• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

längtar74 skrev 2012-02-21 15:10:07 följande:
    Vädur - ja, kostnaden för ÄD är helt bisarr. Vi fick dock strålande nyheter i förra veckan: får tillbaks pengarna för behandlingen från f-kassan! Att vi bara har misslyckade ivf bakom oss var för första gången till vår fördel (om man inte får ngt att sätta tillbaks här i Skåne så påverkas inte potten, så vi står fortfarande med full pott som vi nu kan använda till ÄD istället...).

Jag känner också att det är viktigt att få bära barnet. Man vet ju att massor händer under fostrets utveckling, och jag tror att bandet mellan mamma o barn växer i samma takt som barnet (och magen!).

Kram.
    Vad skönt att ni får tillbaka pengar
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Emsie83 skrev 2012-02-21 16:34:24 följande:
    Hej!
    Jag läser alltid tråden men skriver sällan. Vad härligt med plus i tråden-grattis pölsan!

Idag gjorde jag mitt första äggplock. Av 12 tömda äggblåsor fick vi ut 11 ägg! Jag blev så glad att jag grät. Hade blivit glad om jag fick 1 el 2 ägg eftersom jag också har lågt amh-värde. Nu hoppas jag på befruktning!

Kram kram!
    Grattis till bra äggskörd Håller tummarna för fin befruktning
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lillstoran skrev 2012-02-21 21:49:29 följande:
    Efter alla skrivelser om AMH värde, har nu tagit prov på mitt. En fråga - när i cykeln blir värdet bäst? Spelar det roll när det tas även om man kan ta det närsomhelst? FSH värde 2011 var 2,1. På Huddinge sa de att då brukar AMH värdet också vara bra, men jag läste här om någon som hade både lågt FSH värde och lågt AMH värde.
    De frågade vilken dag i menscykeln man var på när de tog AMH provet så du kan ta det vilken dag som helst.
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Bullen73 skrev 2012-02-21 21:44:16 följande:
    Längtar: oj! Pengar tillbaka? Har aldrig hört förklara mer? Stort grattis!

Kattflicka: verkar som du har den nya typen. Det ska finnas nålar och allt. Det ska i två vätskor i ett pulver. Sen räcker den några dagar.

Emsie: kanonresultat! Hoppas det går vägen.

Poussin: grattis! Vi hoppas skottdagen = turdag!

Ni är så modiga och starka som kör ÄD. Som det ser ut nu är vi nöjda med ett barn om inte Ivf funkar. Har aldrig tänkt tanken med ÄD eftersom det är först nu vi har vetat om amh. Men vi stod i adoptionskö innan sonen föddes. Men vi inte tid att starta om den processen.
    Ja adoption ta ju ganska  många år innan det är klart!! Tror ÄD ökar mer och mer. Ibland har man funderat på att ge upp men sen vill jag att min son ska få syskon samtidigt som man så gärna vill få barn igen.
    Har 2 vänner som använt sig av donator och det känns hur naturligt som helst
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Emsie83 skrev 2012-02-23 16:18:15 följande:
    Så nu är jag ruvare! Idag satte de in ett embryo av absoluta toppkvalitet. Det känns super! Två till frysen också.
    Av 11 ägg var 10 befruktade vilket känns skönt. Jag har varit orolig att min man och jag inte ska vara kompatibla men nu vet vi ju att vi funkar ihop :)
    Grattis
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lillamillan:  IVF 1, långa metoden, gonal f 150ie, 12 ägg, 2 befruktade, inget ET pga fragmentering
    IVF 2, långa metoden,gonal f 225ie, 14 ägg, 4 befruktade, 2 av sämre kvalité tillbaka, minus
    IVF 3,  långa metoden,gonal f 225ie, 22 ägg, 7befruktade, 2 av sämre kvalité tillbaka, minus

IVF 4 korta metoden, gonal f 225ie, 22 ägg, 4 befruktade, 1 toppkvalité tillbaka, 1 blastocyst till frysen, gravid och barn.

IVF 5, korta metoden menopur, 112ie, 8 ägg, 1 befruktat, inget ET
    IVF 6, korta metoden, gonal f, 187,5, 14 ägg, 4 befruktade, inget ET 
    IVF 7, korta metoden gonal f 225ie, 9 ägg, 2 befruktade, 1 fin 7 cellig tillbaka, minus 
    IVF8, korta metoden, gonal f 300ie, 10 ägg, 2 befruktade, inget ET 

När jag haft 225 ie har jag alltid kommit till ET inte annars, vet inte om det bara är en slump? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-25 14:13:54 följande:
    Mitt AMH-värde ligger på 0,9, vilket min läkare tyckte vara väldigt dåligt för min ålder (33 år).

Det konstiga är att vi vid båda våra IVF:er har fått fram många äggblåsor (20-25 st) som innehållit 16 respektive 17 ägg vid normal Puregon-dos (150-175 ie). Hur kan det komma sig? Borde jag inte vara svårstimulerad och ha svårt att få fram ägg om mitt AMH-värde är så dåligt som läkaren säger?
    Har 0,8 i AMH och har med fått ut många ägg och varit på väg att bli överstimulerad. Men kvalitén på äggen är dåliga. Bara 1 av 8 behandlingar har gett toppembryo.
    Men man får inte stirra sig blind på AMH värdet, för man kan ha mkt lägre än vad vi har och lyckas  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd skrev 2012-02-25 15:52:15 följande:
    Men betyder lågt värde även dålig kvalitet?

Vid vår första IVF fick vi 5 toppembryon (4 till frysen och alla klarade upptining vid FET) och vid andra IVF:n  1 topp och en okej (dock inge till frysen). Dock kanske de egentligen inte är så topp, eftersom vi inte blivit gravida...
    Det är nog väldigt olika hur det är från person till person skulle jag tro.... Men tror det kan skilja en del mellan behandlingarna om man har lågt AMH.
     Den privata klinik jag gått hos nu vill vänta till ET dag 3 för att se hur embryona utvecklas. Har alltid funnits embryo dag 2 som hållit måttet men sen stannar de av dag 3
    hur länge har ni odlat? Det kan ju bara vara otur oxå, man brukar ju säga att 70% lyckas på 3 IVF behandlingar så nästa gång är det kanske eran tur Kram!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Hjärtefröjd: har ni testat både korta och långa metoden? IVF i naturlig cykel har min läkare med pratat om en del. På CA där jag går finns även en tysk metod om man har problem med äggkvalitén. Man tillsätter kalciumjonifor när man microinjicerar spermien in i ägget.
    Några här i tråden har även varit i Athen och fått hjälp.... 
    ♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH