• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

blomman02 skrev 2014-09-25 15:55:45 följande:

Det gick inge bra för oss idag, endast två små pytteägg kom ut. Tappade hoppet redan i gynstolen när jag såg på skärmen att det va så få blåsor.. Vi brukar ha ett väldigt stort bortfall så det känns nästan omöjligt att ens hoppas på ET. Ledsen och besviken är bara förnamnet... Vet inte om det här har satt punkt för vår ivf-resa och att det nu får bli ÄD istället.. Kram på er allihop, hoppas ni har bättre tur än oss!

Jag hoppas och håller tummarna för er att där är ett guld ägg av de två som de plockade.

Jag är dö orolig att det ska gå åt skogen för oss oxå bara för att det gick så bra första ivf försöket. Nu kanske det går skit vara för det

Men hoppet är väl det sista som lämnar en? Så vi får vara hoppas på drt bästa! Kram på dig!
  • Frazze

Åh Zwillinge! Grattis till ÄD! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra och att du blir gravid så att du har något roligt att fira in det nya året med!

Du kanske skulle försöka stimulera lite månaden innan så kanske det tar sig då när ni testar ÄD istället. Jag tänkte att du skriver att du lätt blir spontangravid cykeln efter stimulering??!?!?!?

Vem vet om jag lyckas bli gravid igen så kanske vi får bebis nästan samtidigt då?!

Jag har heller ingenting emot ÄD eftersom att det kan bli den enda chansen att bli gravid på! Det är ändå jag som ska bära barnet och föda det! Skulle inte kännas som att det inte var mitt! Vad gör ett ägg liksom? (Jo jag vet, men vem bryr sig om såna bagateller då?) Bara jag får en bebis! Eller två

Så lycka till, jag håller tummarna för er

• Frazze
    livit skrev 2014-09-29 20:08:48 följande:

Jo, jag har faktiskt mått lite bättre idag. Tack för stöd. Som du sa, jag blev chockad över hur starkt kroppen reagerade!

Hoppas att det har gett resultat i alla fall. Håll tummarna, imorgon ska jag till läkaren och räkna äggblåsor. Nervöst! Förra gången fick vi avbryta ...

Lycka till imorgon livit! Jag ska hålla tummarna för dig!

Hur gick/går det för dig Blomman02 ? Blev det nåt guldägg?
  • Frazze
    blomman02 skrev 2014-09-30 20:04:46 följande:

Tack allihop! Vi fick tillbaka en 4a cellig plutt i lördags, den så inte perfekt ut men ok. Det andra hade befruktats men inte delats.. Tror att varken jag eller mannen har något hopp till denna gången men skam den som ger sig..

Åh jag ska hålla tummarna här oxå! Ni är alla så väl värda en liten så man hoppas ju lika mycket för er skull som för sin egen!

Jag hoppas på positiva nyheter nu Blomman om ett stort fett plus om några veckor! Kram
  • Frazze

Oj oj oj! Har skrikande ÄL och vet då att om 12-14 dagar är det dags. Shit!!!! Börjar bli så nervös........ Allt gick ju så bra första gången att man innerst inne tror att det ska göra det igen, men så är realisten och knackar på och talar om att va inte så säker på det du! Får jag fram ägg som blir befruktade och allt det där så tror jag att drt kan gå vägen, men det är ju just äggen som är problemet!!!! Denna gången har jag verlligen gjort allt för att förbereda mig. Men vi får se hur långt det räcker. Hur går det för er andra? Blomman! När har du testdatum?

• Frazze

De förde in äggen den 23feb på mig och jag hade testdatum den 11mars så 16dagar då. Fast det kändes som 5 veckor minst. Jag testade en gång innan typ dag 11 eller nåt sånt, men det blev totalblankt. Men sen blev konditionen sämre och jag hade metallsmak i munnen och det var ju tydligt tecken på att jag var gravid. Men jag vågade inte hoppas ändå

• Frazze
    Hannah8401 skrev 2014-10-06 10:38:16 följande:

Frazze, vad konstigt att det var negativt 11 dagar efter, för det blir väl egentligen som kanske 13-14 dagar efter ägglossning om man provat själv? Men det är kanske andra saker som spelar in också.

Kanske lyckas ni själva nu när du hade så stark äl?

Jag är iaf nästan 100 på att jag fick äl denna månad, äntligen! Men tyvärr så var det inget bra ägg eller så hittade inte mannens spermier fram för det var toknegativt idag 9 dpo.

Jag tänkte prova enkelkur pergo när mensen kommer. Har alltid tagit dubbel innan.

Nu har jag fått mer dhea igen, fick tyvärr ha ett uppehåll på drygt en månad.

Undrar också hur det går för Zwillinge, hon fick ju ordentlig äl nu nyligen?

Germany, du väntar på äl efter din spolning?

Kan ha vart ett gammalt dåligt test?! Men det blev ju ett plus sen Synd bara att jag inte fick behålla henne!
  • Frazze

Jag beklagar verkigen Blomman! Så trist att det inte ska gå vägen då!? Det får mig att inse att första gången var en jäkla lyckoträff för oss, hur ska det gå nu då? Jag vet ju inte ens om jag har äl längre? Hade otroliga symptom på det, men testade aldrig med stickor. Men det gör väl inget om man ändå ska ta ovitrellen väl? Den gör väl så att man ägglossar ändå?

Shit! Alla dessa negativa svar gör att jag blir helt knäckt! Och i slutet av nästa vecka är det dags för mig att börja! Snacka om att vara skitskraj!

Men nu hoppas vi på dig först Hannah! Lycka till

• Frazze

Idag ska hormonstinna jag iväg till fitcamp och scanna in mig efter 3veckors hård träning och diet. Nu får vi hoppas att min kronologiska ålder sänkts avsevärt. Midjemåttet har minskat med 5cm och runt magen är det -7,5 cm och höfterna -4cm. Så något har ju hänt även om vågen står på det samma Men det är ju bättre utgångspunkt för graviditet än innan i alla fall. Nu är det bara att hoppas på lycka!

Tråkigt Blomman! Blir så ledsen över allas misslyckade försök

• Frazze

Åh dumma jag! Jag trodde scanningen var igår, men den är på måndag! Blev givetvis glad då jag kan träna lite till innan och få lite bättre resultat ändå. Så jag får ge er mina resultat då istället.

Heja Hannah! Har vi fått ett plus på tråden?

Håller tummar och tår för att det ska vara så! Nu kommer kämpar glöden tillbaks! Vi alla ska lyckas på något sätt! Kram på er allihop!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH