• ploten

Manual för duologic

Finesse skrev 2010-11-12 22:54:27 följande:
    du sätter alltså fast den med säkerhetsbälte då?

vi använde bara isofix.. så jag kan inte hjälpa dig
    Man kan väl behöva hjälp med isofix också, det var långt ifrån självklart för mig hur det skulle göras. Har tappat bort vår instruktionsbok och har precis som ts letat på nätet utan framång. På Acta Gracos hemsida finns bara instruktion om hur man monterar själva babyskyddsdelen med bälte.
  • ploten
    Finesse skrev 2010-11-15 14:09:36 följande:
    Fast det är ju bara å klicka i..

jag har inga kvar heller då jag sålt stolen.. å skickade med allting till den.
    Bara och bara. Innan vi förstod att vår bas hade levererats med fästena låsta (helt ny stol) höll vi på att bli helt galna. Och då hade vi ändå instruktionsboken till hands... Hur vi än tryckte gick det inte att klicka fast basen - snarare höll vi ju på att trycka sönder den. Med den erfarenheten vågar jag inte köra på känsla när jag monterar en bilbarnstol.
  • ploten
    ploten skrev 2010-11-15 14:25:16 följande:
    Bara och bara. Innan vi förstod att vår bas hade levererats med fästena låsta (helt ny stol) höll vi på att bli helt galna. Och då hade vi ändå instruktionsboken till hands... Hur vi än tryckte gick det inte att klicka fast basen - snarare höll vi ju på att trycka sönder den. Med den erfarenheten vågar jag inte köra på känsla när jag monterar en bilbarnstol.
    Och förutom det där med fästena tyckte jag inte det var helt självklart med de där gula och blåa pilarna som skulle eller inte skulle vara i jämnhöjd med varandra eller om/hur mycket man skulle trycka upp bygeln mot sätet.
Svar på tråden Manual för duologic