• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Fru xx skrev 2011-11-04 15:36:05 följande:
    Fantastiskt Lully Hill, grattis!!! Får man fråga vart du fick hjälp för det här med immunologin, hos IVF- läkaren, din vanliga gyn eller husläkaren? För mig känns det som att ingen bryr sig om att forska vidare i vad det kan bero på att man aldrig lyckas. Har gjort 6 ICSI med makens spermier med ET eller DET varje gång, har sammanlagt fått insatt 9 embryon, aldrig fått plus! Har efter det gjort 6 inseminationer med donerade spermier, aldrig fått plus! Väntar nu på resultatet av den 7'e inseminationen. Denna gången vet jag att jag haft äl och toppenfin slemhinna för har gått på fyra vul, tagit äl-test samt nu en vecka senare blodprov på progesteron som visade ett värde på 124 vilket tydligen är högt och bra. Men funkar det inte nu heller så undrar man ju vad fanken som är problemet, ingen verkar kunna förklara det. Jag har haft barnastma, är fortfarande allergisk mot pälsdjur, har lågt AMH-värde, TSH på 2,8 och T4 på 17 när vi gjorde vår fertilitetsutredning år 2008. Alla mina prover skulle vara normala enligt gynekologen som gjorde vår fertilitetsutredning på gyn.mottagningen på sjukhuset. Jag tog ändå upp det här med immunologi med Cura då vi var inne på vår 5'e ICSI men blev avfärdad med att det var mycket ovanligt och att mina prover varit normala. Cura tog ändå ett nytt blodprov och kollade mitt TSH och då hade jag TSH på 2,7 vilket enligt Cura var normalt, det var i oktober 2009. Men har nu nyligen läst här på FL att man helst ska ligga under 2 för att ha bra fertilitet. Vet inte vad jag ska göra, man känner sig så maktlös. Någon som har några tips?
    har följt denna tråden ett tag men aldrig skrivit något. Tycker du ska be om att få Levaxin utskrivet och få ner ditt TSH värde. Gör man IVF behandlingar så stiger ju även värdet under tiden man tar hormoner, så du borde få ner det! Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Fru xx skrev 2011-11-04 16:00:58 följande:
    Vädur - Vem skriver ut levaxin? Var nyligen hos husläkaren för har haft återkommande förkylningar under hösten och varit trött och hängig. Hon tog blodprov och skulle testa en massa, bland annat sköldkörteln. Om proverna var normala skulle hon inte ringa, ifall nåt var onormalt skulle hon kontakta mig. Hon har inte hört av sig, så då anser väl även hon att TSH och T4 är normalt. Kan nog bli svårt att få levaxin då kan jag tänka. Ska jag ringa henne kanske?
    TSH ska ju inte vara över 4,0 men vi svårigheter att bli gravid kom nya riktlinjer för 2 år sen tror jag på 2,5. Men är långt ifrån alla kliniker som har koll på det. Gör man IVF bör det vara runt eller under 1 eftersom hormonerna gör att värdet stiger.
    Fråga antingen på vårdcentralen eller din IVF klinik, kan ju vara värt att testa. Du kan ju även be dem kolla antikroppar
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Kanske ska presentera mig lite
    Började läsa lite i tråden nu i höstas när min läkare ville göra en hormonutredning på oss. De kollade bla AMH och antikroppar. 
    Har gjort 7 IVFer och alltid fått ut bra med ägg men dålig befruktning och dålig kvalité på embryona. 3 av gångerna har vi inte kommit till ET. Lyckades hösten 2009 och fick en son maj 2010 och nu kämpar vi med syskonförsök. Är igång just nu och denna gången har jag fått Prednisolon. Har underfunktion på sköldkörteln men har behandlats för det sen våren 2007. Hade även antikroppar.

KRAM 

♥♥♥
  • Vädur 78
    Lully Hill skrev 2011-11-04 16:53:43 följande:
    TAck! Jag får ingen hjälp i Sverige! Det är omöjligt! Man måste försöka rodda detta utomlands ifrån, Så här gjorde jag:

Jag var intresserad av det här om misstänkte att nått var fel i kroppen. Jag mailade Lifeclinic i Athen, Dr Dimitri. Berättade kort om mig. Det finns även en London Fertility Clinic/center Dr Gorgy i London.

Jag fick skicka lite blodprover till Dr D och min gynekolog hjälpte mig att ta. Jag fyllde jag i en tjock blankett med frågor om allt, mens, ivfer symptomer vid ivf etc etc. Sedan hade jag  ett långt telefonsamtal med Dr D då han förklarade vilket problem han trodde jag hade. För att konstatera det måste vissa tester tas som inte gör i Sverige. Jag och min man åkte en weekend till Athen i våras. Där tog jag proverna som sedan skickas till Rosalyn Franklin universitetet för analys. Det kom tillbaka med resultat på olika NK-celler etc. De visade på autoimmunitet.

Sedan har jag inväntat rätt tid för IVF. Jag fick en ordination av Dr, bad en privatläkare skriva ut Prednisolon. Sedan åkte jag ned till Dr D en vecka innan ET. Fick dropp och två påsar dropp här hemma som skall tas. Jag får hjälp av Sophiahemmet att ta dessa.

Immunbehandlingarna har hittills kostat 15000 kr exkl resekostnader. Det är för djävligt att inte få hjälp i Sverige men att slösa pengarna på IVF utan resultat är inte heller bra.
    Tack Är det någon som vill in på min sida och läsa om vår resa så säg till så lägger jag till er i min adressbok
    Linn73 skrev 2011-11-04 16:32:59 följande:
    Välkommen Vädur 78! Häng gärna med oss i tråden framöver!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Jegs skrev 2011-11-04 22:02:57 följande:
    Hej alla tjejer, länge sedan sist jag skrev men jag följer er alla på avstånd iaf.. Roligt (om man kan säga så) att fler har hittat hit!
    Och det blir ju som rackarns roligt när man läser att det plussat för någon av oss! Helt galet dock att det ska behövas greklandsresa för detta..
    Vet inte om jag inte fattat systemet på detta forum, men kan man sortera på något vis att man kan läsa inläggen från just en person? När någon tex plussat så blir man ju nyfiken på vilken behandling mm som just hon fått, vilket hon troligtvis har skrivit tidigare och då vore det ju smidigt om man kunde få fram tidigare inlägg från just henne..?
    Själv har det varit intensiva veckor med flytt och jobb.. Vi går vidare med adoptionsprocessen och är nu i färd att hitta någon blankett på kommunens hemsida om att start hemutredning eller vad det kallas.. Min vän som har erbjudit sig att donera ägg kommer även upp till oss i slutet av månaden för att gör gynundersökning på Huddinge, så vi kör som på det alternativet oxå..
    Jag får dock en förhoppning om att vi även ska lyckas med egna medel utifrån kunskaperna som finns utomlands, det måste väl komma till läkarna i Sverige oxå snart!
    Kram på er alla och rackarns vilka kämpare ni är! / Jegs
    Du trycker på visa endast under bilden
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    ewa00 skrev 2011-11-07 19:53:52 följande:
    äntligen framme i landstingets ÄD-kö, nu är de bara lite prover och kurator samtal kvar innan vi väntar på samtal om en matchande donator :) Tänkte lägga till mig i listan men fanns visst ingen för oss som är framme i kön, är de bara att lägga till?
    Tänkte oxå tillägga att kön verkar ha minskat i stockholm, vi ställdes i kön förra hösten och är alltså redan framme :) vet att de tar ett par månader innan vi är helt igång men nu vet man allafall att de händer något!
    Å vad spännande Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Jag var på vul igår och fick tid för ÄP på fredag. Gjorde ju en hormonutredning nu i höstas och den visade på antikoppar, låg på 157 så nu har jag ätit Prednisolon sen sprutstart. Mitt AMH låg på 0,83. Läkaren sa att det var normalt.
    Om vi har TUR så kanske kanske får kliniken hem ett substans från Tyskland som de kan använda till oss i labbet, detta har varit väldigt framgångsrikt i Tyskland och i så fall blir vi de första i Sverige som får testa detta Vet inte så mycket om detta egentligen, har bara pratat med distans läkaren om det men har 1000 frågor till läkaren på fredag. Vi har ju haft väldiga problem med befruktning och celldelning.

Kram kram på er! 

♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH