• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

DoobieDoo - Vad härligt att det blev FET idag, grattis till ruvarstatus! Glad

Jegs - Vad skönt att ni blivit prioriterade, hoppas ni får en tid riktigt snart så att ni får sätta igång! Lycka till!

Anemon - Hur mår du? Klart det var sista behandlingen! Solig

Linn - Hur är det med dig gumman? Tänker mycket på dig och är så ledsen för er skull!

Stora kramar till er alla {#emotions_dlg.flower}

• Poussin
    pp08 skrev 2011-01-27 21:06:19 följande:
    Var på ÄP idag och det blev 6 ägg. Hoppas de var av bra kvalitet

Om allt går bra blir det ET på lördag.
    GRATTIS - 6 ägg är ju jättebra. Håller tummarna för att de är av fin kvalitet och att du får tillbaka ett toppenembryo på lördag! Glad Vad hade du för behandling? Kram på dig!
  • Poussin
    pp08 skrev 2011-01-28 08:26:10 följande:
    Vill gärna ha 2 toppenembryo tillbaka

Jag körde korta metoden med 300IE menopur.  8 sprutdagar med Menopur varav 4 även med Orgalutran.
    VUL på sprutdag 6 och sprutdag 8. Pregnylspruta dag 9. ÄP 11 dagar efter sprutstart. Hoppas det finns flera mogna ägg än förra gången; fanns möjlighet att ha ÄP på onsdag eller torsdag men jag undrade själv om torsdag skulle vara bättre så vi skulle ha flera mogna ägg. Läkaren avvaktade blodprovet och det blev ju ÄP på torsdag.
    Lycka till på ET idag och hoppas att du får tillbaka 2 st som du önskar! 4 av 6 befruktade är ju ett jättebra resultat!

Intressant att du kör korta metoden, jag ska till CvL på måndag och ska höra vad de föreslår. Vill gärna testa något nytt, vägrar i alla fall köra långa med menopur som denna gång, känns som dömt att misslyckas i förväg.

Kram!
  • Poussin
    Linn73 skrev 2011-01-28 18:22:40 följande:
    Poussin din kämpe, hoppas vi båda ruvar på varsitt toppembryo snart igen! Vill komma igång med nästa behandling NU. Ringde Huddinge igår och meddelade vad som hänt. De vill ändå att jag tar ett test på söndag, vilket känns onödigt eftersom jag her mer mens än någonsin... Tänkte ringa dem nästa vecka igen för att skynda på återbesöket :)

Ni som har gjort flera ET - har resultatet skilt sig åt mycket mellan gångerna? Jag har gjort två hormonbehandlingar (första försöket fick avbrytas innan ÄP) och resultatet har sett mer eller mindre likadant ut i antal ägg, dvs dåligt m max tre ägg. Båda gångerna med maxdos. Har en förhoppning om att det ska gå bättre inför tredje försöket, men är det troligt?

Kram och skön fredagskväll alla!
    Åh, jag vet precis hur du känner, vill bara komma igång direkt, ska bli skönt att komma dit på måndag och prata med dem. Får se vad de har att föreslå och ska sätta mig i helgen och skriva ner mina funderingar, känner att jag fått så mycket ny info från alla här på FL att jag har mer på fötterna än sist jag var där.
    Ja, de vill alltid att man gör ett test på TD i vilket fall, jag vet att det känns onödigt. Jag tycker du gör helt rätt i att ringa dem nästa vecka, vilken kämpe du är vännen! :)

Gällande olika resultat mellan försöken, så hoppas jag för min del att de vill testa något nytt nästa försök, t ex korta metoden. Men vi får se vad han säger på måndag. Jag minns inte, har du haft samma behandling båda försöken?

Åh vet du vad, jag vakande vid 05 imorse och ville inte somna om, hade världens mysigaste dröm och att jag om maken satt i soffan med vår lille son och myste - han var SÅ fin... Glad

Nästa försök kommer det att funka för oss båda, 3e gången gillt OCH harens år - det kan inte annat än gå vägen!!! Skrattande {#emotions_dlg.flower}

Varma kramar
  • Poussin

Linn - Har du fått tag på läkarna på Huddinge? Hoppas att du får komma igång snart igen! :)

Anemon - Hur känns det idag, testade du igår som du tänkte eller lyckades du hålla dig? Håller tummarna för er!

PP08 - Spännande att vara dubbelruvare :) Låter klokt att inte försöka tänka så mycket på symptomen, men för de flesta av oss är det nog lättare sagt än gjort ;) Håller tummarna för dig också!

Själv spenderade jag söndagen med att sniffa på en kompis lilla bebis som är 1 månad. Gjorde ju inte direkt att jag längtar mindre efter en egen, men det var väldigt mysigt!
    Igår var vi på CvL, superbra möte, kändes bra när vi gick därifrån. Han var rätt positiv och sa bl a att om naturen gör helt fel ibland som t.ex förra gången så finns det ju ingen anledning till att den inte ska göra helt rätt nästa gång och få fram ett ägg som blir till en bebis! Glad Så det, 3e gången gillt, samt att det är Harens år gör att jag nu har siktet inställt på att vara gravid i slutet av april! Flört 
    Fick mens igår, inte så kul, men ändå skönt att kunna ge läkaren ett datum som han kunde räkna på. Kör igång i mitten av mars igen, han ville spontant köra på Menopur igen, men jag sa att för mig skulle det kännas bättre att testa Puregon igen med tanke på resultatet efter bytet till Menopur. Han var direkt med på noterna, så det blir maxdos Puregon och långa metoden igen, dock kommer jag nog att få sluta med nässprayen när jag börjar med sputorna.  Känns bra, ska försöka förbereda min kropp så mycket jag bara kan och må så bra som möjligt.

Stora kramar till er alla!{#emotions_dlg.flower}

• Poussin

WOW - åh vad roligt, grattis!!!! Det var dags för lite solsken här Solig Stora kramar 

• Poussin
    NinaCamilla skrev 2011-02-04 11:24:00 följande:
    Jag är ny på tråden. Jag har AMH-värde 0,1 (39 år)och provade IVF i St:Görans. Vi blev nekad IVF 2 där samt i Finland. Jegs, har du provat IVF och vad har varit resultatet? Läkaren förklarade till mig att även om jag får 3 äggblåsor, sannolikheten är liten att det finns en guldägg. Jag behandlades Menopur 450 (1-5. dag 350, ökades till 450). Läkaren hävdade att det är ingen idé att prova andra mediciner eftersom resultatet är detsamma. Har ni hört något annat? Svårt att tänka mig att alla mediciner fungerar samma sätt. Kanske min kropp reagerar på något annat än Menopur - vet ej. Vi har ställt oss ÄD kö men om vi vill, lovade finska kliniken skriva recept för IVF. Kan antalet äggblåsor variera från månad till månad? Jag går på akupunktur om det skulle hjälpa till.
    Det känns lite dumt att ge upp efter en IVF om det finns liten chans men vet ej. Har någon annan varit i samma sits?
    Kram till alla er som kämpar.
    Hej och välkommen till tråden! Glad Tycker inte ni ska ge upp hoppet med IVF, testa någon eller några gånger och sen kan ni ju gå över till ÄD om det inte funkat. Det är i alla fall vårt upplägg, plan A = IVF (max 3 ggr till), plan B = ÄD. :) Jag tycker det låter som dumheter att det inte är någon idé att testa andra mediciner; i våras fick jag ut 3 fina ägg som befruktades (tyvärr bara 1 som gick hela vägen till ET, men det embryot var tydligen så fint det kan bli enligt CvL's skala), och nu blev det bara 1 ägg som inte ens befruktades. I våras hade jag Puregon och denna gång Menopur... Har bett att få Puregon vid nästa försök i mars.
    Jag går också på akupunktur, hade hoppats att det skulle hjälpa till denna gång, men jag kommer definitivt att fortsätta gå trots att IVF:en gick åt skogen, blir så lugn och avslappnad av det!
    Kram på dig!
  • Poussin

Caroline29 - Välkommen till tråden du också, roligt att du kände för att göra ett inlägg! Glad Jag spenderade flera veckor med att bara följa vissa trådar innan jag gav mig på att skriva ett inlägg - och nu är jag fast! ;) Försöker att gå in lite mer sällan för att kunna fokusera på annat i livet, men är så nyfiken på hur det går för alla att det går sådär... :)
    Jag tycker det låter hoppfullt för er, du ska se att det går vägen denna gång!!! Vilken klinik går du hos?
    Vi har bestämt att göra de 3 försök vi har kvar på det 3-pack vi fick köpa (den senaste gången räknades inte då vi inte ens kom till ET), sen går vi över till ÄD.
    Lycka till, skriv gärna igen och kram på dig!

Anemon & Grisensmamma - Tar tacksamt emot "gravidbaciller" - berätta gärna hur det går för er, det är uppmuntrande att läsa om er som lyckats! Solig

Ha en skön lördag allesammans!
    KRAMAR! 

• Poussin

Albatross - Skönt att du får komma till ÄP, som du säger ta en sak i taget! Lycka till!
    Jag har samma AMH som du och blev faktiskt spontant gravid förra sommaren, slutade tyvärr i MF, men det ökade helt klart min tro på att det faktiskt kommer att funka! Glad

Fossa - Åh, jag blir så peppad av att läsa om historier som din, ger mig hopp om att det kommer att gå vägen till slut!  Solig

Kramar till er alla! 

• Poussin

Caroline29 - Jag går också på CvL, tycker de är så himla bra! Glad

Linn73 - Inboxade dig i söndags. Flört Har tänkt mycket på dig också, förstår att slutet av februari känns avlägset, men du ska se att dagarna bara kommer springa förbi och vips så sitter du där och sprayar igen! Jag väntar på nästa mens och sen kör vi igång 20 dagar efter det, borde bli 3e veckan i mars. Nu satsar jag på träning och har kört igång med mitt örtte igen, den här vägen ska det gå vägen så är det bara! :)

Kram på er alla! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH