• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Zwillinge86 skrev 2014-11-01 15:41:34 följande:

Det är bra Frazze. Vid vårt första försök hade vi två stora och en del smått, men de var stenhårda på att det minst skulle vara 4st stora. Så vårt försök avbröts tyvärr. Andra försöket hade jag fyra stora vid sista vul:et men 6 blåsor vid ÄP. En blåsa var tom och ett ägg visade sig vara omoget men 4 att befrukta blev det. Inget plus den gången, och än idag kan jag ha svårt att släppa tanken om en av de första blåsorna innehöll vårt guldägg... Håller tummarna för dig!

Ja det känns jobbigt att någon ska bestämma över ens eget öde! Tänk om det hade vart ett guldägg där av de första två? Jag tycker att det är så skönt att de plockar även om det bara är två st i rätt storlek. Vilken klinik går du på? Att spela med människors liv och öden på det sättet? Tänk att de kanske var de som bestämde att ni inte skulle få barn med dina egna ägg? Förjävligt tycker jag! Men vi får hoppas att ni lyckas nu med ÄD i alla fall! Stor kram och Lycka till!
  • Frazze
    Zwillinge86 skrev 2014-11-01 18:15:13 följande:

Tack vännen! Har kommit över de värsta tänk om tankarna, men ibland funderar jag på hur utgången blivit om de gjort annorlunda i sina bedömningar. Hade jag kanske blivit gravid spontant igen om de tagit mina långvariga missfallsblödningar på allvar, kanske fanns guldägget i någon av blåsorna vid det avbrutna försöket och hade de inte envisats med det långa protokollet kanske vi inte hade blivit utdömda redan efter det första fullständiga försöket.

Jag vet ju att jag kan bli gravid när mitt immunförsvar är lugnt och hormonerna i balans. Så egentligen har jag svårt att acceptera att jag ska behöva ÄD för att lyckas :S men nu har vi försökt så länge att hur det går till inte längre är en lika öm tå. Nu väntar jag på att få mens så att jag kan påbörja ÄD-behandlingen. Kommer den som beräknat i början av veckan så ligger jag tydligen helt i fas med donatorn. Så det finns lite att hoppas på iaf ;)

Ja det är sorgligt att de får spela med andra människors liv sådär! Vi har som tur bara blivit bemötta på absolut bästa sätt och när jag hela tiden ser det negativa i allt så fortsätter de att peppa en.

Men vi kör oxå ÄD om det inte fungerar nu. Visst det blir genetiskt inte mitt barn, men det är jag som kommer bära det och jag som föder det och då är det mitt och jag ser inga problem i det alls.

ja då kanske du och jag blir gravida samtidigt nu då om det går bra för oss båda två Vore kul! Heja oss! Kram
  • Frazze

JAAAAAAAAAA! Det finns en follik på 21mm en på 20 mm en på15 mm och en på 13 mm. Äp på tis och Et (om det blir något) på torsdag. De hoppas att den folliken på 13mm hinner växa till sig en 2mm till för tydligen så är den på15mm godkänd oxå Jag tror ändå jag svimmar av lycka att de växt till sig. Jag kommer ha 4st att plocka!!!!!

• Frazze

LinneaSvea jag har 825 IE med menopur som jag skickar till dig imorgon. Behöver du några sprutor oxå? Jag har så förbannat många att jag kan starta försäljning. Kram

• Frazze

Tack livit! Jag trodde aldrig att de skulle växa till sig så ordentligt

• Frazze
    karro 2014 skrev 2014-11-02 17:37:28 följande:

Har en liten fråga, nu har jag gjort mitt första ivf försök, det blev äp och dem fick ut ägg.. Men ingen klarade sig till frysen.. Nu behöver jag gå igenom åter ett äggplock, när brukar man få göra det? Brukar man hoppa på behandlingen när man fått sin mens eller hur fungerar det?

Det beror ju lite på hur det går nu denna gången! Om du nu inte skulle bli gravid utan får mens som vanligt så får du ju kontakta kliniken för att börja igen. Men jag tror (är suuuuperdålig på sånt här) att de vill att du får en mens emellan innan du börjar igen. De ska ju ha tid för dig oxå! Men när har du testdatum? Eller har du börjat blöda? Jag fick världens metallsmak i munnen och flåsade som om jag sprungit en mil när jag gick upp för en trappa. Jag hoppas verkligen inte att du behöver göra om ivf nu utan att du är på tjocken redan Kram
  • Frazze

Jag tog ett test på dag 11 och fick negativt men sen på dag 15fick jag positivt så ge inte upp än

• Frazze
    karro 2014 skrev 2014-11-02 19:29:09 följande:

Va kul o höra... Vet inte om d vart så mycket motgångar som gör mig negativ.

Trust me, det är det garanterat! Jag är negativ mot allt efter allt som hände oss fast jag var negativ inför vårt första ivf oxå. Inte kunde man ju bli gravid på första försöket??! Sen när där bara fanns 4st ägg! Ja då var ju allt kört trodde jag, jag satt med telefonen i handen hela vägen ner till göteborg för att inte missa när de ringde och sa att inget av äggen delat sig. Sen när de fört in två embryon så skulle de ju inte fastna. Men det gjorde det ju Allt gick ju toppen tills v24 då hon dog i magen :'(

Nu får vi se hur det går denna gången då Nu vågar man ju inte ens dra en lättnadens suck efter v12 ens! Men jag hoppas att du får ett plus på stickan nu när du testar på rätt dag
  • Frazze

SHIT!!!! Min man tvättade sig mrd tvål i morses och det fick han ju ABSOLUT INTE!!!! Vad händer nu? Har han sabbat hela omgången nu bara för det???? Han är då förbannat noga med att jag ska läsa alla papper, men nu är det han dom tabbat sig rejält! I am never gonna forgive him if he fucks this up!

• Frazze

Nä det står bara på pappret att han ska tvätta sig men INTE MED TVÅL! stora bokstäver och understruket! Men det verkade inte vara några problem med labbet i alla fall. Vi får se när vi kommer ner och hör med sköterskorna. Men det låter ju bra att ni inte hört om drt förut.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH