• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Johanna, jag tror dagens barn är mycket mer bortskämda. Som andra säger så fick man ju nästan ingenting när jag var liten, var superglad för en serietidning eftersom jag bara fick en enda under min uppväxt exempelvis.
    Svårt att stävja dock nu för tiden när det dräller av saker man vill köpa/ge och dessutom har man ekonomin till det. Tips mottages tacksamt hur man ska agera!

Jag blev också irriterad på släkten i julhelgen. Firade hos makens familj och en av kusinerna är så grymt bortskämd att jag blir tokig. Allt han vill ha får han, hela tiden. De bråkar med honom, försöker säga åt honom men i slutändan får han det han vill efter att han har gråtit, skrikit, bråkat. 
    Förut brydde jag mig inte, de får uppfostra som de vill (eller inte uppfostra alls kanske man ska säga) men nu när vi har barn så blir det en annan sak. Min son ser ju upp till sin kusin och vill göra som han... Sen är kusinen riktigt oförskämd mot oss ibland, ber oss åka hem, flytta på oss etc. utan att föräldrarna säger till vilket jag tycker är så märkligt.

Det är ju svårt med uppfostran, vi är inte så konsekventa som jag skulle önska men några gränser har man ju i alla fall!

• Älgen

Pysslig, hoppas ni hade fina dagar förutom julafton då!

Playdate på söndag eftermiddag låter fint!

• Älgen

Nåja efter för mycket hundmat så kanske 24 timmarsregel gäller

Dock trodde vi också att det var matförgiftning först men efter nåt dygn så insåg vi att så var det inte! Tyvärr...

• Älgen

Jag fattar inte heller vilken scen det är, berätta!
    Älskar den filmen.

• Älgen

Hur känns det att han ska börja?
    Jag var inte helt vild med dagis i början men sonen gillar det!

• Älgen
    Piggley Wink skrev 2010-12-28 18:19:49 följande:
    Persefone :Min försa tanke är att ÅKA HEM när ungen ber er om det blir för gräsligt att umgås {#emotions_dlg.djavulsk}.
    Det var det vi gjorde till slut...
  • Älgen
    Somnat skrev 2010-12-28 22:33:44 följande:
    Jag förstår precis hur du resonerar. Här blev det lite tvunget då jag klippte Gs lugg igår utan att klippa något annat. Vilket medförde att han såg ut som Gustav Vasa framifrån (= väldigt rakt och liksom "kantigt") och när vi fixade till det tog vi tofsarna vid öronen och lite där bak när vi ändå var igång.

Och med "vi" menar jag mamma (som har frisörbakgrund vilket inte är att förakta i sammanhanget) som ansvarade för saxen (jag hade som sagt fått gossebarnet att se ut som Gustav Vasa bara ett dygn tidigare så jag var liksom inte betrodd av mig själv) och jag som stod för underhållningen (vilken inte heller är att förakta )
    Själv klippte jag sonen förra året så att han såg ut som Martin Luther...
  • Älgen

Ela, klart dina flickor är söta i sängen! Dessutom är ju alla barn söta när de sover .
    Har ni kommit på nåt namn till lillebror?

• Älgen
    ilja73 skrev 2011-01-01 15:03:26 följande:

Nehe, nu ska jag tillbaka till TV-soffan och kolla om Ivanhoe väljer rätt tjej i år för en gång skull

Ha inte för höga förväntningar, jag har försökt övertala grabben i flera år...

Poker, tror också det är magsjuka. Alla får ju inte sprutande diarré utan kan reagera med lite lös avföring bara.

Gott nytt år till er alla!
    Vi hade en underbar nyårsafton (till skillnad från julen) och nu njuter jag av lugn och ro framför datorn och tv.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13