• Kvinna72

Hej alla och Ett Gott Nytt 2012 - Hoppas att detta blir ett år med mycket lycka!

Jag har fått nytt recept och en liten annan metod av kliniken. Antar att det är korta metoden, denna gång blir det 'sprayfri' stimulering. Jag ska börja med Menopur på min första mensdag sedan ska jag även ta Orgalutran på femte dagen. Detta kommer dock inte att ske förräns min mens i Feb. Vilket jag nu tycker känns mycket länge tills nästa IVF. Det är väl så det fungerar kanske (?).  Någon av Er som testat detta (samma method) och fått vänta ett tag till nästa ivf? (ivf nr 2 för oss).

Jag har inte riktigt koll på Er andra just nu. Tänkte läsa igenom det i kväll. Tänkte mycket på Er!

Kramar från mig! 

• Kvinna72

Hej alla,

jag har varit lite frånvarande sista tiden eller rättare sagt följt lite på avstånd faktiskt. Vi har precis gått igenom ivf försök nr. 2 som slutade med mens på ruvardag 15.
    ivf nr 1 - långa protokollet med Synarela spray och Menopur 450. Här plockades tre ägg och ett blev befruktat och tillbaka satt (3-celligt).
    inf nr 2 - korta protokollet med Menopur 450 och Orgalutran. Här plockades två ägg och båda blev befruktade och sattes tillbaka (ett 2-celligt och ett 4-celligt). ** Jag har även gått på akupunktur i samband med mina ivf försök. Jag försöker att lägga om min kost lite osv...
    Som sagt så har det inte blivit så många ägg att plocka vid mina två ivf. Min sambo har mycket bra spermier och jag har ett lågt amh värde, tror det låg på 0,20 och 0.43 då det togs för snart 1 år sedan. 
    Alltså min äggreserv är inte bra och min biologiska klocka tickar på, jag blir 40 år om några månader. Jag ser inte fram emot att fira detta. Usch idag har jag ingen bra dag : (
    Ringde kliniken idag och ville stämma av om hur vi ska gå vidare med nästa ivf försök (vi har 3 försök genom landstinget). Sköterska eller barnmorskan började prata om äggdonation, landstingskö etc...etc.. men jag kände ju att vi har ju ett försök och jag har inte gett upp ännu men självklart. JAG FATTAR mina odds är ju inte bra : ( Allt kändes sååå jobbigt. Vi har fått en telefontid med en läkare på kliniken om två veckor. Efter samtalet gick jag till hälsokost affären och köpte på mig lite kosttillskott. Så nu laddar jag upp, jag vill inte ge upp ännu!!  
    En del här pratar om ngn metod med en läkare i Athen. Poussin, är det du som har gått igenom detta va? Går du även på CVL? Jag är väldigt intresserad och tacksam av all information jag kan få.
    Just nu känns det som om kliniken inte har något hopp om bättre utfall och tycker väl att jag ska gå vidare med äggdonation. Har ni några andra tips och råd i detta?
    Jag vill inte blir för 'långrandig' här men känner mig lite mellan hopp och förtvivlan just nu. Jag önskar Er alla Lycka till och kämpa på där ute!
    Kram Hjärta

• Kvinna72

Åååå Grattis Poussin î?¢ Jag blir ju alldeles tårögd här. Vilken lycka och du ger mig hopp.
    Önskar såklart alla andra detsamma här i tråden i vad ni/vi går igenom.
    Jag själv väntar på IVF nr.3 men vet inte än när det blir.
    Tänker så mycket på Er alla! î?¢

• Kvinna72

Hej,

Angla: jag tror det tittar på både ålder och AMH värdet och man kan hamna på en 'förturslista' eller en lite snabbare kö. Jag blir 40 år snart och är nu inne på mitt tredje IVF och detta har skett på ett år. Jag blev remitterad till CVL i Uppsala med jag hade redan börjat kolla upp olika alternativ för jag visste att kö tiden skulle lång tid. Jag hann även med ett besök till CVL men efter många samtal till vårdgarantikansliet och allt vad det hette så hamnade jag på CVL mycket snabbt ändå : ) Stå på dig och kämpa på!

