• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

cecal skrev 2015-03-03 14:35:39 följande:

Hej!

Tänkte dela med mig av min egen lilla framgångshistoria.

Jag och min man har försökt skaffa barn i över ett år nu, jag blir snart 40år. 

I oktober slutade jag ha mens, den bara upphörde helt.

Vi bestämde oss för att göra en utredning då vi misstänkte att något var fel.

Efter en mängd prover och olika undersökningar, fick vi beskedet att jag var påväg in i klimakteriet och att mitt AMH låg på 0,07

och enda sättet för oss att bli gravida var genom äggdonation.

Gråtandes och med en miljon tankar och känslor åkte vi hem.

I tre månader har vi bollat detta fram och tillbaka, läst på allt om äggdonation, frågat många personer som vet mycket om det och även kontaktat Fertinova i Finland. 

Helt plötsligt i slutet av januari fick jag en mens, chockad över detta kontaktade jag min läkare på utredningen, hon sa att det kan hända, men att vi skulle avvakta och se om den kom tillbaka eller inte igen.

Men den kom inte tillbaka, istället visade stickan GRAVID 

Jag är såklart väldigt tidigt gravid och vi vet att risken för missfall är mycket stor. 

Men att det överhuvudtaget gick gjorde oss båda chockade och överlyckliga  

Så det kan gå 

Jag blir så glad över att läsa din fina historia! Det finns alltså hopp om att mirakel kan ske Nu håller vi alla tummar och tår för att det ska gå bra hela vägen! Kram
  • Frazze

Neeeeeej!!!!! Det ska inte blöda nu Det ska gotta in sig i magen och bli en bebis ju!!!!! Hoppas på att det är ett falsklarm! Kram

• Frazze

Aj då! Vad tråkigt för dig att det inte tog sig jag kommer ju att börja nedreglera runt den 13 April så ev Äp och Et blir i början på Maj. Jag längtar och hoppas att det kan bli något nu. Jag har ju inga barn och vill så gärna ha ett litet knyte att älska. Det vore ju riktigt roligt om vi blev gravida runt samma tid så att vi kan jämföra graviditeter Det jobbiga är ju att man bygger upp ett sånt hopp och förväntan på ett försök att man är helt slut när det är klart. Sen är ju väntan på ev plus el minus på gravtestet helt sjukt jobbigt. Men nu vet vi i alla fall vad vi ska fråga efter när/om vi kommer till Et. Nu hoppas vi på bättre lycka nästa gång då! Kram

• Frazze
    Gosmos skrev 2015-03-11 11:07:20 följande:

Just det, du kör ju långa programmet. Hoppas verkligen jag får äl den här cykeln. Är inte alls bra på att vänta. Drömmer om att ha tre år mellan barnen (skolår) och då är sista chansen denna cykel. Jag vet att det är en liten sak i sammanhanget men drömma får man ju.

Mina föräldrar har 7år mellan sina alltså oss! Jag har ett syskon 7år äldre och ett 7år yngre. Och vi är födda under de första 4månaderna på året Där visar det att det inte alltid går att planera barn
  • Frazze

Idag har jag vart på apoteket och fått lite av mina grejer till sista gratis försöket, det som inte fanns hemma är beställt och kommer på tisdag. Jag vet att det är early days mendet är skönt att ha grejerna hemma. Någon av er som använs suprecur vid nedreglering? Jag är så dönojjig för att nedreglera! Om jag fått göra det första ggn hade jag nog inte känt likadant nu. 2 veckor av rent lidande är väl vad jag förväntar mig (för min man alltså) nä för mig! Med svettni gar och hormonsvängningar etc. :-P

• Frazze

Jag har tagit D-vitamin sen i höstas och har trappat upp ordentligt nu sen min man fick influensan. Jag hoppas på lite fler äggblåsor nu när jag ska nedreglera. Jag hoppas bara att jag reagerar bra på det så att det inte blir som för trådstartaren med dålig respons. Och att jag kunde fått fler på korta igen. Kämpar på i alla fall på alla sätt och vis. Vad hade du för spray när du nedreglerade Kattflickan? För jag har för mig att du nedreglerade. Och grattis till en liten kille på väg

Lycka till Gosmos på ert et på lördag! Hoppas att det går vägen denna gången.

• Frazze

Konstigt att jag fick gonal och suprecur! Vet inte om jag gillar det här med gonal! Någon som har synpunkter på den? Bra? dålig? Vill veta innan jag hämtar ut den om jag får för mig att byta till Menopur istället.

• Frazze
    Gosmos skrev 2015-03-18 20:53:58 följande:

Morr! Jag fick 375 menopur och min läkare hävdade att det var högsta dosen. Jag var svårstimulerad och fick ta sprutorna i ett par dagar extra pga det. Om det blir fler gånger ska jag fråga om mer!

Jag frågade om det för jag fick oxå bara 375 menopur. Men de sa att det har ingen extra effekt att ta 400 istället för 375. De körde med det innan i Göteborg men tog bort det för att det hade ingen visad effekt! Jag är oxå svårstumulerad därför får jag köra långa protokollet denna gången. Men jag gillar inte att byta allt och göra allt nytt. Riktigt nervös!
  • Frazze

Min ivf läkare sa att gonal enligt forskning el undersökning gav fler ägg. Jag är så kluven när det gäller det där! Ska jag köra på gonal eller ska jag ringa och byta till Menopur som jag är van vid? Åh vad jag är osäker suck!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH