Valkommen Sarahkka!  Och grattis till 1-aringen!

Satt och kollade igenom en massa foton pa M igar, kan inte fatta att hon fyller 4 i ar! Och borjar kanske forskolan/pre-school nu i september om hon kommer in, annars far det bli dagiset ett ar till. Kanns sa tidigt dock att borja skolan vid 5 men det ar det lag pa har...Uniform och hela koret, endast svarta skor...Sa passade pa att kopa ett par harligt appelgrona/rosa skor med remmar haromdagen

• MrsFreckles

Sarahkka - skönt att höra! Vilket land, om du vill berätta?

Lime - här har vi oftast "komma in mitt i natten och lägga sig tvärs över sängen" nätter..Inatt med en extra "mamma, kan du göra en vit fladdermus?" av den lilla handduken som kommit med av bara farten (gosekossans täcke...) Nej, mamma kände inte för att vara kreativ a la Staffan Westerberg kl 3 på natten

• MrsFreckles

Tredje försöket..dumma ifån/FL kombo...

Kan nog hålla med om trådvillheten och att jag pinsamt nog inte kommer ihåg så mycket från 1-årstiden osv När barnen blir äldre blir det fokus på andra saker, samt på kombon med jobb mm som kanske inte alltid passar i denna tråden kanske. Är för en 3-5 tråd men kanske blir för många att hålla reda på?! Trivs absolut bra här också så det är inte det men har som sagt lite annat fokus nu.

Sarakkha - spännande! Hur länge gick du i skolan där?

• MrsFreckles

AssarP - tyvarr inte, vi haller pa att implementera SharePoint pa jobbet,sa  liiite vet jag da jag ar projektansvarig for nytt rekryteringssystem (Sage och SharePoint) men jag ar da ingen expert, jobbar nara vara IS experter pa jobbet...

Skulle ocksa kika in och kommentera johlinn - vad harligt med en liten pratkvarn! Fast det var ju flera sidor sedan 

Jobbar hemifran idag men har en liten lunchbrejk nu...

• MrsFreckles

På tal om konversationer...Maken överraskade M med en "Jessie" docka från Toy Story igår, som hon pratat om länge, ej tjatat...Oj vad glad hon blev. Hon kom sedan fram till maken, kramade om honom och såg honom stint i ögonen och sa "dad, thanks for listening!" Kan säga att maken erkände att det kom en liten tår

Mamma och pappa är här så det får bli en snabb visit här ikväll! Ska jobba lite hemifrån i veckan och ha två eftermiddagar lediga, skönt.

• MrsFreckles

Det var lange sedan jag skrev har - vill bara rekommendera den sk LeapPad (market LeapFrog). Ar som en ipad fast for barn, med kamera, video, spel och massor avv apps man kan ladda ner - och de lar sig skriva, lasa mm. M fick en i 4-arspresent och hon ar stormforjust. Nu slipper jag lana ut min iphone..

• MrsFreckles
    Mrs Firren skrev 2011-10-11 14:37:19 följande:

Bra tips! Precis nåt sånt vi funderat på till D i jul. Eller också en vanlig padda.

Den har var ju langt billigare an en vanlig padda sas ca £79 - men sa koper man kanske pa sig lite fler apps saklart, da kanske det blir dyrare i langden...
  • MrsFreckles
    asap skrev 2011-10-11 20:14:53 följande:
    Olimpia - Jag kollade runt lite på LeapPad, men jag tror den passar bäst för er som är lite internationella. Kan nämligen inte se att den finns med svenska. Obestämd Synd, för annars vore det en jättebra julklapp till barnen här också.

Vad trist - hade inte ens tankt pa att den inte finns pa svenska...finns kanske nagot liknande?
  • MrsFreckles

Här skriver jag ju inte så mycket alls längre, men kikar in ibland så kan inte låta bli...

A few sandwiches short for a picnic

En av mina favoriter - den med hamstern har jag inte hört förut så blir min nya favvo på svenska

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13