30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Till en spädgris skulle jag inte spara så oförsiktigt.
Till en spädgris skulle jag inte spara så oförsiktigt.
Jag kommer inte ihåg vilken tråd det diskuterades gluten och laktosintolerans men vill visa denna artikel i ämnet som var i DN häromdagen. Många provar sig fram själv men det är inte så lyckat att göra det enligt läkare.
http://www.dn.se/ekonomi/kraftigt-lyft-for-matvaror-till-allergiker
tyvärr funkar ju inte vården så bra Blomster. du har rätt.
Var det här vi talade kosttillskott? Lyssnar på detta på radion nu, intressant! http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=412&artikel=5074867
Fy för förstoppning! Det är en av de värsta "biverkningarna" av bukkirurgi enligt mina patienter!
Du får lära personalen att det är bättre även för män att lära sig att kissa sittande. Och även för städpersonalen...
Min son lekte pappa häromdagen och sa "nu blir jag så jävla arg" och fäktade med armarna... Dags för maken att tänka sig för lite
Tack och lov så svär inte sonen (ännu) när han är "sig själv" så jag trodde inte riktigt han uppsnappat orden.
Vink, vink! Är hemma, inne. Jag skulle kunna sitta på Kasperinas altan och njuta av solen och trevligt sällskap men jag är inte bitter...
Nu ska jag städa!
Jemena, grattis! Tänk att din flicka är ett år!
Galia,
Jag blir nu för tiden ibland rädd för vad som ska komma ur munnen på sonen. Han har ju livlig fantasi och kan hitta på mycket som låter sant. Fast dagispersonal har väl hört en del.
Jag skulle vilja ha en keps med tyg som hänger ner i nacken till storebror. Nån som sett nån fin?
Tack för mösstips. Ska inhandlas.
Min son har också en fantasi som är enorm. Vi har berättat sagor för honom som vi själva hittar på sen han var liten och sen började han berätta sagor för oss tillbaka.På så vis tror jag att hans fantasi skenar. Nu leker han ofta olika rollekar, han kan vara Bagheera, katt, jaguar, hund, vaktmästare, konduktör and so on and so on på morgonen bara medans man själv försöker vakna. Både jag och lillebror är med i leken i olika roller och ibland tycker jag att halva leken går ut på att reda ut vem som är vem. Just nu gillar han mest att leka pappa och baby...