• längtar74

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hurra!! Fsh på 11,6 - precis under den magiska gränsen på 12. Att det kan variera så - förra månaden var det 21. Har precis tagit den första Fostimonsprutan. Att man kunde längta så efter en spruta. Min läkare är helt underbar, ringde i morse o lämnade besked, så det blev raka spåret till apoteket:)

Det sista ivf-försöket har nu inletts o jag är fullt medveten om att det antagligen slutar lika dåligt som sist. Men vi har iaf fått en chans! Och om det här blir helt resultatlöst så har vi bestämt oss för att köra vidare på ÄD. Har dessutom skickat in ansökan om medgivandeutredning för adoption (4-6 mån väntetid innan den ens sätter igång).

Kramar!

• längtar74

Sunshine - jag har provat både långa och korta protokollet, och kör nu på det korta - det är också vad min läkare tror på mest med tanke på mina värden. Så det verkar inte direkt råda någon konsensus om vad som är optimalt... Och hur det än är: dåliga värden betyder inte att det inte går. Det har vi ju bevis på här i tråden!

I entusiasmen glömde jag bort att uppdatera listan:

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig 

Väntar på nytt försök:

Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Nelle (37 år) AMH 0,3 Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept. Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 planerad behandlingsstart för äggdonation 20 juli Sunshine123,  (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.

Sprayar:

Sprutar: 
    Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
    Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • längtar74

Lovedo - vilket tråkigt besked, förstår så väl att det känns tungt just nu. Det är så lätt att man börjar ifrågasätta sig själv o sina livsval i den här situationen - och att man borde ha gjort saker på ett annat sätt. Men vad ska man göra? Jag börjar känna mer och mer att livet bara är vad det är. Saker händer, o det enda vi kan göra är att fortsätta kämpa. Och vara glad över att man inte kämpar ensam. En jobbig dag försöker jag bara påminna mig själv om att det är just det - en dag. I morgon är en ny.

Än så länge är den här dagen bra. Första UL nu på morgonen, 4 äggblåsor som växt rätt ok. Åter på onsdag o hoppas så på att de fortsätter att se bra ut. I sådana fall ÄP fre el mån.

Kramar till er alla!

• längtar74

Åh, albatross74 - grattis!! Så underbart!

Önskar att jag kunde bidra med ngt positivt men morgonens ÄP blev precis som förra gången helt utan resultat. Läkaren kunde inte förklara varför.

Googlade på det o hittade "empty follicle syndrome". Tydligen så kan det egentligen betyda att äggen sitter hårt fast i äggblåsan o helt enkelt inte lossnar. Händer i 1% av fallen, vanligare för de i vår situation. Hur man ska behandla verkar mer oklart. Någon skrev att ytterligare en ägglossningsspruta o nytt ÄP 24 timmar senare kan ge resultat. Alla överens om att det viktigaste är en mer individuellt anpassad behandling o timing för ägglossningssprutan.

Kunde det inte vara nog med att man har sjukt dåliga värden? Måste man också drabbas av några mystiska komplikationer (som för övrigt ingen pratat om på vår klinik)?? Känner mig så uppgiven. Det är nog så att vår resa får fortsätta med ÄD. Just nu känns det väldigt långt borta med en graviditet, för att inte tala om ett barn. Ska på bröllop till helgen o fasar lite grann inför det. Helst vill jag bara vara hemma.

Enda trösten är att vi har semester båda två. Skönt att slippa tänka på jobbet en tid.

Kramar.

• längtar74

Tack alla för pepp. Jag har fastnat lite i tankar om att jag borde ha pratat mer med läkaren innan ÄP hur vi skulle lägga upp behandlingen och om det fanns några alternativ. Men någonstans inser jag att det här antagligen skulle ha hänt oavsett.

Kramar till er alla.

• längtar74

Hej alla,
    Har inte varit inne på ett tag men har tänkt på er så och önskat att alla har det bra i sina olika steg av den här resan, som ibland känns evighetslång...

