PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)
Hej Hej! Här kommer en till tjej med PCOS och har problem med vikten!.. Är 20 år och har alltid haft problem med vikten sendan jag kom i puberteten.. Fick min diagnos för ett år sedan då min mens hoppade väldigt mycket.
Jag och min sambo försöker bli gravida, men ännu inget positivt resultat. Får ju inte heller någon hjälp då jag har ett BMI över 30..
Men började med Viktväktarna i oktober och har nu gått ned 8 kg. Har tidigare varit med Viktväktarna utan något direkt resultat. Men det nya programmet med Propoint är något som funkat jätte bra för mig, då man ska dra ner på kolhydraterna även på viktväktarna vilket passar oss som har PCOS.
Var hos gynekologen för några dagar sedan och då kunde man inte se några äggblåsor på mina äggstockar längre.Trodde det kunde bero på min viktnedgång, och ändå har jag långt kvar.. Så hoppas nu på att min mens ska komma tillbaka och bli regelbunden.
Men jag som har varit skeptisk till Viktväktarna tidigare, rekomenderar det verkligen till er som har PCOS, då jag tycker det är ett mycket häslosamt och varaktigt sätt att gå ner i vikt..
Inget quick fix..
/ Lizett