Inlägg från: LyckligJag |Visa alla inlägg
  • LyckligJag

Barn i Västerås

Mallmaberg, Gryta, city, oxbakcken, Gideonsberg, stallhagen, stohagen skällby helt ok och barnvädliga områden
    Vallby ,råby, bäckby ,hammarby pettersberg tycker jag PERSSONLIGEN inte.
      finns många fina dagis på den förstnämda områdena.
    Vet inet så mycket om dagis då mina ej går där änu.
    Men ville lägga in ett inlägg iaf:)

Välkommen hit ( om ni flyttar vill säga) hehe

• LyckligJag

har några bekant som bor där och stället har inte västerås bästa rykte.

Nu kommer jag bli på hoppad av en massa västeråsare här på FL men det är en hög kriminalitet där ganska sunkigt och som en så kallad "egen stad" som dom sist nända andra oxå är.
    jag skulle då alldrig villja bo där med barn.
    Tips åk till västerås och titta runt lite om hur det ser ut på olika ställen.

ta och stoppa in familjen i bilen och ta en titt , vem vet när ni kanske har bästämt er för att flytta kunde vi gå ut på barnvagnsprommis:)

• LyckligJag

ja precis men folk kan lätt tycka att man är lite fördomsfull eller vad det kallas:)

Vi bor vid cityringen området heter bara så tror jag haha. 5 min till stan men ändå en massa skog och lekparker nära:) de e schyst

får se hur det va när ni har varit här då. vart bor dina föreldrar då?

Hör gära av dig när du varit här och se vad ni upplevde och tycke va bra/dåligt

• LyckligJag
    lastchristmas skrev 2011-01-11 21:29:39 följande:
    Hmmm... jag skulle personligen inte bosätta mig på något område i de västra delarna. Trevliga områden utanför stan är Barkarö, Hökåsen och Irsta. I staden är Gryta, Hamre, Berghamra, Rönnby, centrum och Viksäng trevligt.
    Självklat tänkte inte på dom utanför stan..dom ställerna är och jätte mysiga.Landet är ju oxå Dingtuna, tortuna skulltuna.
Svar på tråden Barn i Västerås