• Kvinna72

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej, ja nu var ett insatt och då är väl jag en "ruvare" : ) ett ägg hade delat sig till ett 3- celligt och det andra "dog" sa läkaren.
    Galet säger jag bara : ) nu ska jag iväg på akupunktur.
    Trevlig helg alla och lycka till där ute!
    Kram

• Kvinna72

Hej, som sagt så går vi igenom det första ivf'et nu. Oj så många moment man grubblar på men vill helt släppa. Nu när man är "ruvare" så går mina tankar allt ifrån om jag tar "vaggisarna" rätt (lutinus) och då även såklart att embryot fortsätter att dela sig osv... Pust... Vad många funderingar. Nu ska jag försöka att släppa det och ha en tjejdag :med goda vänner : )
    Trevlig helg!

• Kvinna72

Hej,
    Hur är det, är det någon mer som ruvar här? Vet inte exakt hur man räknar ruvar dag men jag chansar på att jag är på dag 6 (?). Någon som vet? Idag har det varit en jobbig dag. Vill helst bara dra täcket över mig. Vaknade tidigt med lite molande värk och det har fortsatt till och från men ingen mens iallafall. Hoppas att detta är ett positivt tecken dock. Kram

• Kvinna72

Hej alla,
    nu har jag 'skummat' övet lite av era inlägg. Det är ju verkligen mycket som händer här. Kan inte kommentera allt men först Linn 73: tråkigt men som föregående säger 'hoppas på bättre lycka med det som frystes in.
    Millan 75: Jag fick spray med Synarela sedan Menopur 450. Första gången hände inget, fick bara en stor äggblåsa eller rättare sagt en stor cysta. Minskade ner på Synarela och fortsatte med Menopur under nästa behandlings tillfälle och kom då till äggplock.
    Ett ägg blev som sagt insatt förra fredagen (2/12) så idag är jag väl på RD 8 och än så har mensen inte dykt upp. Jag har molande värk som kommer och går hela tiden. De vaginal tabletter som jag tar tre gånger om dagen (Lutinus) gör så jag mig tokig. Man måste ha en tunnare binda el alt. trosskydd. Det känns som om att mensen är på gång, sååååå jobbigt. Alltså det blir lite som kommer ut så att säga om ni förstår hur jag menar. Hur har ni annars upplevt dessa 'vaggisar'?
    Jag kan inte mer än att säga Lycka till alla där ute. Vilken resan detta är.

Kram på Er

• Kvinna72

Ååå jag blir helt tårögd - Grattis och vad fantastiskt att höra. Gud jag gråter för allt idag - mina hormoner alltså...

• Kvinna72

Hej,

Än så länge ingen mens i sikte. Men som sagt så känns det hela tiden som den är påväg (mest inbillning kanske) och lite molande värk då och då. Idag är det RD 8 om jag förstått rätt och det har även gått 31 dagar sedan senaste mens. 16 dagar efter insättningen skulle gravtest tas vilket blir 18 dec - även min sambos födelsedag : ) Tänk vilken födelsedags present det kan blir.
    Ja, så här ser det ut i dagsläget - vilken väntan!
    Kram på Er alla

• Kvinna72

Hej,

Jag befinner mig nu på jobbresa i Amsterdam. Har känt på mig ngt hela dagen eller rättare sagt redan för några dagar sedan. Tycker liksom att jag inte känner ngt, alltså ingen "gravid symptom" eller så. Tog precis lutinus vaggis och inser att jag har fått min mens. Har återigen haft huvudvärk idag och lite molande mensvärk...USCH! jag vet inte hur jag ska beskriva detta med ord. Sååå ledsen men hela detta skulle väl varit för bra för att vara sant - skulle jag bli gravid på första ivf försöket? Nej, inte det såklart! Jag vill bara skrika för att jag är ledsen men jag vill såklart inte tappa hoppet. Vet någon om man ska fortsätta att ta vaggisar tills man tagit gravidites testet? Min test dag är på söndag. Jag får väl ringa imorgon annars till kliniken.
    Ne, nu ska jag väl försöka att sova...
    Kram all

• Kvinna72

Hej igen,
    kan även tillägga att det idag är 14 dagar sedan äggplock (och jag var på ruvardag 12) Är det ngn slags "magisk dag" för om mensen ska dyka upp eller inte?
    Kram

• Kvinna72

Hej Alla,

Nu är jag hemkommen och allt känns lite bättre tycker jag allt. Nu är det nya tag ; )

Gällande förhållningsregler inför IVF så har jag inte fått så mycket råd från kliniken tycker jag. Däremot går jag på akupunktur och där är det ju andra råd angående kost och kosttilllskott. Först och främst: Drick INTE kaffe och allt annat som innehåller koffein. Motionera lagom, undvik stress och vila mycket, meditera m.m. Jag har fått ett A4 med lite diverse att tänka på. Jag har blivit mycket duktig gällande kaffe men det finns mycket annat som jag kan bli bättre på ; ) dra ner på socker och 'vita produkter' jag få bättra mig tills nästa gång : )

Castor: Grattis och lycka till nu med allt! Vad häftigt att det hade fortsatt att dela sig : ) Hur många dagar var det odlat?

Mitt ägg/embryo som sattes in hade delat sig till 3 celligt och sattes in två dagar efter äggplock. Nu analyserar jag ju såklart om det, skulle det kanske ha delat sig till 4celligt eller mera, hade det varit bättre osv...Jag få väl fråga kliniken hur de ser på det. Vet ni?

Trevlig helg och jag tänkte på Er alla!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH