Inlägg från: hejasverige90000 |Visa alla inlägg
  • hejasverige90000

Behöver hjälp med drogerna.. Vill sluta!

dåligpappaivissalägen skrev 2010-11-14 06:51:08 följande:
    Hallå där allesammans.

Jo, det är så här att jag har hållt på med droger fram och tillbaka i ett par år, och nu har dagen kommit då jag börjar få ångest för det jag gör.

Min dotter är lite över 2 år, och hon är min solstråle, även fast hon i vissa lägen kan vara väldigt jobbit.

Jag vill inte ta till med behandlingshem, för det har jag redan gått igenom, och det fungerade tydligen inte.
    NU är jag bestämd att NU ska jag lägga ner drogerna.

Kommer jag att lyckas utan hjälp från andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 06:52
    Finns det någon här som har varit med i samma karusell?
    Huruvida du kommer att lyckas utan hjälp av andra är svårt att svara på då du inte specificerat vilka eller vilken typ av drog vi talar om. Handlar det om hasch är sannolikheten stor att du fixar det på egen hand, handlar det om amfetamin och eller tablett bruk, kan det bli svårare. Du verkar vara mogen och du verkar vara en bra pappa, du har ju redan tagit ett oerhört ansvarsfullt och moget beslut.
    Kontakta en läkare och se om du kan få igång någon form av samtal med honom, kanske också stöd med hjälp av medicin, i varje fall initialt. Kan nog vara klokt att du i ditt läge inte drar in ett behandligshem i bilden.

Lycka till!
Svar på tråden Behöver hjälp med drogerna.. Vill sluta!