30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Hormonstinn - Hur gick det för blöjlösa damen i natt? Vad roligt att det gått att resonera med henne så som du beskriver.
Hormonstinn - Hur gick det för blöjlösa damen i natt? Vad roligt att det gått att resonera med henne så som du beskriver.
Somna - Vilket flyt! Såna dagar ska man lägga på minnet och plocka fram sen. Och jag håller med de andra om Barcelona - fantastisk stad, så det är bara att hoppa på en sån inbjudan.
Det kära barnet sov till halv sju idag, vaknade helt själv och tassade in till oss med bok i högsta hugg. Fler såna mornar tack. Det har hänt oftare på slutet så vi hoppas, hoppas, hoppas det går åt rätt håll.
Har för mej nån här sa att barnet kanske vaknade för att det var fruset. De gånger jag varit uppe på natten och lagt på täcket tycker jag han sovit bättre under slutet på natten/tidig morgon.
Barbabra - Vad bra, då kanske det inte är nåt större fel på henne. Förutom en ömmande mun och näsa, stackarn. En sån dag.
Blomsteröga - D sparkar också av sig täcket så nu funderar jag på att dra på ungen strumpor när han ska sova. Vi körde med det hela förra vintern och då tycker jag det känns mer ok att han ligger utan täcke.
Apropå mitt inlägg i morse om att D sov själv och vaknade halv sju. Det var inte så mycket "sovmorgonen" som var den stora glädjen utan det faktum att han sov själv i sin säng hela natten. Jag var otydlig i inlägget. Vi vill inte att han ska komma till oss på¨nätterna så därför brukar Mr F, som oftast tar nätterna, hamna hos D förr eller senare när D inte somnar om själv. De nätterna när Mr F får sova hela natten i sin säng är värda att fira och dessutom tycker jag att det är väldigt mysigt att få vakna bredvid varandra, vilket nästan aldrig händer. Men nu har vi fått göra det två-tre mornar senaste veckorna så kanske, kanske går det åt rätt håll.
johlinn - Ajdå, vilken vurpa. Trist när det händer men jag antar att det är oundviktligt att det händer olyckor när de börjar klättra mer. Skönt att det inte blev några andra men än stygnen. Lite tipp tapp kan pigga upp vem som helst.
David var oxå självklart sötast i sitt lussetåg. Alla andra barnen tittade ut mot föräldrarna och några pep iväg till mor och far. David stod vänd mot huset istället. Vi tror att han spanade in takkonstruktionen. Lite spanade han efter oxå med längsta halsen i lussetåget.
Persefone - Vi har kompisar som vänt före 4-årsåldern pga väldigt långt barn. Vi får se hur länge D kan ha stolen med tanke på att han snart växer över gränsen uppåt så att säga. Ett bra tag till hoppas jag.
Du kan inte höra med nån återförsäljare eller med leverantören om man kan köpa extra långa bälten? Det kanske finns att köpa till och byta mot de som sitter nu? Om inte annat så vore det ju en idé för dem att utveckla.
Vi har samma problematik i cykelstolen - D är för lång och får nästa sitta som en ostbåge trots att remmarna är på max. Irriterande.
Kanon Persefone!
God jul i efterskott till alla!
Vi är på hemmaplan igen och rackarns vad skönt det är. Här har den lediga veckan resulterat i en fantastisk ordlavin och vi är så glada, det är så himla roligt att höra D "babbla" i jämförelse med hur han varit tidigare. Många nya ord och han använder dem upprepade gånger. Flera gånger har han t o m pladdrat haranger (meningar?) även om jag inte fattat vad han säger. Och han räknar - till 15 helt själv och till 20 med lite hjälp. Ibland har jag även lagt märket till att han även hellre pratar än tecknar. Stora framsteg på en vecka.
Blomster - Jag hade nog satsat på en 98:a till nästa år. Tidigare växte D ungefär en dm per år men nu har han stannat av lite sen han började rör på sig mycket mer. 92 känns för litet om hon redan nu har 86. Jag tycker D haft 98 och nu 104 i evigheter. Vi kör 104 i årets overall.