• orio

Papper KIna-adoption

Hej!
    Du som adopterat (SN-barn) från Kina!

Kan du tänka dig att hjälpa oss?
    Jag och min man vill adoptera ett SN-barn från Kina, men vi uppfyller inte landets krav förrän i januari, och kan alltså inte börja samla papper förrän då.
    Problemet är att vi med nöd och näppe kommer att hinna genomföra adoptionen då, innan vårt medgivande går ut (vi får inget nytt pga ålder). Därför skulle jag vilja vara helt redo i januari, med alla intyg/papper klara så ansökan kan gå iväg direkt. Undrar därför om någon kan berätta för mig exakt vilka papper som krävs?

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Papper KIna-adoption
  • orio

Tack fär jättebra svar från flera!

AC har iaf svarat att vi måste uppfylla kraven innan vi får börja samla. Problemet är också det att vi redan har en skickad ansökan till ett annat land via AC. Den ska vi ju då avbryta, men det tar tydligen ett tag. Och vi vill börja NU för att vara på den säkra sidan!

Några frågor på era svar:
    1. "Speciellt läkarintyg för Kina - som sedan fylls i på engelska vid SN-ansökan". Vem fyller i på engelska? Minns du om det var något väldigt speciellt som skulle intygas?

2. "Foto enligt speciella instruktioner", kan du säga ngt mer om det?

3- "Sen ska luntan till Notarius Publicus, UD och Kineskiska ambassaden". Ordnar vi detta eller organisationen? Ska man boka tid, skickar man in det eller?

• orio

Hej!

Finns det någon annan som nyligen adopterat från Kina via AC och som kan tänka sig att dela med sig av sina handlingar?
    Självklart är det bäst om du då är anonym i våra kontakter. Inte för att jag har för avsikt att berätta vem jag fått det ifrån, men för att du ska känna dig säker. Glad

Svar på tråden Papper KIna-adoption