Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)

hej hej

här är en till om måste ner i vikt och har pco. för tillfället känns det väldigt motigt men men det är bara att kämpa på med vikten.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

ingen annan som får mardröms huvudvärk när ni ändrar i kost och försöker med dieter? jag får det så för mig känns det hopplöst varje gång jag försöker med någon nytt. lchf tror jag skulle funka jättebra om det inte vore för migränen som kommer som ett brev på posten direkt.

• littlemisstrouble

På måndag morgon är det diet som gäller. Fler som har börjat eller ska börja som har bra tips på att gå ner i vikt men samtidigt må bra när man gör det. Jag är som sagt lite rädd för att min migrän ska skena under viktnedgången.

• littlemisstrouble

nu har jag hållit på med min diet i snart två veckor och det verkar vara ganska effektivt iallafall. jag räknar kalorier och försöker ligga på under 1500kcal om dagen. har gått ner nått kilo

• littlemisstrouble
    inyourface skrev 2011-01-19 15:29:07 följande:
    Hej! Hoppas det är okej att jag ansluter mig till er tjejer.

Jag och mannen började försöka få barn 2008, slutade på mina minipiller cerazette som jag gått på sen jag var 13 år. Är idag 21, och mannen 23. Innan cerazette var min mens regelbunden, men efter piller avslutandet kom den aldrig tillbaka. Jag vägde 57 kg när jag slutade på pillerna, sen smög sig vikten på, trots att jag i princip aldrig äter och nu väger jag 85-87kg. (Går upp och ner hela tiden). Fick PCOS diagnosen och fick hela tiden höra att jag var tvungen att sluta äta så mycket. Försökte förklara för flera läkare att jag ALDRIG äter, har till och med varit på gränsen till anorexia, men ingen har lyssnat. När jag äter går jag upp jätte lätt, precis som i ts, bara jag ser en pizza så går jag upp i vikt. Det är otroligt jobbigt att vara tvungen att inte äta bara för att inte gå upp i vikt... jag är så ledsen och trött på detta så jag snart skiter i allt vad barn heter. Jag orkar inte mer....

Kom in på RMC (reproduktions mediciniskt centrum) efter 11 kurer pergotime. Fick aldrig äl med pergo, inte ens när jag fick fyrdubbel kur. Blev nekade på rmc att få ta hormonsprutor eller göra ivf, måste gå ner tio kg först. Vilket är helt omöjligt för mig ju. :(

Känner bara att jag behöver prata med andra som har pcos, för det är så jävla jobbigt!!
    Kram
    visst känns det hopplöst med vikten ibland och att man måste gå ner för att få hjälp. det är tyvärr så att det inte är många som tror på att de med pco har svårare att gå ner i vikt än andra.

det känns bättre iaf när man kan prata med andra som har pco och ta del av andras erfarenheter.
  • littlemisstrouble

hur går det med viktminskningen tjejer?

här går det ganska bra ändå. har snart gått ner 6 kilo på 4 veckor bara genom att räkna kalorier. försöker dock att dra ner på kolhydraterna . äter tex inte vanligt bröd och försöker äta så lite potatis ris och pasta man kan till middag.

• littlemisstrouble
    bears skrev 2011-01-31 20:24:42 följande:
    Jag körde lchf och mådde toppen på den och gick ner en del i vikt men då fick jag problem med gallstenar pga den feta kosten och var till sist tvungen att operera bort gallan, vilket gett hemska följder men det är en annan historia. Har kämpat på men det har inte gått så bra och jag var näst intill deprimerad, då tog jag en genväg och köpte bantnings tblt och nu är jag äntligen på väg neråt i vikt.
    vad för tblt? nu blir man ju såklart nyfiken på vad som funkat
  • littlemisstrouble

men togs väl inte bara bort för att det var problem med blodtryck? dom hade ju vad jag har hört hittat massa biverkningar bland annat på hjärtat?

Svar på tråden PCO..måste ner i vikt..tjejer vi kan väl stötta varandra!!? =)