Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

anna - lmao! Förstår att ni bordlade.

• johlinn

somna - det är världen. Definitivt världen! Jag köpte galonvantar mitt i vintern... Strax efter jul. Men det var för att jag inte hittade de fordrade vantar jag eg. ville ha, DE var slut.

• johlinn

Pyttis - kärlek!

Sarahkka - E. säger inte mycket han heller. Han är 2,5 och de ord han kan är ca 5. Han har kunnat fler men slutat använda dem. Men han tecknar en del och det har lossnat rejält senaste veckorna så vi hoppas på mer och mer kommunikation så småningom. Nu idag har han tecknat "mer" ex när han ville ha mer frukost

MrsF - skönt att det gick bra och att de inte hittat nåt avvikande hittills.

E. har också humor, det är inte så att han kan säga skämt, men han kan med gester och annat göra skämtsamma saker och han skrattar ofta och gärna.

Idag är vi lediga tillsammans och gullungen är en fullständig tornado, full av energi. vaknade vid kvart över fem första gången och ville gå upp - mamma vägrar. Vid halv sju fick jag plocka upp honom, då var han verkligen vaken! Han tar sig inte upp ur sängen själv nu längre med sina långa skenor, annars hade han nog gått upp tidigare. Sen dess har det varit full aktivitet. Jag som hade hoppats på lite lugn och ro Drömmer. Han har vält 1 glas vatten, 1 glas mjölk och 1 mugg med välling... (välling tänkte jag prova som frukost igen, nu med fruktsmak. Han drack två klunkar, får se om det går bättre en annan dag. Frukost är skitsvårt här hemma, finns nästan inget han äter bra av, vissa dagar äter han bokstavligen ingenting...)

• johlinn

Cissi - känner igen! E:s första ord varje morgon är "täta"=äta. Men när man väl sitter vid bordet vill han inget ha.

Ela - det låter som att det i det här läget inte finns något som heter "för mycket tv" - tv är bra om det sysselsätter nåt av barnen en liten stund! *krama*

Rolling slope bilbana
    Klicka för större bild

Rolling Slope
    Bilbana för de minsta. Bilarna släpps i översta backen och sedan tar den sig i rasande fart ner för backarna och stannar på nedersta planet. Fyra enkelbilar och ett tågset bestående av tre bilar som sitter ihop. Bilarna rullar lätt och snabbt. Helt gjord i trä. "Action" för en 2-åring!

Tillverkad i Thailand av trä som återplanterats.
    Längd 45 cm, höjd 37 cm, bredd 11 cm
    Bilarna är 6 x 4 cm, höjd 2,5 cm. 4 bilar varav en "trippelbil", längd 20, bredd 4, höjd 2,5 cm
    Från ca 2 år

En sån här har E. fått.  Han är mycket nöjd
  • johlinn
    Ela skrev 2011-03-23 12:50:16 följande:
    Det var alltså T - som har verkat helt frisk sen i söndags - som kräktes. Nu ligger hon på ena sidan om mig i soffan, en helt utslagen R ligger på andra sidan och jag sitter och funderar hur jag ska lyckas kräkas utan att E får det över sig för han sover i sjalen. Tror inte att jag bara är trött. Har ringt hem maken. Vilken tur att han ställde in tjänsteresan.
    Magsjuka är ett helvete bara när man själv är sjuk. Att själv vara sjuk med tre barn låter, tja - jag hittar inga ord. KRAM - hoppas det snabbt går över!
  • johlinn
    Ela skrev 2011-03-23 22:00:28 följande:
    Alltså T får inte behålla något alls. Vi skedar i henne saft med långa pauser mellan men hon bara fortsätter kräkas. Hinner kroppen ta upp någon vätska alls? Jag vet inte vad vi ska göra...
    Teskedsvis var femte minut - och det måste vara vätskeersättning. Då får de in en del vätska i kroppen trots att de kräks upp en del.
  • johlinn

Ela - enligt min uppfattning är datummärkningen på såna här produkter bara ett sätt för företagen o tjäna mer pengar. Det finns inget i produkten som kan förstöras med tiden, så vår vätskeersättning står kvar hemma, fast datumet gått ut - fungerar utmärkt. Vi har vätskeersättning till vuxna nu till E - står från 3-år, men vi fick ok från läkaren o ge honom den, den smakar ju nämligen GOTT! Finns i olika smaker och är toppen även om man riskerar vätskebrist av någon anledning! Resorb is da shit! Särskilt på somrarna gör vi av med ett par rör hemma. När E. var som sämst fick vi rådet o ge honom chips om han åt det. De är salta och gör gott för saltbalansen!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13