• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Zwillinge: Hoppas verkligen du lyckas vid nästa ivf med immunmedicinerna som stöd. Jag har funderat på vad du skrev om binjurarna tidigare och ska nog försöka göra nåt åt dem. Tråkigt att du också känner att det är strul med hormonerna i kroppen. Jag vill försöka boosta min kropp maximalt inför FET i augusti. Har läst att det är vanligt med brist på d och b- vitaminer om man har hashimoto så därför vill jag göra fet i augusti då jag borde ha högre d- vitaminnivåer. Dessutom är jag kanske utvilad efter semestern.

• Kattflickan

Livit: jättetrist! Förstår att allt känns jobbigt. Hoppas det går bättre efter sommaren. Jag har verkat vara mer fertil under sommaren/ hösten, tror det beror på att jag haft ont om d- vitamin. Hoppas du har en bättre cykel med fler ägg efter sommaren.

Frazze: Underbart att höra att det går så bra!

Jag har fått tid för undersökning på Karolinska i början av juli. Sen hoppas jag på FET i augusti/ september. Känns spännande att vi är igång med syskonförsök!

• Kattflickan

Zwillinge: Jag tror verkligen att du kommer att lyckas till slut! Du är ung och du har lyckats bli gravid tidigare. Men av det du skrivit med spottings etc så kanske ditt hormonsystem är i olag?

Tycker det är intressant med lågdosstimulering! Om vi gör en ny stimulering ska jag ta upp det med läkaren.

Jag var så nöjd att min förra cykel var 29 dagar, denna blev dock bara 27 vilket jag tolkar som att jag hade en dålig, eller ingen ÄL denna månad.

I nästa vecka börjar jag gå till en akupunktör, jag ska träna ännu mer och sluta med koffeinhaltiga drycker! Allt för att mitt FET ska lyckas. Känns som om FET är min bästa chans att få ett syskon. Jag blir 40 år nästa år men ägget är från en 38- åring

• Kattflickan

NikeSaga: Ge inte upp!!! Vi är många här som lyckats få barn trots att läkarna gett oss dåliga odds! När jag fick mitt besked om lågt AMH i november 2011 så höll jag på att ge upp, det var ytterligare en spik i kistan. Men nu har jag en fantastisk dotter som snart är 1,5 år.

Att du blivit gravid en gång nyligen är positivt, du kan uppenbarligen bli gravid!

Kramar!

Millan

• Kattflickan

Frazze: Blir så ledsen när jag hör om ert sena missfall! Det finns ingen rättvisa i världen! Förstår hur jobbigt det är! Kramar!

Millan

• Kattflickan

Kul Frazze att ni får försöka igen.

Jag ska göra FET med blastocyst på fredag! Med tanke på att mitt AMH var lågt för tre år sen så bedömer jag detta vara vår bästa chans att få ett syskon! En ny stimulering skulle troligen ge få ägg.

• Kattflickan

Frazze: FET= Frozen embryo transfer, dvs man sätter in ett embryo som varit fruset. Mitt embryo är 6 dagar gammalt och då har det mer än 100 celler och kallas blastocyst.

Blastocyster har lite bättre chans att bli en graviditet.

Hur känns det nu Frazze? Har tänkt på dig, hur jobbigt det måste vara att förlora ett barn så sent i graviditeten.

• Kattflickan

Du skriver så fint om er dotter! Ta er tid att sörja och ha tålamod med varandra.Förstår att allt är jättejobbigt nu. Livet är verkligen inte rättvist.

Jag hoppas du snart blir gravid igen och att allt går bra då. Kramar!

• Kattflickan

Kort uppdatering! Allt gick bra och jag är ruvare! Gick på akupunktur efteråt och är vid gott mod!

• Kattflickan

Tack allihopa!! Testdag är den 27 aug!

Jag hoppas det här går vägen för det skulle nog vara svårt att få ut några ägg från mig vid en stimulering. För tre år sedan var mitt AMH 0,5. Det lär ju inte ha ökat direkt.

Så nu satsar jag: Har gått på akupunktur i ca två månader, inga koffeinhaltiga drycker, ingen alkohol, inga sötsaker, en massa d- vitamin mm. Hoppas det funkar.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH