• Älgen

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cilla67 skrev 2012-03-30 08:30:39 följande:
    Återkommer när jag läst i fatt, måste bara skriva ner detta först:

-A, låt BLI det där, om det ramlar på golvet äter hunden upp det och blir sjuk!
    -Mamma, sluta TJATA!
    -Jag måste ju tjata, du lyssnar ju inte!
    -Jag tjatar inte minsann. Och om jag tjatar så tjatar jag tyst. 

N har fått storhetsvansinne, han kan inte ramla, inte tappa saker, inte slå sig och inte, inte, inte... Ändå fick jag plåstra om och trösta åtskilliga gånger bara igår Förvånad Flört
  • Älgen

Jag blir lite frustrerad när n gör nåt dumt för femtioelfte gången och jag säger till och säger att "nu är du dum", varpå han svarar "nej det är du som är dum" och sen slutar hela diskussionen med hur dum jag är... suck.

• Älgen

Och jag vinner inte heller högvinster. Missade ju även Cissis A när han bortskänktes. ELA vi får helt enkelt starta Kollektivet Paradiset nu, jag skulle också behöva några dagars lugn,inte från barn utan från maken dock.

• Älgen

Jag förstår dig Jemena. Min svägerska kallar sina barn för monster (och jag håller i och för sig medObestämd ) men jag tycker det känns så hemskt när hon säger så. Ändå förstår jag Ela också, ibland är n väldigt mycket tre år om man säger så. 

Hanna, otroligt fin bild på Pippi!

Ela, hoppas det blir en fin cermoni idag.

• Älgen

Åh vad jag glädjs åt att boendefrågan lösts! Kommer bli helt underbart! Lite mycket att städa kanske men då har vi ju Herr Gris! 

Ela, vad skönt att det gick bra idag. Förstår att du är slut.

Angående att hyra ut barn så håller jag verkligen med Johlinn, tänk att detta barn som jag älskar mer än något annat och som jag skulle göra vad som helst för, kan driva mig så till vansinne att jag nästan inte kan hålla ihop ibland. Märkligt.

Stramalj, usch jag blir så ledsen. Att kämpa och kämpa är så djäkla jobbigt, man hoppas, tror, tvekar, längtar och så trycks man ner i skorna. Och så börjar man om igen. Det fina i detta är ändå att du har S tänker jag, dels för att du faktiskt har honom men också för att då vet du att har funkat och då även förhoppningsvis funkar igen. Stor kram.  

• Älgen

Jag kommer i sommar igen Billabong! Med stråhatt och vita pressvecksbyxor, eller kanske inte...Drömmer

• Älgen

Var på Ulf Lundells konsert på Kronovalls slott för nåt år sen. Oj vad många konstnärsjälar från Stockholm som var där i sina hattar. Kändes lite over-kill. 

• Älgen

och det fina med kollektivet är att där finns både vårdpersonal och medicin kan nog också fixas... Flört 

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13