• Kimberly

Gravid igen efter missfall

Hejsan, jag har äntligen lyckats blivit gravid igen efter 2 års försök med hormonbehandling och ett missfall för 6 mån sen.

Jag är i vecka 5 nu och fick missfall i vecka 7 förra gången. Jag är superglad för min nya graviditet med vågar verkligen inte vara så glad som jag var förra gången. Även de i min omgivning, familj och vänner håller tillbaka, och det känns lite tråkigt när de var superglada förra gången med tårar och planering. Nu säger alla något i stil med "ta inte ut något"..

Någon mer som varit i samma situation?

• Svar på tråden Gravid igen efter missfall
  • Kimberly

Jag är i vecka 6 nu.. Bara några dagar kvar innan jag går in i vecka 7 då jag fick mf sist.. Känns bättre vbara jag kommer över vecka 7. Har ett VUL i vecka 8 och hoppas hoppas hoppas på att få se hjärtslag.

Jag tror att det där med symptomen är så otroligt olika och man känner olika mycket. Men nu har jag fått mer symptom, brösten ömmar, kissar oftare, törstig. Bara att ha tålamod och låta tiden gå men det känns som att den går suuuuuperlångsamt!!

• Kimberly

Hej igen. Kom just hem från mitt VUL där maqn såg hjärtslag =))) Är superglad och vågar nu börja tro på det. Min läkare sa dessutom att när man kan se hjärtat slå så är det 98 % chans att det går hela vägen så nu ska jag börja våga vara glad!

Svar på tråden Gravid igen efter missfall