Inlägg från: Pysslig |Visa alla inlägg
  • Pysslig

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Sarahkka, är det airomir och Flutide ni har fått? Det fungerar toppen på L!
  • Pysslig
    Mrs Fisk, ååå vilket bra möte ni hade. Måste vara underbart att höra! Hoppas att ni får allt bekräftat på papper så ni kan släppa allt! Skrattande

icka, barn kan vara väldigt avväpnande. Så svårt att vara arg när de skrattar sitt underbara skratt! Skrattande

Sarahkka, Ls pipande andning brukar släppa efter en 3-4 dagar. Det samma gäller den förbenade hostan hon får på natten.

Såg ett inslag med Toni Morrison på Oprah. Typ "Does your eyes light up when a child enters the room". Hon menade att när hennes barn var små och kom in i rummet så kikade hon på dem med den inspekterande blicken för att se om kläderna satt bra osv. Men att man måste komma ihåg att visa sin kärlek genom ögon och leende till barnen! Klokt!
  • Pysslig

Somna, nja jag skulle nog ta 98 ändå. Men du kan ju alltid byta om den blev för stor eller liten.

• Pysslig
    Somna, har inte varit inne här ett par dagar men nu nästan spricker jag för att ta reda på vilken storlek du valde på tröjan! Skrattande Jag refereade förresten i syskontråden till din kunskap om håravfall efter förlossningen. Du får gärna hoppa in och berätta hur det hängde ihop för det vill jag minnas att du hade koll på.

Sahrakka, hoppas att det gått bra med andningen. Vi räknar högt när L andas och har berättat innan hur lång vi ska räkna innan vi ska ta bort den. Men i vintras när hon var 1 1/2 år fick vi även distrahera med att kika på flygplan samtidigt.

Lime, härligt med barnloppis! Jag satt och höll utkik efter annons i lokaltidningen för den bra'iga klädbytardagen här i närheten. Fick veta igår att den redan varit. Såååå typiskt!

Milla, grattis i efterskott! Skål

Pyttis, kall välling -  inte så trevligt? Vi har bara givit L kall välling. Det är super mumsigt tycker hon. En gång när päronen var barnvakt värmde de den lite för de tyckte synd om L som fick kall välling, men då ville L inte ha vällingen så de fick göra en ny sats! Skrattande

Juni, vad läskigt att en sådan liten kommit ifrån förskolegruppen. Och hallå 2 vuxna på 7 barn, det var ju knappast för att de hade för stor barngrupp! Förvånad

Sahrakka, grattis till jobbet!

Mrs Fisk, seg hörselkontroll.

Ela, åååå vill de leka frisör, längtar tills dess. Jag ville alltid vara kunden när jag var liten. Toppen för kompisarna stod i kö för att få vara frisör! Jag satt bara och njöt!
  • Pysslig
    Limegrön, ringorm, utslag var?

Barba, Pampers baby dry fungerar toppen på natten, de klarar mycket kiss utan att läcka.

Icka, trist att maken blev uppsagd. Hoppas han hittar nytt snart!

Norrlandssyster, DVDbox med pippi eller saltkråkan kanske! Paly dough set. Vattenfärger.
    Sparar apparlistan! Glad

Mrs Fisk, kan det vara att han känner på sig att du är lite annorlunda nu (gravid) så han blir mammig! Skrattande

Barba, L hittade bebispulkan i källaren och drog omkring på den igår, -åka den!

Sarahkka, första året på dagis blir de oooofta sjuka!

Somna, haj! Skrattande
    Laserdome på sveavägen!!  Diskobowling vid St.Eriksplan.

Mrs Fisk, å en föräldrakväll, mysigt! Kyss

Sarahkka, GRATTIS!!! Välkommen till syskontråden! Skål 

Hormon, oj lång dag, stackars A!

I lördags fick jag ett oväntat svar på -Vill du kissa på pottan eller toaletten? -Kissa letten!  Sagt och gjort, några droppar kom för första gången i toaletten! Hurra! Sedan skulle fröken bara ha trosor, ingen blöja! Skrattande Det gick åt 3 par trosor den förmiddagen! Skrattande
  • Pysslig

Har inte varit inne här på säkert 1 1/2 vecka så jag ger upp om att läsa ikapp. Säger hej och drar mig ur igen för tekniksnack kan jag nog inte haka på.

• Pysslig
    Johlinn, choklad, me like! Alla argument för att få köpa choklad är bra argument!
    Skönt att sova ute i friskaluften!

Blomster, skönt att förskolebesöket gick bra!

Mrs Fisk, vad märkligt, hur hamnade alla kakorna i din mage? Drömmer

Ela, hurra hurra på T's födelsedag! Kyss

Cissi, Skrattande

Annaloo, urk Förvånad
  • Pysslig
    Assar, ha ha för blocket annonserna!

Sarahkka, DVD box med Pippi eller Saltkråkan, för att komma med opedagogiskt alternativ till Somnas förslag! Skrattande
  • Pysslig
    Moppen, vad skönt!

Johlinn, kroppkakor, det låter svårt.

Cissi, jösses vad med mat.

Johanna, vänta du bara tills han står och gallskriker över att han vill öppna botten på spargrisen och ta ut mynten igen.... Cool
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13