Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

cissi - vi använde oss av snapsglas när vi sondade E. De fyllde vi med det vatten som vi sköljde ur sonden med. Så vi hade också en rad med snapsglas stående på diskbänken - såg lite roligt ut

Ela - skönt att det verkar gå hyggligt för er!

Klart - alla ungar kanske inte gillar vätskeersättningen med smak, men E. gillar den.

• johlinn

E. kommer o ha 104 lagom till studenten tror jag. Nu är jag mest nöjd att det där som alla pratar om att barnet växer ur en klädstorlek riktigt snabbt äntligen har hänt hos oss. 80 bara försvann och nu är vi inne på 86

• johlinn
    Marge75 skrev 2011-03-24 21:47:57 följande:
    Johlinn - ni får ärva! Vi har supercoola spidermantröjor som kommer sitta som en smäck till studenten!
    Underbart med storleksrace, försvann stl 80 i och med nya hormondosen?  
    Åhhh vad snygg han kommer bli då!
    Nej - det var innan. Nu hoppas jag att 86 går samma väg! Han äter som en häst - så det känns lovande
  • johlinn
    Namaste72 skrev 2011-03-24 21:49:09 följande:
    Och jag var smart och köpte strl 104 i en windstopper och en fleece som nu hänger i garderoben. De kommer dottern kunna ha när hon fyller 4. Kanske. Men billiga var de
    Mäh - hon ska ju ha kläder när hon är fyra också ju
  • johlinn

lime - klart man måste kolla "dooodan"

E. har fortfarande kvar vissa tröjor i 74 o 80 och några byxor i 80 som passar. Men när det är nytt är det 86 som gäller nu och det känns skönt.

oyra - klart det är ett förkläde

Snart HEEEELG och våffeldag med våffellunch på jobbet - lycka!

• johlinn

Ela - bra tänkt. Tror jag Vi hade den ångesten förra hösten när vi hittade en lägenhet som var i det närmaste perfekt med en helt rimlig budgivning. Men vi VILL ju egentligen inte flytta. Till slut, efter några veckors ångest känns det toppen - vi trivs och mår bra! *kram* Det som INTE var perfekt med lägenheten var att balkongen hade utsikt mot en parkeringsplats. Jag är inte petig, jag bara gillar mina träd som jag ser från balkongen nu lite för mycket för o byta bort dem mot asfalt och plåt

• johlinn
    cilla67 skrev 2011-03-26 18:47:03 följande:
    För en massa sidor sedan rabblade vi upp roliga saker barn sa, ballablu och var det nu var. Här är ett bidrag till den samlingen: Vi lagar mat, hemlagade "hambrummare" med "pincette"...
    mmm - det låter gott

Ela och familjen - fy fy fy vilket elände! Det kommer dock att gå över, det bara inte känns så just nu! *krama*

Sara - usch vad jobbig situation - känns inte alls bra i magen ju
  • johlinn

E bryr sig inte om kläder, men när vi tvättar händerna vid diskhon vill han gärna ta med sig sina tallrikar. De smutsiga. Det får han inte utan jag byter ut mot en ren ur skåpet

• johlinn

vi släckte något sent - när middagen var klar vid nio Men det blev en earth-half-hour

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13