• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Tack raringar! {#emotions_dlg.flower}

Linn - Ja, jag umgås med 2 tjejer som äter Inofolic, de har dock inte gjort någon IVF sedan de började äta det.
    Räknas det som dag 1 om ni ställer er i ÄD-kö nu eller får ni tillgodoräkna er den tid som ni stått i kö för IVF?

Längtar - Spännande med Valencia, hoppas ni får komma igång snart! Fantastiskt med så kort väntetid! :)
    Jag är helt övertygad om att det känns precis likadant med ett barn som kommer till med hjälp av äggdonation som med ett biologiskt barn!

Kram till er alla!

• Poussin

pp08 - Skickar stora tröstekramar här också!!! Krya på dig.

Ida - Härligt att VUL såg bra ut!

Linn - Hur mår du gumman, börjar du komma igen?

Anemon - Bra att ni orkar testa igen, håller tummarna för er!

Jag mår rätt bra, var mycket lättare att komma igen denna gång än gången innan. Har lite olika planer och jag tror att det hjälper mig att gå vidare, vi har t.ex ställt oss i adoptionskö (känns kanon), jag ska till Huddinge 24/10 och höra vad de har att säga om IVF vs ÄD i vårt fall och ska även ta om alla tester och se hur det ser ut nu 2 år senare.

Jag håller även på och läser Alan E Beers bok, börjar mer och mer luta åt att det kanske är där vårt egentliga problem ligger (och inte enbart i AMH-värdet). Jag har ju 3 autoimmuna åkommor och vi har 3 ytterligare åkommor inom familjen så det känns rätt troligt att detta kan ha en inverkan på fertiliteten... Har inte bestämt mig ännu, men det kanske slutar med att jag går vidare och kollar upp det.

Stora kramar till er alla! {#emotions_dlg.flower}

• Poussin

Tar och uppdaterar listan också! Glad

Listan på vi som ska lyckas 2011 Solig

Väntar på nytt försök:
    Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a   "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera.
    Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar till januari med att göra IVF nr 5.

Sprayar: 

Sprutar:

Planerat ÄP/ET/FET:
    pp08 (41år) IVF6/syskonförsök, ÄP 20/9

Ruvar:

LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Gör äggdonation. ET 15/8, TD 29/8 Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Ruvar på två embryon. TD 4/10.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6ägg (Menopur + Pregnyl)

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Längtar74, (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. 3 IVF utan ägg. Planerar ÄD i Spanien Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö sedan 11.03.01.

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
  • Poussin
    Linn - Spännande att vara igång igen! Blir det Menopur denna gången också? Hur känns FC? Håller tummarna för att ny miljö gör att ni får ert efterlängtade plus!
    Så ni har också landat i beslutet att ställa er i adoptionskö, vi också! Har ni funderat på land?

Koalaanna - Tack för din historia! Lycka till och håll oss gärna uppdaterade om hur det går!

Lully Hill - Grattis till ruvarstatus! Håller tummarna för ett plus!
    Såg att du skrev i Alan E Beer tråden -  har du varit i London och gjort behandlingarna? Är lite nyfiken på det hela, och eftersom du också har lågt AMH så tänkte jag höra med dig hur det gått. Glad Är detta första IVF:en sen behandlingarna eller har du gjort någon innan? Lycka till nu!

Mariposa - Vad jobbigt vännen, vilken klinik är det ni varit hos? Förstår att ni helst vill göra IVF, men hur ställer ni er till äggdonation? Hoppas ni kommer fram till hur ni vill gå vidare och att det leder till ett plus och en bebis! {#emotions_dlg.flower}

Småsteg - Står ni i kö hos Huddinge? Hur länge har ni stått i kön? Förstår att det är frustrerade att känns månaderna gå... Själv fick jag lite jul-längtan (jepp) nere i tvättstugan och började tralla på "Last Christmas"..., Tomte men vad jag egentligen vill säga med det är att månaderna som kommer brukar gå rätt fort med advent, jul och och allt!

Marias69 - Hur har det gått???

Kvinna72 - Samma fråga till dig; hur har det gått??

Själv har jag varit på Huddinge idag för ett första besök! Bra läkare, han tyckte dock att vår historik var rätt dyster och ansåg att det bästa är att gå vidare med ÄD. Vi hade nog hoppas på att göra i alla fall en IVF, men som han sa: de kan inte göra något som Carl von Linné inte redan gjort och med 4 misslyckade IVF:er bakom oss så... Han sa även att det är osäkert om IVF verkligen ökar våra chanser att bli gravida och verkade inte anse det faktum att jag blev gravid på hemmaförsök förra sommaren som något som ökar våra chanser...
    Summan av kardemumman är att vi går vidare med ÄD och det känns jättebra! Först ska vi dock göra vårt sista redan betalda försök hos CvL i januari och sen blir det förhoppningsvis ett ÄD försök redan i vår. Min läkare som skrev remissen till Huddinge i februari 2010 skrev i ÄD på remissen, vilket innebär att när vi är klara med CvL i febuari kommer vi ha stått i kö i 2 år och är framme i kön - tjohoo! Solig

Vi har även ställt oss i kö för adoption, känns helrätt det också även om jag självklart hoppas få bära vårt framtida barn! Går på zonterapi en gång i veckan och idag fick första riktigt tecknet på att saker händer i kroppen - jag fick mens HELT utan mensvärk! Väldigt skönt, men mysko...

Måste säga att det faktiskt känns bra att inte ha något inplanerat förrän i januari, jag ska satsa helhjärtat på att komma i balans och må så bra det bara går inför sista försöket!

Hejar på er alla som är igång och hoppas på fler solskenshistorier riktigt snart!!

Stora kramar till er alla Hjärta
  • Poussin
    Linn - Om det blir adoption så blir det nog Colombia, väntetiden till t.ex Kina känns alldeles för lång. Vem vet, det kanske blir ett ÄD barn och ett adopterat, såg det framför mig häromdagen och det kändes riktigt mysigt. Vi är redan idag ett mixat par, mannen är fransman så varför inte inkludera en liten colombian också. Glad
    Läkaren på Huddinge sa att de flesta ÄD barn blir ensambarn, men jag har väldigt svårt att tänka mig att bara ha ett barn, har alltid velat ha minst två och maken minst tre...men vi får väl se vad framtiden bjuder på.
    Håller tummarna för att ni inte ska behöva varken ÄD eller adoption och att ni får ett plus om ungefär en månad! Glad

Mariposa - Jag måste tyvärr säga tvärtemot Lully Hill gällande 3-pack, vet inte vad som gäller på FC, men CvL i Uppsala har krav på normala chanser, dvs restriktioner för AMH, BMI, ålder etc för att man ska få köpa ett 3-pack... Hoppas det är annorlunda på FC! 

Lully Hill - Jag har Alan E Beers bok hemma och håller på och läser den när jag hinner. Har själv några autoimmuna åkommor och några till i närmaste familjen så att vi skulle ha immunologiska problem som påverkar fertiliteten känns rätt troligt. Det lutar mer och mer åt att vi kommer kontakta London eller Aten för att kolla om så är fallet. Har redan nu skickat ner prov till Aten för att testa för hidden Chlamydia, mycoplasma och ureaplasma, får se om det visar något.
    Tänk vad mycket enklare det vore om den här hjälpen fanns att tillgå i Sverige, hoppas verkligen att det blir lättare för de tjejer som hamnar i den här karusellen om några år!
    Håller tummarna och följer dig med spänning i resan mot plusset! Glad

Kram och god natt raringar!
  • Poussin
    Längtar - Åh vad roligt att de hittat en donator, lycka till!! Glad

Lovedo - Beklagar verkligen! Instämmer i det tjejerna skriver ovan, du ska se att det går bättre nästa gång om ni ändrar medicin eller metod eller kanske bägge! Det verkar vara väldigt olika på hur vi AMH-are reagerar, för som Lully Hill skriver så ska Menopur och Fostimon vara bättre för oss, men jag har fått sämst resultat med dem, med Menopur kom jag inte ens till ET... Så tyvärr måste man nog testa sig fram till den metod som funkar bäst. Ge inte upp, håller tummarna för nästa försök!!

Linn - Hur mår du vännen, känner du av sprayen?

Lully Hill - När har du TD? Håller tummarna för ett fint plus!

Själv var jag på återbesök på CvL i fredags, det var ett bra möte, gillar verkligen den läkaren bäst. Fick mer info om de 2 småttingarna jag fick tillbaka sist och de fick bara 6 av 10 poäng på deras skala. Det var med Fostimon, med Puregon har vi alltid fått 10-poängare, så vi bestämde att gå tillbaka till Puregon.
    Vi diskuterade korta i jfr med långa protokollet och han sa att det absolut är värt att testa korta eftersom vi gjort långa 4 gånger och fortfarande inte lyckats. Han rekommenderade dock att vi går vidare med ÄD om inte nästa försök lyckas då han anser våra chanser att lyckas med IVF som väldigt små...

Jag frågade även om dosen, det känns onödigt att ta 450 då jag vet att många kliniker redan ändrat till 375 som maxdos och att de själva säger att man inte ser någon skillnad på resultat med de olika doserna. Jag vet även att tjejer fått bättre resultat när de gått ner till 375  så det känns klart värt att testa. Så IVF nr 5 blir det korta metoden och Puregon.

Sa till maken i morse att nu har vi både plan A, B, C och D i rullning -  hemmaförsök, IVF i januari, ÄD i vår (hoppas jag) och vi står i adoptionskö. Glad

Ha en härlig söndag!
    Kram
  • Poussin
    Lully Hill - Inte är du "kanske-gravid" vännen - du är "på riktigt -gravid"!!! Så är det bara, det är ju kanon att mensen inte dykt upp, mycket positivt! Glad Ser fram emot din uppdatering imorgon. Kram!

Mariposa - Tack raring, roligt att höra! Kyss Är dock lite mindre pepp just nu, fyller år på måndag och alla årsdagar är numera en sån påtaglig påminnelse om att vi fortfarande är barnlösa - men jag kommer igen!

Linn - Hur mår du?

Kram till er alla! Hjärta
  • Poussin
    Lully - GRATTIS!!!! Åh vad glad jag blir för er, vad underbart! Solig Jag sa ju att du var "på riktigt-gravid", kände det på mig. Flört Väldigt peppande att du plussat!
    Vi är väldigt inne på att göra en utredning, men vet inte om vi ska köra igång den processen nu eller vänta och se om nästa IVF i januari går vägen först... Hur lång tid tar det från att man tar kontakt med dem tills man kan göra de eventuella behandlingar som behövs? Har förstått att det är lättare att få tid i Aten än i London. Jag trodde dock utredningarna kostade mycket mer än 15 000 kr, ska nog ta oss en funderare i helgen. 
    Jag har redan varit i kontakt med Penny i Aten (är det hon som gör behandlingarna?), har testat för chlamydia, ureaplasma och mycoplasma hos dem, fick svar idag att det var negativt på alla 3 så det är ju bra.

Förstår att det är svårt att inte oroa dig, men försök att njuta - det kommer att gå bra!!

Linn - Spännande att du börjar med sprutorna på måndag, blir det Menopur 450? Det är er tur nu vännen, håller tummarna för er!
    Tack raring, ja jag hoppas verkligen kunna fira nästa födelsedag med ett litet pyre i mina armar. Drömmer

Maria - Nej vad tråkigt, förstår att det känns tungt. Klokt med liten paus (det har vi också tagit) och toppen att ni har frysisar som ligger och väntar!

Vädur78 - Välkommen hit!

Fru xx - Instämmer med Vädur att du bör se till att få Levaxin utskrivet, det ska din husläkare kunna göra. Till mig sa första läkaren att TSH på 3,5 var bra, men andra läkaren satte in Levaxin. Jag känner av när värdena går upp mot 2,5-2,8, jag blir tröttare och mer orkeslös. Jag höjde dosen i augusti och senaste testerna visade TSH på 0,8 och T4 på 15 och jag känner verkligen skillnaden. Så tveka inte även om du kanske måste insistera lite på att få det utskrivet.

Kram och ha en skön helg alla fina tjejer!
  • Poussin
    Linn - Hur går det för dig raring? Är det dags för sprutor snart eller har du redan börjat? Tummarna hålls stenhårt!!! Glad Kramar

Vädur78 - Jag tittar gärna in på din sida! Glad

Ewa00 - Åh vad spännande - lycka till!!  Glad

Ha en skön helg allesammans! Hjärta
    Kram
  • Poussin
    Linn - Förstar att det är jobbigt när resultatet inte är vad man hoppats pa. Jag haller tummarna för att de växer till sig och att ni far komma till ÄP och du vet vännen  - det behövs ju bara 1! Glad

1111111
    och Vädur - vad jobbigt att ni inte fick komma ända till ET, det är tufft när man inte ens far chans att bli gravid.
    Vädur; later intressant med ivf i naturlig cykel, det har jag aldrig hört talas om i nagon av tradarna. Vilken klinik är det som gör det? Hur gar det till?

Lully Hill - Ah grattis till pickande hjärta vännen; vad underbart!!! Hjärta

Millan - Välkommen hit! Bra att ni far möjlighet att göra pgd, när har ni nästa försök planerat? Ja du behöver verkligen fa ner ditt TSH, som Vädur skriver sa bör det ligga strax under 1. Vilken dos Levaxin tar du?
    Förstar verkligen att det varit ett tufft ar, men nu är det snart 2012 och det kommer att bli ett bra ar för oss alla!! Lycka till!

Själv är jag pa semester hos svärföräldrarna i Frankrike, sa himla skönt med sol och 15 grader mer än hemma. Solig Allt bra, dricker gott vin, mumsar i mig goda ostar och bröd - allt som jag undviker hemma... Och sa gar jag och väntar pa mensen som är lite sen, man kommer väl aldrig sluta hoppas pa ett mirakel. Flört

Stora kramar till er alla!!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH