• CaCC

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Fiolina73 - Ja den gick ok, hon vaknade redan 0.30, men jag gick in och la mig i hennes rum och då la hon sig ner och somnade om efter en stund. Sen vaknade jag flera gånger under natten, men hon sov

• CaCC
    Marge75 skrev 2010-12-15 14:52:38 följande:
    CaCC - din blogg syns inte, jag vet inte om du behöver lägga till mig i adressboken för att jag ska se den, eller om du har dolt den på din presentation. I så fall måste man klicka i att den ska synas i några inställningar som jag inte riktigt kan detaljerna om ...

Vilka fina bilder!! 
    Men jag har ingen blogg här utan utanför FL. Adressen är mammatill.blogg.se
    Så det är inte konstigt att den inte syns här inte.
  • CaCC

Igår trillade E ner från en stol och slog i bakhuvudet. Fy vad det smäller högt, lät som om huvudet sprack. Men det verkar inte ha gett några men i alla fall och hon har inte heller lärt sig av sitt misstag utan klättrar fortfarande glatt upp på stolarna OCH borden. Blir tokig snart. Att det ska vara så roligt att klättra upp på borden!? Hoppas hon tröttnar snart.

Jag mår i alla fall lite bättre för dagen. Var på KBT samtal igår och min terapeut tror mer och mer på att mycket av min ångest har med graviditetshormoner att göra. Så nu ska han koppla in mödra/barn psykolog, läkare och Aurora. Han skulle ringa min BM idag och prata med henne. Hoppas detta dras igång fort bara.

• CaCC

Juni 07 - Det lät ju inte bra att trilla ner så för trappan, förstår att du fick panik.

Fiolina - Ja, så kanske vi skulle göra med våra stolar också. Men det som jag funderar på är om det inte kommer vara lika lockande sen när man ställer stolarna upp igen? Men tack i alla fall för tipset.

Limegrön - Fy vad jobbigt med sånna nätter. Jag tycker det är jobbigt att E har svårt att somna på kvällen, men när hon väl somnat så brukar hon oftast somva hela natten. Men om hon vaknar så tar det också lång tid innan hon somnar om, hon pysslar och har sig och vrider och vänder på sig. Jag har köpt boken "Somna utan gråt" som jag börjat läsa lite i, har inte kommit så långt, men den verkar bygga på en bra grund. Kanske våre något att satsa på en sådan bok.

Sara 75 - Men så kan de väl inte göra? Bara flytta honom sådär? Idioter! Bra att facket är inkopplat och hoppas att det löser sig för er.

Somna - Javisst ser man bra. Det är så svårt att veta hur hård man ska vara med att hon inte får. Känner att jag inte vill att hon ska vara på bordet, men det kanske å andra sidan blir ännu roligare när hon märker att vi blir "arga" när hon klättrar upp där.

• CaCC
    Billabong skrev 2010-12-16 21:01:37 följande:
    CaCC. Kan riktigt höra ljudet från smällen du beskriver. Tror du att din läkare är inne på rätt spår, dvs att det kan vara relaterat till hormonpåslaget under graviditeten?
    Det är ju jättesvårt att veta hur mycket hormonerna spelar in. Men sån här kraftig ångest har jag inte haft innan och nu när jag dessutom utvecklat panikångest. Sen vet jag ju inte heller hur mycket det påverkar att jag slutade med citalopram för ett par månader sedan. Jag hade ju ånget när jag åt dem också, men inte på det här sättet. Men jag tror att väldigt mycker har med hormonerna att göra med tanke på vad jag tänker på. Och det är väl det som min terapeut har snappat upp också eftersom han kom med förslaget. Jag har ju mycket tankar om att att få ett barn till, hur det ska gå. Hur det ska bli vid förlossningen mitt i babybomen (BF 30 mars), oron att gå över tiden, oron över smärtlindring osv osv. Så det skadar ju inte att jag får dessa kontakter då det knappast kan bli sämre av det. Sen kommer jag ju fortsätta mina KBT-samtal också. Men han vill ju att jag ska ha full backup nu under grav för att orka. Och det är ju inte fel.
  • CaCC
    Ela - Ja det där är nog väldigt sant. Jag har tänkt på det där massor och försöker verkligen att inte säga just "Du får inte göra det" men i bland så är det så svårt, när hon gör saken för tusende gången.
    Har du lust får du gärna ge konkreta förslag på det där att utforska ihop. Hur kan man göra det när det gäller att klättra på bordet eller så?

Pyttis - Ja det känns skönt att bli tagen på allvar.

Nej nu ska jag nog försöka gå och lägga mig och lyssna på lite ljudbok innan jag somnar. Natti natti.
  • CaCC

Ha ha, ser rätt kul ut här hemma idag, E började morgonen med att klättra upp på matsalsbordet när jag skulle fixa frukost så jag lyfte ner henne och la alla stolarna ner. Sen kom hon på att hon kunde använda ryggstödet (har sånna här stolar helt klädda i skinn) som rutschbana. Jag stod ute i köket och fixade lite och hör ett "wiiiii" utifrån v-rummet, går ut och kollar och där åker E rutschbana. Så sött

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13