30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Oj oj.... ska försöka läsa ikapp lite...
Ang barnstolar så skaffade vi en tripp-trapp först i somras, då A var 2 år. Innan dess var hon nöjd i sin Antilop. Men sen totalvägrade hon. Ibland sitter hon i antilopen när vi är ute på café eller hemma hos någon, men hon vill aldrig sitta länge...
Vi har inte så mycket problem med att det är snö på väg till dagis. Däremot har vi problem med att A nu tokvägrar att åka vagn. Ibland kan vi få henne att åka pulka men oftast vill hon gå och dra den själv. Och då håller hon på och fipplar med snöret på olika sätt. En promenad som brukar ta 5-10 min tar typ 40....
En kompis lovade att jag skulle få köpa hennes cykelvagn (i somras) och nu äntligen har jag fått den. Hittills funkar det bra att cykla med A till dagis. Men då är våra vägar bra plogade.
Är det någon mer som har barn som totalvägrar vagn? Jag har inget emot att gå med henne om hon bara kunde hålla mig i handen eller följa vägen.... Men när hon helt oväntat släpper handen och springer iväg (åt vilket håll som helst) så hinner man liksom inte till jobbet. Som tur är så slipper vi passera någon bilväg, men vi går längs cykelvägen.