Inlägg från: Pysslig |Visa alla inlägg
  • Pysslig

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

PW, L sitter som ett ljus när hon blir klippt, hon tycker det är så spännande!! Skrattande

Cilla, så klart han väntar in att tandborstningen är klar....
    Å ja, prat prat prat!!! Maken har inte helt fattat ännu att hon inte kan sitta vid middagsbordet och berätta om något som hänt under dagen, han blir liksom överröstad.... Men hon har mina och ännu värre svärmorsgener...
  • Pysslig
    asap, jag har klippt E's lugg, den är miltsagt ojämn, jag kallar den för taggig men bättre det än Gustav Vasa looken!
  • Pysslig
    Limegrön, låter inte som att A är redo för trosorna ännu. Rätt vad det är så säger det klick och så har de fattat galoppen och så kommer det gå jätte fort. För L var det när hon såg kompisen på dagis som börjat med trosor och gick på pottan/toaletten. Vips så var det slut med blöjorna för hon skulle göra som A gjorde. Vi gorde inget själva, frågade om hon ville kissa på toaletten men när hon hade blöja var svaret alltid nej utan hon ville kissa i blöjan. När hon började med trosor så fattade hon själv det med att kisset kommer. I början så hann det ofta komma några droppar i trosorna innan hon kände att hon behövde gå på toa men då kom hon springandes direkt och hon kissade på toa och fick nya trosor. Bajsa vill hon fortfarande göra i blöjan men denna vecka har hon velat bajsa på toaletten också men det har bara kommit lite då.
    Hon vill ju inte kissa förrän blåsan är helt full men numera accepterar hon att vi måste kissa innan vi åker hemifrån.

Jemema, jag tycker inte du ska känna stress över att hon vill ha napp på dagen, det går över så småning om! Kyss

Lime, ville lägga till, pottan ville hon bara använda i typ en vecka sedan var det bara toaletten som gällde, med ring. Dvs tills hon såg en annan kompis som satt på toa utan ring och som höll i sig själv på sidan av toasitsen. Sedan dess är det det som gäller! Jag sitter som T gör säger L! Skrattande

Gladhanna, det var något jag skulle fråga dig om men nu när jag sitter här med datorn så är det som bortblåst. Ja ja, det dyker kanske upp igen.
  • Pysslig

I onsdags bestämde sig L för att eftersom hon ska börja på stora gården på dagis så ska hon nu bajsa på toaletten och inte i blöjan för man använder inte blöja på stora gården. Det är dock en liten invänjningsperiod för om man är van att stå upp och trycka så är det annorlunda att sitta på toan. Det bidde 5 trosbyten i torsdags innan hon fattade galoppen men att trycka sittandes....

• Pysslig

Oj oj oj, jag sitter här och skrattar så tårarna rinner! Försöker läsa högt för maken men jag kan inte för jag skrattar så mycket.
    G bajsandes vid grillen och hukandes uppe på toaringen!!!!!!!!Skrattande SkrattandeSkrattande Skrattande
    A på BK, doppa kyckling!!! Skrattande SkrattandeSkrattande SkrattandeSkrattande SkrattandeSkrattande Skrattande

Nu är det sent jag borde gå och lägga mig!

• Pysslig

Fast det är också många principer man har hållit fast i. Efter en lekdate hos en i föräldragruppen så inser jag att vi nog har lite pli på barnen även om det trotsas. Deras son hivade bilar tvärt över rummet och föräldrarna sa knappt till för de ville inte ge honom uppmärksamhet för dåligt beteende. Förvånad Inte ens när han "danskskallade" lillesyrran, på 14 månader,  i magen blev han tillsagd utan mammantröstade dottern som så klart hade jätte ont. Han ska inte få uppmärksamhet nu säger mamman. Förvånad Då kunde jag inte hålla mig, och frågade förfärat om de inte säger åt honom när han gör sådana saker. Sådant beteende skulle vi aldrig acceptera och det känns skönt att den principen blev som vi ville. 1 minut efter detta så fick han hoppa på studsmattan och leva livet! Skrikandes

Har inga kommentarer om pommes frittes, kakor till vardags eller kexätande i bilen..... förstod inte varför bilstolssäljarn tjatade om att det var lätt att ta av klädseln och tvätta, mina barn ska inte äta och dricka i bilen...... Oskyldig

• Pysslig
    Lime, hurra för A och pottan!

Jag tycker också om Bamseregnkläderna från Lindex. De är ju lite vidare och bra att ha över overaller på dagis.
  • Pysslig

Tillhör också kategorin som namnar allt som L har på förskolan. Jag blir så putt om jag förlorar något så bättre ha namn på precis allt. Kvinnan på öppnis jobbade tidigare på förskola. När de hade föräldramöte så bad de föräldrarna om att gå igenom alla omärkta kläder som de hängt upp i rummet intill. De hade då hängt upp alla vita kläder = mycket och helt omöjligt att veta vems som är vems bland strumpor och tröjor från typ HM.

• Pysslig

Vi  har dubbla och trippla uppsättningar av allt. Om hon fått på sig dagisregnkläderna så tar jag med dem tillbaka dagen efter. Jag tror jag har 5 par gallonisar just nu. Köper mycket billigt på klädbytardagarna och då gör det inget att de slits då jag envisas med att tvätta dem för ofta.

• Pysslig
    Jemema, skönt ändå med långsam inskolning, hos oss har de bytt till 3-dags inskolningen.

Cilla, skönt att ha storebror där så han kan få en kram! Låter helt bedårande! Kyss

Jag har ju haft stora problem med att få hem L ifrån dagis, Hon får en mega skrikattack när jag kommer och vill absolut inte gå hem. Det tar sin tid att få med henne därifrån. Denna vecka har en av pedagogerna ifrån andra gruppen gått in och hjälpt till på slutet. Idag implementerade jag klistermärke på tavlan om hon är glad vid hämtning och paket efter 4 klistermärken! Pedagogerna hade pratat om det med henne innan jag kom och YES, hon fick ett klistermärke idag!!! Men en gång ingen gång....
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13