• Jegs

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej,
    Jag har nu sprayat i 12 dagar och mensen lyser med sin frånvaro... Den borde ha kommit i onsdags och brukar inte vá sen. Gjorde ett grav-test i helgen som inte visade något plus.
    Har mensen kommit som vanligt för er som sprayat? // Jegs 

• Jegs

Hejsan,

Jag hoppas så att jag håller på att gå sönder om att snart vara gravid...

Pga spryanadet så blev min mens 6 dagar sen, hann ringa Huddinge och få en tid för blodprov men samma kväll kom den till slut..  Kunde strunta i blodprovet och fick ist meddelat att jag ska börja med sprutorna nästa onsdag och komma på ultraljud den 3:e maj. Det är som skönt att ha vissa datum bestämda så att jag kan skapa lite delmål i all denna väntan.

Nu är det påsk och jag hoppas hoppas att jag och ni andra har en lite bebis att spöka ut som påskkärring eller påskhare om ett år... Älskar egentligen att pyssla osv, men nu relaterar jag allt med barn och det är inte lika roligt att bara göra det för sig själv... Kanske dock ska överväga att klä ut katterna och skicka fåniga påskkort till alla vänner, så som det gör med sina barn.. :)

Glad påsk på er alla!

// jegs

• Jegs
    Poussin skrev 2011-04-21 17:03:11 följande:
    3 ägg blev dagens skörd, och nu börjar den nervösa väntan på morgondagens samtal om hur befruktningen gått... Men vi är i alla fall ett steg närmare och det är ju klart bättre resultat än förra gången. Skrattande

Visst var det din katt som hade plockat med sig en napp in? Det tycker jag du ska ta som ett gott tecken på att det kommer gå vägen denna gång!
    Poussin, Grattis till skörden! Måste känns skönt att komma fram ett steg... 

Och ja, det var en av mina katter som  kom hem med en napp, måste ju vara ett gott tecken... Glad 

// Jegs 
  • Jegs

Anemon - Du gör det verkligen bra! Ledsen för att du fick missfall men imponerad på att du orkar tänka på ett nästa försök... Väntar själv på eller är inne på mitt första försök och vet inte om jag pallar att gå igenom det igen... Skulle detta skita sig så är jag inställd på att ställa oss i både adoptionskö och äggdonation, så har jag iaf olika besked att vänta på... Hoppas och tror att Pingu fixar det!

// Jegs 

• Jegs

Åhh Grattis Poussin, hoppas att de båda finner sig till rätta! 

// Jegs 

• Jegs

Äntligen får jag uppdatera...

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Anemon (38 år), AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Småsteg, amh 0,49 Nelle amh 0,3.  pp08 (40) IVF6, syskonförsök, korta metoden sprutstart v. 20 prel. Sprayar: Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Spraystart 15/4 Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 20.
    Sprutar:
    Jegs (31 år), FSH 15 - 2009, FSH 4,6 - 2011!, AMH 0,06-2010, LH 2,2 -2011. Sprutstart 27/4, UL 3/5   
    Planerat ÄP/ET/FET:

Ruvar:

Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 3. 3 ägg varav 2 befruktades samt återfördes. TD 9/5.

Gravida: 

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 

Övrigt: 

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.

• Jegs

Försöker ta bort alla formatering för se om det blir bättre...

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011

Väntar på nytt försök:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI. 
    Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5
    Småsteg, amh 0,49

Sprayar:
    Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Spraystart 15/4
    Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 20.
    Sprutar:
    Nelle (37 år) AMH 0,3. Sprutstart 4/5.

Sprutar:
    Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 (dec 2010) 0,1 (april 2011). Sprutstart 27/4

Planerat ÄP/ET/FET:

Ruvar:

Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 3. 3 ägg varav 2 befruktades samt återfördes. TD 9/5.

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55
    Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12

Övrigt:
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
    pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.

• Jegs

Hej, 

Vi fick avbryta behandlingen i fredags då vi bara kunde se två äggblåsor och läkaren bara trodde att ett innehöll ägg...

Läkarens rekommendation var att gå över på äggdonation och där på plats kändes det som rätt.. Det har varit betydligt mer psykologiskt jobbigt det här med behandling än vad jag trodde.. Kunde typ inte tänka på något annat. Nu när vi funderat över helgen, så känns det dock som att vi ändå skulle vilja ha ett till försök och även att de kollar att äggledarna eller andra delar där inne rent fysikst är som de ska... Jag kan som få för mig att min sambos killar inte hittar upp, det är ju ett jätte litet hål och tappen sticker som fram på mig kan jag känna i bland... Hur som vill jag som få min fysiska sammansättning bedömd...

Fick även träffa en läkare som arbetar just med äggdonationsfrågorna.. Hon berättade att om jag har en donator så får vi förtur, men min donator oavsett om jag tar ägg från henne eller ej ska börja med utredning, HIV-test mm för att vi både ska få bekräftat att hon är fertil samt att hon inte är sjuk... Sedan måste det gå ett halvår och hon ska göra testera ingen. Så skulle jag ha en donator så är vi iaf minst 6 månader bort... Sedan ska förstås allt där efter funka...

Jag har tre personer som vill eller kan tänka sig doner, dock är min favoritdonator min syster och 43 år... Åldergräns vid 35 år, men läkaren lovade kolla upp om det fanns undantag och om jag om inte annat kunde skicka iväg henne för kontroll om AMH-värde och typ ultraljud för att se hur hon verkar ligga till.. Ägg från min syster skulle verkligen kännas som mitt eget, vet bara nu hur jag känner för hennes barn...
    Min andra donator har diabetes, frågan är om hon får? Läkaren skulle kolla upp även det...
    Min tredje donator är gravid och ska få barn i november, och även om hon kan börja med att ta de första proverna så ska man inte amma när man donerar, så hon är iaf minst ett år bort...

Iaf så tog jag ägglossningssprutan på lördag morgon, vi såg ju som sagt en äggblåsa som verkade bra... Så nu har vi haft en massa kärlek i helgen... :) Men som jag skrev ovan, kan jag få för mig att killarna inte hittar upp genom det lilla hålet.. Såg ni föresten den där dokumentären som vara på TV för några månader sedan, när det i princip filma spermiernas väg i stor skala, så att det var människor som sprang runt i blindo på ett stort fällt mm. Var intressant och jag skulle vilja se den igen...

Har även tagit kontakt med stadsdelsförvaltningen och bokat tid för samtal om adoption, vill som komma vidare med alternativen och jobba parallellt... blir galen på alla väntan... 

// Jegs

• Jegs

Måste som sagt backa i listan...  

PS. Kan inte familjeliv styra så att de inte gör reklam för barngrejer på de trådar där "svårt att få barn- personer" hänger... Känns som en kniv i ryggen när man ser barnreklam av olika slag... :(

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig 

Väntar på nytt försök:

Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5.

Sprayar:

Sprutar:
    Nelle (37 år) AMH 0,3. Sprutstart 4/5. Linn73 (37 år), AMH 0,41: 3:e försöket. Långa metoden med 450 ie Menopur. Planerat ÄP vecka 18/5. Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 3. 3 ägg varav 2 befruktades samt återfördes. TD 9/5.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.  
  • Jegs

Hej, 

Oj, vad ni har varit flitiga med skrivandet i dag...

Längtar74 -  Ja, det känns som att vi köra samma inställning.. Vet du föresten hur långt man får köra med de olika alternativen? Känns som att de kommer stoppa en att gå vidare med adoption om man oxå står i kö för ÄD...? Kanske i nästa steg, då man kommit förbi den svenska kontrollen och börjar vända sig mot adoptionsland...?

Roligt att höra att måna av er andra som går i Huddinge tänker samma tanke som jag när jag varit där, undrar om någon av tjejerna i väntrummet är någon av er?

Fick även höra att min sambos chef och hans sambo är i liknande situation, så även där undrar jag om hon är någon av er... 

Själv har jag fått besked från Huddinge om att de varken accepterar min syster som äggdonator oavsett provresultat till mig, då hon är för gammal och inte heller min vän som har diabetes.  

Vi har pratat här hemma och känner att vi hellre kastar bort några "gratis försök" via landstinget med ytterligre IVF-försökt, än att gå direkt till ÄD, om vi nu får fler chanser. Denna gång var ju en testomgång som inte gick alls, så det ska fundera på Huddinge om vi får eller inte... Hänvisar utomlands om vi vill gå vidare med in syster, då kostar det förstås... men kan vá ett alternativ...

ÄD känns helt hundra om det var min syster som fick donera, men för mig själv känns det inte helt hundra med en okänd donator.. Skulle det bli aktuellt med okänd donator så är det framför allt för min sambos skull... Har förstås alltid själv längtat efter att få vara gravid och stoltsera med min stora fina mage. Men både att föda ett barn som jag inte kan se drag från mig själv i och det här provrörsprocess med massa sprutor, hormoner och saker som ska klaffa gör mig lite obekväm... Känns både egoistiskt att tänka så, samtidigt som det känns egoistiskt att välja ÄD, då det finns så många barn i världen utan föräldrar...
    Vill ju att det bara ska funka som för alla andra...
    Utifrån ovan känner jag själv att jag hellre fokuserar på att klara adoptionsprocessen som är mer greppbar på sitt sätt, inga sprutor, hormoner eller kemiska/biologiska processer som ska gå ihop... Min sambo stöttar mig och vill inte leva med någon annan än mig, men det är inte hans killar det är fel på, så förstås vill han minst lika gärna som mig få en chans att få ett biologiskt/genetisk eget barn... Så skulle nästa IVF-försök visa på samma dåliga resultat så kanske jag tänker om och går över till ÄD då... 

Ja, tankarna kastas från det ena hörnet till det andra, och en dag är man bara ledsen och en annan på topp...

Nu måste jag iaf förbereda lite grejer för en möhippa i morgon...

Kram kram till er andra! // Jegs 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH