30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Nattningen fungerar bättre för mig än för maken, han kämpade i 1 1/2 timme både måndag och tisdag. För några veckor sedan hade vi inga som hellst problem att få henne att sova, så våra tjejer kanske är inne i samma fas.
När det gäller att göra saker hon inte får så väljer jag mina kamper, slå på TV är ALLTID nej men att kasta ner bollarna för trappen, varsågod, hon måste få testa att göra grejer och se vad som händer med bollen som studsar ner. Att lägga ärtor i mjölkglaset tillåter vi men inte att hon häller ut mjölken på bordet osv!
Igår somnade hon efter att min man suttit bredvid sängen i ca 30-40 minuter. Men hon somnar dock i sin egen säng och sover sedan hela natten. Nu efter lunchen när hon ska vila så lägger jag ner henne i sängen och säger sov gott och går ut. Idag grät hon en kort kort stund innan hon somnade. Så det är nog på väl tillbaka.
Snart ska jag åka iväg till VC och kolla mina lungor. Är ju så himla förkyld och hostar så jag kräks. Får riktig panik av denna hosta. Hoppas det inte är något allvarligt, men de ville inte bara skriva ut hostmedicin eftersom jag är gravid.