Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Lycklig - Tavegyl är riktigt bra har jag hört. Bra att man blir trött också...

Hanya - Vi bestämmer att det var åksjuka. För det har väl inte kommit nåt mer i natt?

Cissi - Du skriver om torra händer. Jag smörjer händerna så att de badar i flottcreme på kvällen och sen sover jag med såna där tunna vita bomullsvantar. Händerna blir jättemjuka och jag tycker det funkar jättebra. Jag får självsprickor på ettpar ställen men de läker på två nätter.

F ö antecknar jag Ceridal! Tack för tips.

• Mrs Firren
    Piggley Wink skrev 2011-04-08 07:57:21 följande:
    Fisk: flottcreme?
    Jag kom inte ihåg vad den heter så det blev flottcreme istället. En creme som är väldigt fet och flottig. 
  • Mrs Firren

Fio - Apropå Kåvepenin. Vi har fått 3 ggr per dag i fem dagar om det bara gällt ena örat. Och 3 ggr per dag i tio dagar om det varit dubbelsidig öroninflammation. Men det är väl bäst att ringa sjukvårdsupplysningen som kanske kan kolla och säga vad som gäller.

• Mrs Firren

Fio - Balkongläsning låter ljuvligt. Solig

Sarahkka - Stort grattis till 1-åringen!

Fiji - Jag undrade just varför du var vaken mitt i natten... Stackare. Hoppas att ni får sova igen lite på dagen och att Ns sjuka, vad det än är, går över fort. *kram*

• Mrs Firren

Mippemutt - Grattis till 3-åringen! Du skriver precis en grej som jag funderade på för ett tag sen - vart tar de 30+arna vägen vars barn fyller tre?! Omdöpning av tråden låter väl vettigt. Att starta en ny tråd känns mindre vettigt eftersom det riskerar att bli väldigt ensamt där ett tag.

Fiji - Ajaj för blåsor i munnen. Hur har det gått idag? Hur är det med honom? Jag hade ofta blåsor i munnen när jag var liten/yngre och det gör så in i h-e ont, så jag förstår att N vägrar både äta och dricka. Nån sa att man kunde ha Xylocain i munnen att bedöva med och jag testade det en gång. Funkade sisådär men framförallt smakade det förj*vligt så det är knappast lönt att testa.

• Mrs Firren
    Namaste72 skrev 2011-04-11 21:31:07 följande:
    Känns tryggt med en tråd som heter " 30+ med första barnet 1-18 år, del 34567"

Lysande!
  • Mrs Firren

Hanya - Uuuh, jobbigt med gråt och skrik. Det var faktiskt väldigt länge sen D grät när det var läggdags, jag tror att det var i höstas när vi försökte få honom att somna själv. Sen dess har det varit lugnt faktiskt, men nu sitter eller ligger vi hos honom 10-20 min tills han somnar. Vi har inga problem med att han gråter när han ska sova, men när han är på väg att "dra igång" någon enstaka gång så tror jag att vi har blivit rätt bra på att "bryta" upptrappningen. Vi har ettpar metoder som funkar.

• Mrs Firren

Jag garvar ihjäl mej. Vilka barn ni har. Dom är för goa.
  • Mrs Firren

Sarahkka - Just i affären har vi nog inte haft så mycket strul, just nu är D mer rymningsbenägen... Men om han nån gång hakar upp sig på nåt han vill ha så funkar det att flytta fokus till nåt annat vi faktiskt ska handla istället och att han får hjälpa till då. Sen tror jag att en stor fördel när vi är i affären är att vi alltid ser till att ha gott om tid och att D nästan alltid får en sån där gratisbanan så är han mätt och nöjd. Men jag är definitivt inte främmande för att ta en gastande unge under armen och gå ut, eller lägga mej på golvet och gasta också... Men den dagen kommer säkert oxå. En annan grej - han får ofta hålla i diverse varor som vi ska handla bara för att han gillar att undersöka dom men det håller honom sysselsatt och han är inte lika intresserad av allt annat. Och ibland kan jag känna att det är värt att köpa en pack med vindruvor eller nåt annat som ändå är rätt vettigt bara för att han ska vara nöjd... Ytterligare en fajt som jag väljer att inte ta ibland.

Våran  2-åring som protesterar oxå om än det ena än det andra, men det har lugnat ner sig avsevärt sista måndaden eller två. Om det beror på honom eller på oss är en annan femma. Oftast hinner det inte gå så långt som till gastning, utan stannar vid protester, eftersom D är ganska lätt att distrahera (ibland). Vi ställer frågor och pratar om diverse grejer för att dra uppmärksamheten från det han hakar upp sig på. Sen håller jag med Cissi om att vi försöker välja striderna så många skulle nog säga att vi är slappa, men samtidigt orkar iaf inte vi tjafsa om allt.

Sen vet jag att Mr F och jag har olika angreppssätt, Mr F argumenterar mer (tjatar, tycker jag) medan jag är typen som bestämmer och sen gör (kör över, tycker han). Jag orkar helt enkelt inte tjafsa, men å andra sidan så väljer jag att inte strida om så många grejer. Dom strider jag väljer att ta vinner jag alltid, det är väl min poäng.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13