Jag har precis börjat med Menopur 450 (+Orgalutran start på femte dagen) och ska på första kontrollen nu i slutet av veckan. Vi har såklart i mellan ivf försöken försökt bli gravida på egen hand men än så länge har det ju inte lyckats, jag har ätit lite extra kosttillskott nu i ca. 2-3 månade som jag läst om här på FL och som jag fått rekommenderade på hälsokosten. Det är t.ex Omega-3, Bio-Selen+Zink, Apiforce och såklat vanliga multivitaminer med extra folsyra. Nu har jag hört lite delade meningar om bl.a Apiforce. Ska man sluta med dem nu när jag har börjat med IVF igen? Någon som vet? 
    Jag följer Er här lite då och då med allt det ni går igenom. Jag känner så mer Er och kan inte annat säga mer än nu jäkla ska det bli ett bra År här och Lycka till Alla!
    Kram och trevlig Valborg : ) Hjärta  

• Kvinna72

Hej Alla,
    Själv har jag varit lite lätt frånvarande här i tråden. Följt lite då och då när jag har orkat. Imorgon är det faktiskt dags för äggplock (troligtvis det sista). Det finns inte så mycket äggblåsor att hurra för min del. Det har varit en jobbig tid nu tycker jag, det tar verkligen på krafterna. Tycker faktiskt det går bra att ta själva sprutorna och jag mår relativt bra men sedan kommer man till kontroll (VUL, heter det va?) och då kommer all ovisshet, väntan och förtvivlan. Hur ser det ut och hur många blåsor bildas m.m och därefter logistiken att inte veta från dag till dag tycker jag är jobbigt. Allt med planering av jobb osv...Så har jag känt den sista veckan i allfall, om ni förstår vad jag menar. Önskar nästan att jag hade tagit ledigt eller sjukskrivit mig denna periop i IVF'n. Är det någon annan som känt likadant?

När det var kontroll i måndags såg de endast 3 blåsor : ( Hoppas nu bara att de finns ägg i dem och att allt går vägen, det är det enda jag kan tänka på just nu. Hoppet finns såklart men det har varit jobbiga dag. 
    Inte det mest positiva inlägget här. Men så är det ibland.

Då är i två som har äggplock imorgon. Kaffetunnan också va? Då få jag önska all Lycka till oss Skrattande och självklart till Er andra vart ni än befinner i denna process.
    Förresten, denna gång har jag inte fått några blåmärken förutom litet efter ägglossningssprutan.
    Stor Kram Alla! Hjärta  

• Kvinna72

Hej, vill bara meddela att de fick ut fem ägg har nu vid äggplocket. Vi är så glada, det är det bästa resultatet hitintills : ) Nu hoppas vi bara att de är bra och att de blir befruktade och delar på sig som de ska. Oj oj vad nervöst det här är ; )
    Trevlig helg på Er!

• Kvinna72

Hej, då få jag väl uppdatera lite här igen : ) Nu är man alltså ruvare igen, två 2-celliga är nu insatta. Inget till frysen men man få vara glad för dessa två antar jag. Sen är det ju såklart så att man grubblar nu på dessa två 2-celliga och om de är bra nog osv...
    Vi hörs här i tråden! Kram på Er

• Kvinna72

Hej,

Jag antar att jag är på RD 4 idag då ; )  Två sattes tillbaka i söndags, någon som har någon solskenshistoria att dela med sig om 2-celliga embyron? : ) Kan ju behövas så här i ruvar tider.
    Lillamillan: Hur gick det för dig och de tre äggen?
    Var det inte någon annan här i tråden som också nyss gjort äggplock och insättning?
    Det är ju lite svårt att hänga med i bland med jag försöker.
    Jag har helt valt att ta bort koffein och det går mycket bra tycker jag. Jag har köpt hem pulver kaffe som är koffeinfritt och när jag är riktigt sugen på det så finns det ofta att beställa på vissa kaffe ställen. Jag har inte heller druckit alkohol på ett bra tag. Jag har också kört med akupunktur en längre tid, jag har dock bytt akupunktör (en som praktiserar TCM, Traditionel Kinesisk medicin) och känner mig mycket nöjd.  

Nehe, allt för denna gång - Lite ledig dag idag! Ha det bra alla och jag tänker på Er! Kram

• Kvinna72

Hej alla, jag är nu på RD 13 och idag har jag haft otroligt mycket mensvärk : ( mensen har dock inte kommit igång riktigt. Det var ytterst lite blod efter jag tog Crinone på morgonen. (har ännu inte tagit Crinone ikväll, är inte hemma och har glömt att ta med mig). Men på sena eftermiddagen har det kommit ut mer 'klump blandat' (ursäkta beskrivning) men ingen blödning. Antar att det har med Crinone att göra, är det någon som känner igen sig? Tidigare har jag använt lutinus. I går var det två veckor sedan utplock, de två tidigare IVF har jag fått mens som idag. Ett tydligt mönster och en mycket tung dag : ( Jag har ännu inte tagit Gravtest, egentliga testdag är på tisdag. Jag få väl se hur morgondagen blir.
    Kram alla där ute!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH