• Anemon

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Passar på att titta in en lördag kväll och försöka läsa i kapp, det är många i tråden nu.

Kattflickan, se omgående till att byta vårdcentral om det är möjligt! Kan inte förstå att de skall vara så svårt att få Levaxin för dig och att du ska behöva kämpa så. MIn vårdcentral har skrivit ut direkt när jag sagt att jag gjort IVF och skall hålla värdet lågt vilket sagts på två kliniker!

Kvinna72, håller alla tummarna för att alla äggen och spermierna goat till sig bra,

CoCoFjollan och Linn, så tråkigt att det inte blev ET. Vet att det inte hjälper ett dugg att få höra att vi är fler som råkat ut för det men.....vi är också flera som lyckats gå till ET gången efter. Så ge inte upp!!!

Germany grattis till sprutstart. Själv har jag börjat både på dag 1, dag 2 och dag 3 utan att det varierat så stort. Det viktiga dock är att man kommit igång med blödning ordentligt om man skall börja på dag 1. Tror de flesta börjar på dag 2 eller 3 med korta metoden.

Poussin, en till milstolpe med KUB. Grattis!

Annars har jag själv börjat kopiera journaler och förbereda kontakt med CFC. Om, vi skall göra fler färskförsök vill få nya "ögon" och prova något nytt. Har även förstått att den kliniken har lite större variation på behandlingsformer och olika tilläggsmediciner samt även gör Assisted Hatching. Vår klinik har aldrig gjort det på oss då de påstår att det inte behövs men det verkar råda väldigt delade meningar om det......så ev nytt försök via CFC för att höra vad de säger och annars är vi mentalt redo att gå vidare med ÄD och sätta igång med förberedelser för det under sen höst......

Kramar till er alla!

• Anemon

Och just det,
    någon som provat Inofolic och vet hur man snabbt får tag på det?  Hittat det på italiensk on-line shop men de levererar inte till Sverige.
    Vet att jag i någon tråd tidigare läst om det och att det är ett medel som används i Italien men har inte sökt igenom trådarna ordentligt än, så slänger ur mig frågan här? 

Och angående CFC, någon som vet hur det fungerar med samarbetsläkare i Stockholm och betalning? Betalas allt till CFC eller betalar man även till samarbetsläkaren separat. Har förstått att de skriver recept i Sverige så att man får det på högkostnadsskyddet.

• Anemon

Hejsan alla,
    Skriver inte så mycket i tråden men vill passa att önska er alla en trevlig midsommar!

En uppdatering från mig.... efter mängder med behandlingar i Sverige så övervägde vi att gå på äggdonation direkt i höst men efter kontakt med CFC så gör vi ytterliggare försök!
    Intressant är att vi får ett helt annat upplägg från dem med andra hormoner och förslag på AH. Här hemma har vi inte fått AH och varför prova något annat..... Menopur har ju gett ägg har varit responsen från klinikerna!? Oerhört skönt att få prova något nytt och även om det inte går vägen så gör det att vi mentalt även är tillfreds med att säga att nu har vi testat allt som fanns inom vår ram för vart vi ville gå!
    Väldigt bra bemötande från kliniken per telefon och mail.....vi gör ett försök i sommar! Bara lite klurigt med VUL etc i Stockholm i semestertider men, men!

Kattflickan, håller tummarna för 3 finfina ägg!

Kramar

• Anemon

Tittar in en sväng....sommarstängda kliniker och semester....

Inte helt uppdaterad på om fler än Kattflickan ruvar nu men alla tummar och tår hålls för er.

Mba12, vad jobbigt att du fick avbryta. Vet så väl hur det känns att avbryta jag med. Men det kan variera en del mellan cyklerna så om du orkar kanske ett försök till? Flera provar ju även DHAE, nog värt att läsa på om. Har börjat läsa själv om det för att ev ta det på eget bevåg i höst om det inte går vägen nu.

Själv planerar vi om allt går vägen att inleda semestern med besök på CFC. Planen är att efter semestern börja jobba som gravid.... vad tror ni om den iden
    Jag har gått tillbaka till korta metoden nu på CFC och dagens VUL visade 6 st blåsor så jag hoppas besöka Köpenhamn om några dagar.....

• Anemon

Hej alla,
    Stort grattis Kattflickan, vilket härligt besked och dessutom att få det under smekmånaden.

Angla, så tråkigt med sjunkande Hcg!

Poussin och Castor, så härligt att läsa att ni kommit en bra bit på vägen. Och bra Castor att du stod på dig.

Själv hoppas jag på ET i morgon i Köpenhamn. Vi har nämligen besökt CFC i veckan. 5 ägg blev det och inget samtal än så länge.....

Kramar

• Anemon

Tack för alla lyckönskningar!
    Vi fick två tillbaka idag av ok kvalitet, inte topp, men vi är väldigt glada Nu tar nästa väntan vid.....ja ni vet hur det är. Druttarna boar förhoppningsvis in sig bra!
    Om någon funderar över CFC kan jag varmt rekommendera dem!

• Anemon
    Poussin skrev 2012-08-10 09:48:01 följande:
    Anemon - Hur går det för dig, har varit borta 2 veckor, men kan inte minnas att jag sett någon uppdatering från dig eller har jag missat den? Håller tummarna!
    Gick tyvärr inte den här gången heller........åkte ner i gropen, grävde i leran men har vänt och tagit mig upp igen i gräset där blommorna ler mot mig igen!
    Ny plan håller på att ta form......fortsatt att lusläsa immuntråden, ska ev ta mail kontakt med Dr D även om hela den biten känns mycket skrämmande och jag inte tycker mig ha några direkt tecken förutom många misslyckanden som tyder på immunologiska problem. Börjat läsa på om ÄD ännu mer..... och talat med ny klinik om Prasterone då det inte görs i Köpenhamn, vilket jag kommer börja ta så fort journaler är inskickade. Ska ta nytt AMH prov för att kunna mäta eventuell effekt efter två månaders medicinering. 
    Tror hösten skall ägnas åt att bygga kropp och själ inför ev ytterliggare något försök innan vi växlar spår till ÄD.
  • Anemon
    Albintilda stort grattis till din graviditet!
    Du får gärna berätta mer om den kinesiska läkare som behandlat dig med akupunktur och örter. Tror själv också på akupunkter!
    June, hoppas ÄP gick bra i tisdags.

Kramar alla kämpare i tråden!
  • Anemon

Hejsan tjejer!
    Idag är jag glad för att jag fått reda på att jag fortfarande har ett dåligt AMH! ???? Undrar ni ???
    2,5 år efter första provet togs tar jag ett nytt och det visar exakt samma 0,47
    Ja, vad ska man tro? Blir mer och mer övertygad om att detta prov tillmäts alldeles för stor vikt i svensk fertilitetsvård!! Och det har ju flera av er i tråden redan bevisat!

• Anemon

Och....glömde ju tummar hålls för fullt för ruvarna!
    Linn såg att du var på gång igen! Det räcker med ett, din tur nu!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH