• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Vilken hemsk historia Ikarozzz! Jag hoppas verkligen detta Ivf försök lyckas. Jag hade AMH 0,5 och lyckades vid min andra Ivf med PGD. Jag fick maxdos menopur och har fått ut ägg med bra kvalitet. Vid min andra Ivf fick jag ut 8 ägg.

Har hört att det är bättre odds att vara ung med lågt Amh än att vara gammal. Du har ju även blivit gravid, vilket ger dig ännu bättre odds. Önskar dig verkligen lycka till!

• Kattflickan

Cff: Jag blev gravid naturligt tre gånger under ett år. Den gemensamma nämnaren var sen ÄL! Om jag minns rätt var omslaget på Äl- Stickan på dag 15-16 då. Annars var utslaget dag 13-14. Hoppas du lyckas med inseminationen!

• Kattflickan

Fast, inte alla med lågt Amh har svårt att bli gravida. Jag blir ganska lätt gravid( 3 ggr på ett år) men istället har jag ett genetiskt problem. Mitt AMH var 0,51 hösten 2011.

Jag fick dessutom ut 8 ägg vid Ivf!

Maggie: Det är inte alls kört för din del! Dessutom har du ju fått ett barn innan vilket visar att du kan få barn.

• Kattflickan

Vi är många i den här tråden som blivit gravida naturligt eller med Ivf och som har lågt Amh! Ett tag plussades det på löpande band. Så, visst är det svårare att bli gravid med dålig äggreserv, men inte hopplöst. Det verkar vara mycket individuellt hur stor roll den dåliga äggreserven innebär.

• Kattflickan

Stort Grattis Liv!!!

Tror det är lite vanligare med små blödningar vid Ivf än annars utan att det är nån fara.

• Kattflickan

Intetnyttpåplusfronten: Stort Grattis! Det kan verkligen variera mellan olika cykler hur många ägg man får ut. Jag fick ut 4 vid min första Ivf och 8 vid min andra. Även vid min första Ivf så blev 2 ägg befruktade och insatta. Fick den gången svagt plus, tidigt MF. Men andra gången gick det ju vägen.

Med så många ägg har du en god chans att det blir ET! Hoppas du snart kan ändra ditt nick

• Kattflickan

Stort Grattis Linn! Har funderat över hur det gick för dig! Njut nu av din efterlängtade son!

• Kattflickan

Cice: Bra frågor, jag undrar också om behandling vid FET. Min mens är inte tillbaka än, men jag ammar fortfarande rätt mycket. Hoppas den kommer tillbaka alls. Vill göra fet i juni.

Jag läste nyss en artikel om effekter i vuxen ålder som tillväxthämmade kan få. En sak som nämns är tidigarelagd menopaus. En annan är kortvuxenhet. Jag är den kortaste i min familj, 1.65 m. Men de andra i min familj är långa.

Jag föddes via kejsarsnitt 1 månad innan BF och vägde 1.4 kg och var 38 cm lång.

Att jag var tillväxthämmad kan ha berott på mitt genetiska fel, eller att min mamma rökte som en borstbindare.

Är verkligen glad över att min dotter var normalviktig när hon kom och att hon har utvecklats bra de första 10 månaderna iallafall.

Är det nån fler här som var tillväxthämmad som nyfödd? Kan det vara en orsak till lågt Amh?

• Kattflickan

Ååå Zwillinge! Blir så ledsen när jag läser att du fått missfall. Men, det visar ändå att du visst kan bli gravid! Fortsätt försöka! Förstår att allt känns jättejobbigt just nu! Kramar! Millan

• Kattflickan

Jag blev gravid naturligt tre gånger på ett år med amh 0,5. Men sen har jag ju andra problem som gjorde att det inte gick vägen. Men jag blev gravid, trots dåliga förutsättningar. 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH