Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Grattis Ciara! Jättebra resultat att bägge blev befruktade! Jag fick samma resultat som du, en jättefin och en ok! Nu håller jag tummarna!
Grattis Ciara! Jättebra resultat att bägge blev befruktade! Jag fick samma resultat som du, en jättefin och en ok! Nu håller jag tummarna!
Jag dricker koffeinfritt kaffe sen nyår. Tycker det är rätt ok. Men jag har annars hört att upp till 3 små kaffekoppar per dag är ok.
Är det nån fler som upplever lite menssmärtor? Har googlat och tror det är progesteronet. Har spända bröst också, sambon blev helt till sig
Jag är väl också på RD 3 och känner som du, bra då är det normalt!
Jag har analyserat mig själv och insett att det här att jag har slutat med koffeinhaltiga drycker och alkohol helt sen nyår är en del i mitt starka kontrollbehov. Jag vill verkligen kunna påverka ivf-resultatet och känner mig lite vilsen när jag inte kan göra det, det är utanför min kontroll. Sen ska man väl leva hyfsat bra, äta bra inte dricka så mycket men egentligen tror jag att måttlighet räcker för att inte påverka ivf'en.
Men för mig är det enda sättet att känna att jag gör något för att eventuellt kunna påverka resultatet. Så ingen alkohol eller koffein för mig
Det verkar vara olika bud om koffein, min syster gjorde ivf i Schweiz där hon bor och hon fick rådet inget koffein alls av läkaren men här säger de högst 3 koppar.
Millan
Jag förstår dig lillamillan, är också less på att anpassa mig. Vi brukade åka på klätterresor om vårarna till södra Europa, men de senaste åren har vi inte vågat boka nån resa. Tillsist kommer jag ledsna på detta men är inte riktigt där än.
VASL: Det är min första ivf också, men jag har ju försökt få barn i över 2 år nu (inte så mycket, jag vet) och lyckats bli gravid 3 ggr och därför har vi hela tiden "räknat" med att jag snart är gravid igen och inte vågat planera in saker.
Jag tror att slemhinnorna där nere kan vara lite sköra av behandlingen och att det är därför det kom lite blod för dig.
Millan
Fast, mitt TSH var 3,5 för några månader sen och läkaren vägrade sätta in levaxin, det här var läkaren på reproduktionscentrum. De håller på att revidera riktvärdena uppåt, till 4, även vid graviditet.
Jag frågade på Karolinska när jag kom dit, men de ska också revidera sina riktvärden uppåt. Min läkare sa att det viktigaste var att antikropparna var ok, vilket de var för mig. Mitt TSH gick ner från 4 till 3,5 på en månad och berodde antagligen på min tidigare graviditet. Men blir jag gravid ska jag ta regelbundna sköldkörtelprover.
Poussin: grattis till ökad HCG nivå! Det går åt rätt håll!
Jag är ju rätt nålrädd, även om det faktiskt inte var nåt problem att ta sprutorna så skulle jag inte klara akupunktur, det känns värre. Men kul att höra att det hjälper.
Millan
Vasl: jag känner inte heller mycket. Fast helt ärligt så gjorde jag inte det heller några dar innan BIM när jag var gravid, det kom efteråt. Jag kände mer för några dar sen men tror det var äl sprutan eller progesteronet jag kände.
Grattis Hope!
Jag har blivit trög i magen och andfådd, precis som vid min första graviditet. Men jag läste nyss att progesteronet kan ge den effekten. Jag känner mig lurad! Kan man lita på några symptom vid IVF? Testdag på måndag.