30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Fiolina73 - Ja den gick ok, hon vaknade redan 0.30, men jag gick in och la mig i hennes rum och då la hon sig ner och somnade om efter en stund. Sen vaknade jag flera gånger under natten, men hon sov
Fiolina73 - Ja den gick ok, hon vaknade redan 0.30, men jag gick in och la mig i hennes rum och då la hon sig ner och somnade om efter en stund. Sen vaknade jag flera gånger under natten, men hon sov
Marge75 - Klart du får läsa i bloggen, sen om du finner något intressant är en annan sak men läs på.
Juni07 - Vilken underbar bild.
cissi - Så sött
Igår trillade E ner från en stol och slog i bakhuvudet. Fy vad det smäller högt, lät som om huvudet sprack. Men det verkar inte ha gett några men i alla fall och hon har inte heller lärt sig av sitt misstag utan klättrar fortfarande glatt upp på stolarna OCH borden. Blir tokig snart. Att det ska vara så roligt att klättra upp på borden!? Hoppas hon tröttnar snart.
Jag mår i alla fall lite bättre för dagen. Var på KBT samtal igår och min terapeut tror mer och mer på att mycket av min ångest har med graviditetshormoner att göra. Så nu ska han koppla in mödra/barn psykolog, läkare och Aurora. Han skulle ringa min BM idag och prata med henne. Hoppas detta dras igång fort bara.
Juni 07 - Det lät ju inte bra att trilla ner så för trappan, förstår att du fick panik.
Fiolina - Ja, så kanske vi skulle göra med våra stolar också. Men det som jag funderar på är om det inte kommer vara lika lockande sen när man ställer stolarna upp igen? Men tack i alla fall för tipset.
Limegrön - Fy vad jobbigt med sånna nätter. Jag tycker det är jobbigt att E har svårt att somna på kvällen, men när hon väl somnat så brukar hon oftast somva hela natten. Men om hon vaknar så tar det också lång tid innan hon somnar om, hon pysslar och har sig och vrider och vänder på sig. Jag har köpt boken "Somna utan gråt" som jag börjat läsa lite i, har inte kommit så långt, men den verkar bygga på en bra grund. Kanske våre något att satsa på en sådan bok.
Sara 75 - Men så kan de väl inte göra? Bara flytta honom sådär? Idioter! Bra att facket är inkopplat och hoppas att det löser sig för er.
Somna - Javisst ser man bra. Det är så svårt att veta hur hård man ska vara med att hon inte får. Känner att jag inte vill att hon ska vara på bordet, men det kanske å andra sidan blir ännu roligare när hon märker att vi blir "arga" när hon klättrar upp där.
Ha ha, ser rätt kul ut här hemma idag, E började morgonen med att klättra upp på matsalsbordet när jag skulle fixa frukost så jag lyfte ner henne och la alla stolarna ner. Sen kom hon på att hon kunde använda ryggstödet (har sånna här stolar helt klädda i skinn) som rutschbana. Jag stod ute i köket och fixade lite och hör ett "wiiiii" utifrån v-rummet, går ut och kollar och där åker E rutschbana. Så sött