När blev ni gravida efter missfall?
jag fick MF förra veckan (5+0).
och nu vill jag höra från andra i min situation, när blev ni gravida efter missfall?
jag fick MF förra veckan (5+0).
och nu vill jag höra från andra i min situation, när blev ni gravida efter missfall?
Fick MA i v 9 (dött i v 5+1) tog tabletter, efter 3,5v fick jag ÄL flytningar och hade sex. Har nu gått drygt en vecka sen dess och känner mig gravid, samma molvärk som förra gången så hoppas...
Läkaren jag träffade nästan uppmanade mig att försöka direkt. Påpekade att det var mycket lättare att bli gravid direkt, och att det inte fanns några hinder. Att det bara blev lite jobbigare med räkningen då man inte hade någon mens att utgå ifrån. Men har man koll på äl så vet man ju ändå. Var på återbesök och såg att allt kommit ut efter mf, även testat neg. på gravtest.
Lycka till!
Jag fick MA i v. 8 (fostret dött i v.6) Fick cytotectabletter med mig hem, kom tillbaka till sjukhuset och då var det rester kvar så jag fick med mig tabletter hem ytterligare en gång. På kontrollen efter det var det i stort sett borta men inte helt. Blödde dock inget mer. Jag fick besked att vänta en mens för att allt skulle komma ut ordentligt. Mensen kom ca 5 veckor därefter och vid äl samma månad försökte vi..och blev gravida! Nu är jag i v.5+6 och hoppas på att få behålla undret! Så det kan gå fort!
Fick mf i juli i år var då i v7. Plussade i lördags
Missfall i början av september, gravid igen två veckor efter det. Vi försökte inte aktivt utan det bara blidde så :)
Jag fick ett tidigt missfall (v 4-5) i augusti och blev gravid utan att få mens emellan. Är nu i v 14.
Vi gjorde ett UL när jag var i v 9 för att fastställa hur långt gången jag var. Det är svårt att beräkna när man inte haft någon mens.
Man kan beräkna det om man tar ägglossningstest..
Missfall i sep plussade nu igen tre mån senare ..
Jen78: men det blir ändå enklare att beräkna om man kör med äl-rest första ägglossningen. Dessutom är det inte alla som kan/vill ha sex varannan dag!
Fick missfall i vecka 13 den 16 november -10 & blev skrapad samma dag & blödde 1 vecka efter det. Sen har vi kört på som vanligt (ca 2 ggr/veckan). & nu tror vi att jag är gravid igen Har samma symptom som vid första graviditeten. Ska testa med g-test 10 veckor efter skrapningen (om ca 5 veckor) så då hoppas vi på att få ett +
Fick missfall i september i v.5+1, det var då vårt första försök. Har efter det hunnit få mens 2 ggr och nu är jag gravid igen i v. 5+5 så jag hoppas det går vägen denna gång!