Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

J kliar sig, det är fullt av små knottror på insidan låren, är det pga blöjorna tro? Vi har ju använt tygisar så länge men nu på nätterna funkar det inte längre. Nu har vi nån sort jag inte minns namnet på, kan vara Huggies? Innan hade vi ett paket ICAs up and go, det gick bra. Hon gråter och kliar sig. Vad kan det annars vara? 

• Barbabok

Ja kanske är det så. Paketet är närapå slut så jag ska prova en annan sort. Får se om det blir bättre.

• Barbabok

Libero köpte vi när vi var på resande, kan vara bra val. Skönt att det går åt rätt håll, även jag är piggare men blir hemma imorgon med.

• Barbabok

Beklagar jobbförlust. Hoppas att han hittar något nytt snabbt.
    Jo man får sparka föräldralediga men uppsägningstiden börjar inte löpa förrän man är åter i tjänst. Hans 2 arbetsbefriade uppsägningsmånader alltså. 

• Barbabok

Assar, vaddå inte kan testa? J leker med sin babypulka på altanen redan 
    Andra favoriter är verktygen, dockan Olle från IKEA, klossar, baksaker som kavel, lera osv.  Spis fick hon förra julen, den har kompletterats med massor av kastruller, slevar, vispar, bestick, servis och en kundkorg med grönsaker. Vet att IKEA har en massa bra till spis, till vettigt pris.

• Barbabok

J har egen tandkräm, och nåde om man tar fel. Min kan gå men pappas nänä. Hon har Weledas för barn, jag har en med Aloe Vera och maken kör blandat från hyllan.

Jag tror att barntandkrämen har mindre andel fluor i sig? 

• Barbabok

Galia, hmm jag vet inte, den är orange så kanske det? Den är fluorfri, ett val jag gjort. När hennes riktiga tänder kommer ska hon få med fluor. Det finns massor av studier i ämnet för den intresserade.

• Barbabok

Utvecklingssamtal här med.

Talet var bland det bästa fskläraren hört på ngn småbarnavd. Hon är jättebra på att prata, uttrycka sig och har ett jättestort ordförråd. Hon säger t.ex. du-dig på rätt ställen, böjer ord, formulerar tankar och ideer, berömmer kläder (!) och talar om vad hon tycker och kan. Det är långa haranger och berättelser. Dessutom är hon en snäll kompis

På den sämre sidan tänker de nu sätta blöja på henne på heltid (men pottas regelbundet), och hon är tjurig när hon sätter den sidan till, lääänge!  Hon kan sura i en kvart om så är. Bestämt liten unge alltså. Motoriskt har hon blivit bättre, där var hon svag tidigare.

• Barbabok

Jag köpte Js första julklapp idag (ja, för denna julen alltså, inte så att hon var utan förra året). Ett memoryspel med 24 bitar. De brukar visst spela nån sorts memory på fsk med Pippifigurer. Hoppas det ska gillas. Idag var även premiär för overallen, den billigare från ICA, inte alls så tjock men lagom nu runt nollan.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13