• clembke

Manual för duologic

Har en Akta Graco DuoLogic 1 men hittar nu inte min manual. Nån som vet var man kan få tag i den? Har googlat och googlat men kan inte hitta det nånstans.

Pratade med en på 1klass o hon trodde att 1 och 2 monteras lika, men på den bruksanvisningen jag då hittar på gracos hemsida är bara för babyskyddet och den behöver jag inte då 1:an inte få monteras utan bas.

• Svar på tråden Manual för duologic
  • EnStoltMamma

på aktas hemsida? där fick jag tag på manualen till min akta stol när jag inte hittade den..

• Finesse

du sätter alltså fast den med säkerhetsbälte då?

vi använde bara isofix.. så jag kan inte hjälpa dig

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • ploten
    Finesse skrev 2010-11-12 22:54:27 följande:
    du sätter alltså fast den med säkerhetsbälte då?

vi använde bara isofix.. så jag kan inte hjälpa dig
    Man kan väl behöva hjälp med isofix också, det var långt ifrån självklart för mig hur det skulle göras. Har tappat bort vår instruktionsbok och har precis som ts letat på nätet utan framång. På Acta Gracos hemsida finns bara instruktion om hur man monterar själva babyskyddsdelen med bälte.
  • Finesse
    ploten skrev 2010-11-15 14:05:17 följande:
    Man kan väl behöva hjälp med isofix också, det var långt ifrån självklart för mig hur det skulle göras. Har tappat bort vår instruktionsbok och har precis som ts letat på nätet utan framång. På Acta Gracos hemsida finns bara instruktion om hur man monterar själva babyskyddsdelen med bälte.
    Fast det är ju bara å klicka i..

jag har inga kvar heller då jag sålt stolen.. å skickade med allting till den.
  • ploten
    Finesse skrev 2010-11-15 14:09:36 följande:
    Fast det är ju bara å klicka i..

jag har inga kvar heller då jag sålt stolen.. å skickade med allting till den.
    Bara och bara. Innan vi förstod att vår bas hade levererats med fästena låsta (helt ny stol) höll vi på att bli helt galna. Och då hade vi ändå instruktionsboken till hands... Hur vi än tryckte gick det inte att klicka fast basen - snarare höll vi ju på att trycka sönder den. Med den erfarenheten vågar jag inte köra på känsla när jag monterar en bilbarnstol.
  • ploten
    ploten skrev 2010-11-15 14:25:16 följande:
    Bara och bara. Innan vi förstod att vår bas hade levererats med fästena låsta (helt ny stol) höll vi på att bli helt galna. Och då hade vi ändå instruktionsboken till hands... Hur vi än tryckte gick det inte att klicka fast basen - snarare höll vi ju på att trycka sönder den. Med den erfarenheten vågar jag inte köra på känsla när jag monterar en bilbarnstol.
    Och förutom det där med fästena tyckte jag inte det var helt självklart med de där gula och blåa pilarna som skulle eller inte skulle vara i jämnhöjd med varandra eller om/hur mycket man skulle trycka upp bygeln mot sätet.
  • Finesse
    ploten skrev 2010-11-15 14:25:16 följande:
    ja kanske det men vi läste manualen innan.. men den var ju betydligt svårare att sätta fast med bälten..
  • clembke

Har inte varit inne på någr dagar.
    På Aktas hemsidan finns bara som sagt hurman fäster babyskyddet till duologic 2.

Nä, dom där pilarna va inte självklara. Kan säga att vi missade det första gången.
    Hm, få väl ringa till dom imorgon o se vad dom säger.

Svar på tråden Manual för duologic