För vår del har vi bokat tid för ÄD. Efter konsultation m läkare, många diskussioner + koll m försäkringskassan så har vi bestämt oss för Spanien. Låter kanske väl långt bort, men det är en klinik vi blivit rekommenderade o som har bra resultat - samt i princip ingen väntetid. Eftersom våra ivf härhemma blev helt resultatlösa så har vi inte använt några poäng hos landstinget (här i Skåne får man 6 poäng, varje et kostar 2 - o vi har ju inte kommit dit, så vi står kvar m full pott...), vilket BÖR betyda att behandlingen utomlands ska ersättas av f-kassan.

Vi åker ner i slutet av september. Det har varit otroligt tufft att kliva över tröskeln o lämna hoppet om att lyckas m egna ägg bakom sig, men nu känns det bra. Har också fått besked från kommunen om att vår utredning för adoption ska sätta igång sent i höst. Så vi tar oss framåt. Inte några stormsteg direkt, men ändå...

Uppdaterar listan när jag kommer hem. Sitter på tåget från jobbet o kan av ngn anledning inte fixa det i mobilen.

Stora kramar till er alla. Jag tror att det kommer att bli en bra höst för oss allihop.

• längtar74

Listan uppdaterad.

Väntar på nytt försök: Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36   år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a   "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera.

Sprayar:

Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP mitten av sept om allt går vägen. Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 4. Spraystart 14/8, planerat ÄP v 37..

Sprutar:

Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5

ÄD-kö:

Småsteg, 
    AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD  

längtar74,

Adoptionskö:

Nelle (37 år) 
    AMH 0,3: Står i kö till adoptionsorganisationer och ska gå föräldrautbildning i höst. Inte utredd ännu.   

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Adoption/ÄD?? Tur...

29 år AMH 0,1, FSH 60 Gör äggdonation. ET 15/8, TD 29/8  
    (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. 3 IVF utan ägg. Planerar ÄD i Spanien 

• längtar74

Grattis till husköpet Jegs!

Jag vet att ni förstår mig: en av mina allra bästa vänner berättade precis att hon är gravid. Jag tror aldrig att jag känt mig så ensam och övergiven som just nu. Jag är så glad för hennes skull, och samtidigt sorgsnare än någonsin för min egen. Vi har ju tid bokad i Spanien för första ÄD-steg i slutet av september. Det enda jag känner just nu är en stor rädsla. Om det här inte fungerar - vad gör jag då? Oddsen för att det ska funka direkt är såklart små, men just nu är jag bara så trött på att aldrig få komma med i den där jävla klubben.

Sådär - nu känns det lite bättre. Back to work!

• längtar74

Sunshine - sex ägg!! Vilket bra resultat! Håller tummarna inför fortsättningen. Ja, det verkar som om många från England väljer Spanien för ÄD - vi flyger faktiskt via London för att få till ett bra pris på resan. Man får göra en budget för att det här ska funka, men det är svårt eftersom man inte har en aning om hur lång tid det kommer att ta. Att ha krassa pengadiskussioner känns helt bisarrt. Det är ju barn vi vill ha!!

Poussin - hoppas på att sprutstart o jobbstart blir en riktigt bra kombination.

Hörde idag på nyheterna att det i åtminstone ett landsting (kommer inte ihåg vilket) blivit halverat antal adoptioner det senaste året. Anledningen? Lång väntetid o få barn tillgängliga i kombination med soc.styrelsens åldersgräns på 42 gör att många helt enkelt inte hinner. Är inte livet tillräckligt tufft mot oss som det är?

Åh, vad jag önskar oss alla en riktigt bra höst med många, många goda nyheter!

Kramar till er alla.

• längtar74

Sunshine - håller tummarna så för dig. Ruva på!

Jegs - vi gick också ad-kurs i våras. Intensivvariant (två hela helger), jättebra med mycket bra info o framför allt så skönt att träffa andra i samma situation. Både jag o maken tyckte att d var svårt att hantera all information man fick, inte minst allt som handlar om det komplexa m anknytning. Så superbra att vara i en grupp m andra som har samma drömmar o rädslor som vi. Vi tyckte båda två att det var otroligt lärorikt o intressant, så kursen gör verkligen ngt för att hjälpa en vidare.

Stor kram till alla.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH